Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre noi reguli privind conturile bancare, limitele de numerar și penalitățile pentru întârzieri la plată sunt importante pentru a gestiona corect aspectele financiare legate de proprietățile deținute de firmă sau de investițiile imobiliare.
Legea asociațiilor de proprietari ar putea fi modificată, deși a intrat în vigoare abia în toamna lui 2019. În acest sens, la Senat s-au adoptat tacit (adică fără vot) două proiecte ce ar putea aduce schimbări majore în această lege. Modificările propuse vizează, printre altele, contul unic al asociațiilor de proprietari, documentele care atestă pregătirea administratorilor de bloc și asociațiile de chiriași. Citește articolul
Monitorizează tendințele economice generale, cum ar fi dezechilibrele comerciale și impactul evenimentelor globale, care pot influența veniturile, costurile și planificarea bugetară a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Gestionează bugetele, costurile pentru verificările obligatorii PRAM și previne cheltuielile neașteptate, cum ar fi amenzile, dacă firma nu respectă legea.
Angajatorii au obligații ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) inclusiv pe partea de instalații și echipamente electrice. Aceștia trebuie să cheme un electrician autorizat care să facă verificarea supranumită pe piață PRAM (Protecții prin Relee, Automatizări și Măsurători). Obligația poate fi verificată de personalul de control al Inspectoratelor Teritoriale de Muncă (ITM). Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de respectarea obligațiilor fiscale, de raportările lunare către ANAF și de gestionarea costurilor asociate cu achiziția noilor case de marcat și cu posibilele amenzi.
Procesul înlocuirii vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic a ajuns la o nouă bornă semnificativă. Până acum au fost înlocuite puțin peste 500.000 de case de marcat vechi, în timp ce încă aproape 100.000 așteaptă să fie achiziționate. Toate termenele procedurale gândite de autorități au fost depășite de mult timp și mai durează până se ajunge la conectarea tuturor caselor de marcat la sistemul național de monitorizare. Citește articolul
Deși se ocupă de aspecte fiscale și financiare, acest departament (care include adesea funcția de salarizare) este interesat de modul în care politicile de confidențialitate a salariilor pot influența bugetele și de posibilele prejudicii financiare dacă aceste informații sunt divulgate.
În România, aspectele referitoare la salariu sunt considerate informații cu caracter confidențial a căror divulgare poate aduce prejudicii companiei. Prin urmare, o astfel de faptă ar putea fi considerată abatere disciplinară gravă, fiind sancționată de unii angajatori chiar cu desfacerea contractului de muncă. Citește articolul
Specialiștii fiscali-financiari trebuie să explice adesea legi complicate, rapoarte financiare sau concepte economice către colegi, management sau parteneri. Analogiile îi ajută să clarifice rapid aceste idei abstracte, făcându-le mai accesibile.
E complicat să definești un lucru raportându-te la altul. Și nu atât definiția e complicată, cât partea aceea, aproape magică, în care omul din fața ta, pus în fața unui concept care i se pare foarte familiar, începe să înțeleagă că acel concept seamănă foarte mult cu problema greoaie pe care tot încerci să i-o explici de ceva vreme. În minutele următoare, vezi cum fața i se luminează, îl vezi prins de explicație și bucuros că face parte din grupul „oamenilor care înțeleg”. Citește articolul
Pentru a proteja fondurile companiei și a preveni pierderile financiare ce pot apărea din cauza fraudelor online, cum ar fi plățile neautorizate sau furtul de date bancare.
În materie de tehnici de fraudare, hackerii sunt mai creativi ca niciodată. Cea mai nouă metodă care te-ar putea lăsa fără bani direct de pe telefon este intitulată smishing și ar trebui să știi cum funcționează. Citește articolul
Interesat de costurile soluțiilor de stocare în cloud și de modalitățile sigure de a stoca și colabora pe documente financiare și rapoarte.
Imaginează-ți că lucrezi cu mai mulți colegi la un proiect. Nu ar fi mai simplu să organizați toate fișierele într-un singur loc și să lucrați pe ele simultan? Nu mai ești legat de dispozitivul pe care îl folosești, fișierele fiind disponibile oriunde ai acces la Internet, cât timp ai drept de utilizare a acestora. Citește articolul
Informațiile despre modul de stingere a datoriilor fiscale și gestionarea obligațiilor financiare sunt direct utile pentru buna funcționare a acestui departament.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă termenele și regulile de plată a taxelor pentru persoanele fizice, informație utilă atât pentru angajații cu venituri suplimentare, cât și pentru colaboratorii externi ai companiei, pentru o viziune completă asupra aspectelor fiscale.
Termenul anual pentru depunerea declarației unice pentru persoanele fizice este, în același timp, și termenul pentru plata taxelor pe veniturile independente obținute. Însă cei care depun formularul nu sunt obligați să facă și plata taxelor în aceeași zi, în măsura în care se încadrează în termenul-limită legal. Citește articolul