Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Modificările la ANAF și DGAF pot schimba modul în care sunt verificate taxele și impozitele, afectând direct situația financiară a companiei și modul în care se fac plățile către stat. E important de știut și despre calitatea controalelor.
Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) urmează să fie restructurată, prin transformarea funcțiilor publice specifice din cadrul direcției în funcții publice generale, potrivit unei ordonanțe apărute azi în Monitorul Oficial. Practic, asta înseamnă că funcțiile de inspector antifraudă -- care nu se vor mai numi așa -- nu mai sunt ocupate doar prin concurs, ci și prin alte modalități (de exemplu, prin redistribuirea funcționarilor din alte direcții ANAF). Măsura vine în contextul în care DGAF are mari probleme cu ocuparea posturilor libere, plus că activitatea acesteia s-a dovedit a fi ineficientă. Citește articolul
Este util pentru a estima costurile generale de funcționare și pentru a planifica bugetele pentru operațiuni sau echipe din diferite țări.
CEO World Magazine a realizat un raport al țărilor cu cel mai scump nivel de trai, fiind analizate 132 de state din întreaga lume. Citește articolul
Acest departament semnează facturi fiscale, declarații fiscale și deconturi, iar articolul le arată ce tip de semnătură electronică are valoare legală și este recunoscută de autorități.
Există trei tipuri de semnături electronice, conform legislației în vigoare: semnătura simplă, semnătura avansată și semnătura calificată. În practică, acestea asigură niveluri diferite de securitate și recunoaștere pentru persoana care le folosește în relațiile sale cu alte persoane sau entități (firme sau instituții publice). Din acest motiv, cele trei tipuri de semnături electronice nu pot fi considerate egale și trebuie folosite în funcție de riscul asociat documentelor ce trebuie semnate. Citește articolul
Pentru a înțelege cum noile reguli despre prețurile la energie (care nu mai sunt reglementate) vor afecta banii pe care firma îi plătește lunar, pentru a bugeta corect și a planifica cheltuielile.
Printr-un act normativ oficializat recent, autoritățile din domeniul energiei au stabilit o procedură mai simplă pentru schimbarea furnizorului de curent și gaze, aceasta aplicându-se începând de azi. Spre deosebire de situația din trecut, noua procedură se aplică atât pentru schimbarea furnizorului de energie electrică, cât și a celui de gaze naturale. Totodată, printr-un alt act normativ ce a modificat recent cadrul legal al distribuției de curent și gaze, au fost stabilite noi termene pentru liberalizarea totală a piețelor de energie. Citește articolul
Datele despre salariul mediu brut și net sunt fundamentale pentru calculul costurilor cu personalul, bugetarea cheltuielilor salariale, estimarea impozitelor și contribuțiilor și pentru prognozele financiare generale ale companiei. Informațiile despre contextul economic (inflație, riscuri globale) sunt cruciale pentru planificarea financiară și analiza de performanță.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de scutirile de impozit pe venit și de reducerea contribuțiilor sociale, deoarece acestea influențează calculul salariilor, gestionarea fondurilor și obligațiile fiscale ale companiei.
Românii care au lucrat în străinătate cel puțin trei ani și se vor întoarce să lucreze în România, până la sfârșitul anului 2030, vor beneficia de anumite facilități fiscale. Însă pentru a putea beneficia, efectiv, de astfel de scutiri, românii vor trebui să îndeplinească o serie de condiții. Citește articolul
Calculează salariile, sporurile pentru orele suplimentare și înregistrează corect aceste cheltuieli, asigurând respectarea obligațiilor fiscale.
În România, angajații care prestează muncă suplimentară trebuie remunerați prin zile libere sau prin sporuri, conform prevederilor din Codul Muncii. Există însă anumite avantaje suplimentare de care un angajat poate beneficia, aspecte stipulate în contractul colectiv de muncă. Acest tip de contract trebuie negociat cu mare atenție, mai ales când expiră și trebuie stabilite noi prevederi. Citește articolul
Articolul detaliază eliminarea unei taxe pe active și prelungirea termenului pentru dotarea automatelor comerciale cu case de marcat, modificări care afectează direct bugetul, taxele și obligațiile fiscale ale companiei.
Senatorii au respins, printr-un proiect de lege adoptat luni seară, o ordonanță de urgență dată de Guvern la începutul anului. Printre altele, acea ordonanță a venit cu plafonarea punctului-amendă pentru contravenții rutiere, eliminarea taxei pe lăcomie, înghețarea anumitor indemnizații sau amânarea termenului de conformare la dotarea automatelor comerciale cu case de marcat. Citește articolul
Departamentul financiar este interesat de un program guvernamental care implică garanții financiare, credite și comisioane, pentru a înțelege mai bine piața, fluxurile financiare și implicațiile economice generale.
Plafonul de garantare pentru programul Prima Casă în anul 2020 a fost stabilit la două miliarde de lei, la fel ca cel de anul trecut, conform unei hotărâri de Guvern publicate recent în Monitorul Oficial. Anul viitor, plafonul de garantare ar putea să scadă însă la 1,5 miliarde de lei. Citește articolul
Este crucial pentru acest departament să știe prognoza inflației și incertitudinile fiscale, deoarece afectează direct bugetele, previziunile financiare, costurile operaționale și modul în care sunt gestionați banii companiei.
Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, a susținut, marți, o conferință de presă pentru prezentarea Raportului asupra inflaţiei. Citește articolul