Pentru a evalua riscul asociat cu asigurarea vehiculelor companiei și a angajaților care le utilizează. Un istoric curat al șoferilor poate duce la prime de asigurare mai mici și la o gestionare mai eficientă a eventualelor daune sau reclamații.
De-acum, deținătorii unui permis de conducere emis în România pot obține și online istoricul sancțiunilor primite de-a lungul timpului pentru încălcarea regulilor rutiere. Procedura de obținere a istoricului sancțiunilor rutiere e similară celei pentru obținerea certificatului de cazier judiciar. Mai exact, documentul electronic se poate obține gratuit, prin intermediul a două platforme electronice ale autorităților. Citește articolul
Pune la dispoziție detalii despre un tip de asigurare din sistemul public, condițiile de eligibilitate și beneficiile oferite, fiind util în înțelegerea și administrarea politicilor de asigurare.
Cu noile modificări aduse ordonanței privind concediile medicale, cei care nu sunt salariați, dar vor să se asigure pentru concediul de maternitate sau alte tipuri de concedii medicale, au câteva griji în plus. Asigurarea este una voluntară în cazul acestor contribuabili, care trebuie să încheie un contract cu casa de sănătate și să plătească o contribuție lunară aplicată „venitului ales”. Guvernul a modificat optica venitului ales din aceste contracte, care se raportează acum la ceea ce contribuabilii declară la Fisc în declarațiile unice. Totodată, pe lângă noile cerințe privind venitul ales, trebuie știut că modificările operate pe declarația unică se vor reflecta și în contractul de asigurare pentru concedii medicale. Citește articolul
Monitorizează evenimentele care pot duce la daune materiale (clădiri, autovehicule) și la potențiale solicitări de despăgubire pe polițele de asigurare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Oferirea de servicii de îngrijire implică o serie de riscuri, iar asigurările sunt esențiale pentru a acoperi eventualele incidente sau daune. De asemenea, gestionarea eficientă a reclamațiilor din partea beneficiarilor sau a familiilor acestora este crucială pentru menținerea încrederii și a calității serviciilor.
Printr-un program special aflat în pregătire, mai mulți bătrâni vulnerabili vor putea beneficia de îngrijiri, conform unui anunț recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Practic, vorbim de o finanțare pe care o vor putea cere furnizorii de servicii sociale pentru a extinde semnificativ numărul de persoane vârstnice care pot primi îngrijiri. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate polițele de asigurare ale companiei și de gestionarea daunelor. Este esențial să înțeleagă detaliile și impactul modificărilor legislative pentru a asigura o acoperire optimă și a gestiona eficient costurile.
Pentru că bonusul de care beneficiază șoferii care nu provoacă accidente rutiere se pierde la schimbarea mașinii, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat, ca, în cazul vânzării sau radierii unui vehicul, clasa de bonus-malus să se păstreze timp de mai mulți ani de la încheierea ultimei polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), astfel încât să poată fi folosită în cazul noii mașini. Citește articolul
Acest departament este direct impactat, deoarece trebuie să înțeleagă criteriile pe baza cărora se pot solicita despăgubiri pentru a gestiona eficient plângerile și a evalua potențialele obligații de plată sau acoperiri de asigurare în cazul unor breșe de date.
Nu orice încălcare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) conferă, în sine, dreptul la despăgubiri, a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o hotărâre pronunțată joi. Citește articolul
Potențialele dificultăți financiare ale populației și băncilor, menționate în articol, pot crește riscurile asociate cu anumite tipuri de asigurări (ex: credite, proprietăți), fiind relevante pentru evaluarea și gestionarea polițelor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de plângerile clienților legate de informațiile despre mâncare (ex: alergii, ingrediente lipsă) și de gestionarea oricăror probleme care ar putea apărea dacă datele sunt incomplete sau incorecte, inclusiv aspecte legate de asigurări.
A trecut deja puțin peste o lună de când e în vigoare noua obligație a restaurantelor, fast-food-urilor, berăriilor, ceainăriilor, organizatorilor de evenimente ce servesc mâncare sau unităților de catering să informeze consumatorii cu privire la ce conțin preparatele pe care le servesc. Pentru ca operatorii economici vizați să aplice cât mai corect noile norme, avem acum și un ghid orientativ. Printre altele, ghidul arată, de exemplu, că informațiile detaliate trebuie să se regăsească inclusiv pe panourile unităților de tip „drive-thru” sau cele afișate de fast-food-urile ce servesc mâncare la pachet. Citește articolul
Acest departament se ocupă de procedurile de primire și soluționare a plângerilor interne legate de hărțuire sau discriminare, pentru a preveni escaladarea lor în litigii costisitoare.
Pentru prevenirea hărțuirii la locul de muncă, angajatorii trebuie mai întâi să se asigure că angajații lor sunt suficient informați: știu ce înseamnă discriminare, ce înseamnă hărțuire, ce comportamente sunt prohibite, ce comportamente ar trebui evitate, ce sancțiuni riscă, cui să se adreseze dacă au ceva de sesizat ș.a.m.d.. Plecăm de la conținutul regulamentului intern și vedem ce prevederi sunt obligatorii, între altele. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate plângerile angajaților legate de hărțuire și de posibilele implicații legate de asigurări de răspundere sau de alte polițe care ar putea acoperi costurile unor despăgubiri.
Angajații victime ale hărțuirii la locul de muncă pot obține obligarea angajatorului la plata a unor daune compensatorii și morale, dar administrarea probatoriului și întinderea reparațiilor se pot stabili doar de către instanță. Spre deosebire de despăgubirile materiale însă, despăgubirile morale se stabilesc pe baza evaluării instanței de judecată și nu există niște criterii legale de determinare. Ca atare, ele pot fi oferite sau nu, sau pot fi oferite în cuantum mai mic decât se aștepta angajatul prejudiciat. Pentru angajatori, esențial este, în cazul producerii faptelor de hărțuire, să nu rămână pasivi în fața sesizărilor victimei și să ia măsurile cuvenite. În caz contrar, chiar angajatorii vor datora despăgubirile. Citește articolul