Articolul menționează explicit tipurile de asigurări necesare în călătoriile turistice și termenii pentru depunerea reclamațiilor, informații cruciale pentru gestionarea eficientă a polițelor de asigurare și a plângerilor clienților.
Deoarece suntem în plin sezon estival, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au făcut în această perioadă o serie de recomandări celor interesați să achiziționeze pachete de servicii turistice. Printre altele, turiștii sunt sfătuiți să solicite, înainte de a contracta călătoria, toate detaliile legate de ea, respectiv destinația, condițiile de cazare, cele de transport, tipul serviciilor de masă și altele. Citește articolul
E interesat de impactul accidentelor rutiere și al fraudelor asupra costurilor asigurărilor, pentru a gestiona polițele companiei și a înțelege riscurile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Dacă firma are asigurări de sănătate pentru angajați sau gestionează diverse solicitări legate de servicii medicale, acest departament trebuie să știe exact ce servicii noi sunt acoperite sau decontate, pentru a gestiona corect beneficiile și plățile aferente.
Normele noului contract-cadru ce conține condiţiile acordării asistenţei medicale și a medicamentelor se vor aplica de luna viitoare, fiind cuprinse într-un ordin oficializat acum câteva zile. Printre noutățile ce se vor aplica curând putem aminti extinderea listei ce conține afecțiunile care permit prezentarea direct la medicul de specialitate, dar și introducerea, în asistența medicală dentară, a unui nou serviciu decontat. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de plângerile clienților legate de anulări și rambursări. Articolul oferă baza legală clară (decizii CJUE, directive) pentru a procesa corect reclamațiile, a evita disputele și a se asigura că firma respectă drepturile consumatorilor.
Dreptul călătorului la rambursarea completă, atunci când a încetat un contract privind pachetul de servicii de călătorie în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia, nu înseamnă că acesta poate să primească altceva în locul banilor - de pildă, vouchere pe care să le folosească ulterior. Astfel că o reglementare națională care, în contextul pandemiei de COVID-19, a scutit temporar organizatorii de obligația lor de rambursare integrală în caz de reziliere nu a fost compatibilă cu dreptul Uniunii Europene (UE), potrivit Curții de Justiție. Citește articolul
Alerta alimentară generează potențiale reclamații din partea clienților și posibile cereri de despăgubire, aspecte gestionate direct de acest departament, inclusiv prin polițe de asigurare pentru produse.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Informația despre compensațiile de la stat pentru pagubele cauzate de secetă este foarte importantă, deoarece poate influența modul în care sunt gestionate și plătite eventualele despăgubiri din asigurări sau alte cereri de ajutor legate de aceleași daune.
Fiindcă și 2022 a fost un an secetos, autoritățile au stabilit, printr-o ordonanță oficializată marți, o schemă de ajutor de stat care să vină în ajutorul fermierilor afectați de această situație. Ajutorul financiar în valoare de până la 335 de lei pe hectar se acordă fermierilor pentru culturile afectate de secetă în proporție de cel puțin 30%, sumele urmând a se plăti până la sfârșitul anului.
Citește articolulCertificatul RAR Auto-Pass oferă informații esențiale despre istoricul avariilor grave, utile pentru evaluarea riscului și gestionarea despăgubirilor în cazul polițelor de asigurare auto.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul explică cum pot clienții să depună plângeri (reclamații) și cum o autoritate se ocupă de gestionarea acestor sesizări împotriva companiilor, ceea ce e esențial pentru a înțelege și a îmbunătăți procesul de soluționare a problemelor cu clienții.
Consumatorii ce încep să aibă probleme cu băncile la care au contractat diverse împrumuturi și care vor să acționeze, astfel încât să nu ajungă într-o situație financiară dificilă, pot contacta, mai nou, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) printr-o adresă de e-mail dedicată. Citește articolul
Acest departament gestionează toate polițele de asigurare ale companiei și este direct interesat de detaliile unei asigurări obligatorii, cum ar fi tipul de acoperire, costurile, modificările legislative și modul de plată.
Ghișeul.ro, aplicație și platformă guvernamentală de plată a taxelor, impozitelor și amenzilor, permite acum încheierea de asigurări obligatorii împotriva dezastrelor naturale. Acestea sunt obligatorii pentru toți proprietarii de locuințe, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice. Citește articolul
Noile reguli sunt menite să protejeze clienții. Orice încălcare a acestor reguli poate genera reclamații din partea clienților, iar acest departament trebuie să fie pregătit să le gestioneze conform noilor prevederi legale.
Începând de vineri, interdicția de a suna clienții după ora 20.00 va fi extinsă și asupra băncilor și a celorlalte entități din ecosistemul bancar, după ce legislația acordării de credite ipotecare a fost modificată recent. O limitare similară era deja aplicabilă, însă viza doar recuperatorii de creanțe. Citește articolul