Departament: IT și Securitatea Datelor
Reges-Online: Corecțiile făcute asupra datelor istorice generează uneori un volum de muncă suplimentar și inutil, atrage atenția un utilizator
Monitorizează funcționarea sistemelor informatice cheie, cum ar fi Reges-Online, și se asigură de acuratețea și securitatea datelor personale ale angajaților gestionate prin aceste platforme, în conformitate cu regulile de protecție a datelor.
4 August 2025 | 1 | 8150 | Timp de citire: 3 min.
Operațiunile de corecție în Reges-Online sunt necesare atunci când utilizatorii constată că au introdus greșit unele date în sistem, însă pot fi necesare, uneori, și din pricina erorilor generate de preluarea datelor din Revisal. În cazul corecțiilor pe înregistrările din istoricul contractual sistemul cere însă introducerea unor date suplimentare, care nu erau necesare la momentul transmiterilor inițiale, ne-a transmis un expert contabil, care ne-a împărtășit problemele pe care le-a întâmpinat în noul registru. Citește articolul
Agenda lunii august 2025: Cum arată calendarul pentru firme și PFA-uri
Acest departament gestionează sistemele informatice și securitatea datelor. Noile sisteme digitale pentru vamă și regulile pentru utilizarea inteligenței artificiale le afectează operațiunile și conformitatea.
Dincolo de intrarea în vigoare a unor multiple măsuri fiscal-bugetare, în august 2025 mai sunt și alte chestiuni importante de reținut, cum ar fi unele noutăți ce țin de folosirea inteligenței artificiale în afaceri. Iată ce trebuie să știi. Citește articolul
Reminder Companiile NU vor mai avea voie să folosească sisteme AI în zone considerate sensibile, cum ar fi gestionarea lucrătorilor
Acest departament este direct responsabil de dezvoltarea, implementarea și securitatea sistemelor AI. Trebuie să știe ce tipuri de AI le sunt interzise, ce obligații de transparență au și cum să se asigure că sistemele folosite respectă legile privind datele personale și siguranța.
Începând cu 2 august 2025, companiile nu vor mai putea utiliza sisteme de inteligență artificială (AI) în anumite domenii considerate „zone de risc”, acolo unde o eventuală eroare ar putea produce consecințe grave asupra persoanelor sau bunurilor. Tot din această dată, furnizorii de modele de AI de uz general vor trebui să respecte o serie de obligații noi, potrivit unui Regulament adoptat anul trecut de Uniunea Europeană (UE). Citește articolul
Ce presupune recentul acord comercial încheiat între SUA și UE
Menționează achiziția de cipuri de inteligență artificială, o componentă cheie pentru dezvoltarea și mentenanța infrastructurii IT a companiei.
La 27 iulie 2025, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și președintele SUA, Donald J. Trump, au convenit un acord privind tarifele și comerțul. Părțile au stabilit pilonii centrali ai relației comerciale dintre Uniunea Europeană și Statele Unite, acest demers reprezentând etapa inițială a unui proces ce urmează a fi dezvoltat gradual. Pe viitor, colaborarea se va extinde pentru a include noi sectoare economice și pentru a facilita un acces și mai bun la piața comună. Citește articolul
UPDATE AVR: Începe tranziția la noile sisteme electronice de declarare a mărfurilor, care devin operaționale la 1 august
Se ocupă cu sistemele informatice și securitatea datelor. Articolul vorbește despre noi sisteme IT pentru vamă și schimb electronic de informații, așa că trebuie să știe cum să adapteze sistemele interne ale firmei și să asigure securitatea datelor transmise.
Două noi sisteme electronice de declarare a mărfurilor urmează să devină operaționale la 1 august 2025 și, în acest context, din 30 iulie 2025 începe o perioadă de tranziție, anunță Autoritatea Vamală Română (AVR). Citește articolul
Cota standard de TVA crește la 21% de la 1 august 2025, iar singura cotă redusă rămasă este de 11%
Sistemele informatice, cum ar fi cele de facturare, contabilitate și ERP, trebuie actualizate și configurate pentru a aplica corect noile cote de TVA.
Începând cu luna august 2025, cota standard de TVA crește la 21%, conform unei legi recente cu multiple măsuri fiscale. În același timp, rămâne o singură cotă redusă de TVA, de 11%, care se aplică unui număr restrâns de livrări de bunuri și prestări de servicii. Citește articolul
Taxarea și autorizarea jocurilor de noroc: Principalele noutăți pentru firmele din acest domeniu de activitate
Este important ca acest departament să știe despre cerințele de raportare a datelor către autorități (cum ar fi accesul la sistem sau identificarea operatorilor) și despre obligația de a bloca accesul la anumite site-uri, pentru a adapta sistemele informatice și a asigura securitatea datelor.
Primul pachet fiscal-bugetar dat de actuala guvernare vine cu o serie de modificări importante în ceea ce privește taxarea firmelor din domeniul jocurilor de noroc. În același timp, sunt aduse o serie de modificări cadrului de reglementare în acest domeniu, așa cum vom explica pe scurt în cele ce urmează. Citește articolul
Măsurile fiscale din pachetul 1 de reformă
UPDATE Calendarul creșterilor de impozite și taxe stabilite de Guvernul Bolojan
Schimbările fiscale cer adesea actualizări ale programelor informatice de contabilitate, facturare și management, pentru a aplica corect noile taxe și impozite în sistemele interne.
Principalele măsuri fiscale care se introduc în această perioadă sunt incluse într-o lege pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament, acesta fiind un prim pachet de reformă dintre cele trei anunțate de Executiv. Printre altele, este vorba de modificări privind TVA, impozitul pe dividende, impozitul pe cifra de afaceri a băncilor, taxele pentru jocuri de noroc și accizele. Citește articolul
Agenda săptămânii 28 iulie - 3 august 2025
Acest departament este responsabil pentru implementarea și adaptarea sistemelor informatice necesare raportărilor fiscale (cum ar fi SAF-T, e-TVA și noile sisteme de declarare a mărfurilor). De asemenea, trebuie să înțeleagă și să aplice noile reguli privind utilizarea inteligenței artificiale.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Raport NOYB: sistemul „Pay or Okay” nu salvează presa online, dar compromite drepturile consumatorilor
Acest departament este responsabil direct cu protecția datelor personale ale utilizatorilor și cu implementarea regulilor privind confidențialitatea, așa că trebuie să știe exact ce tipuri de solicitări de acord sunt legale și ce nu.
În forma actuală, sistemul „Pay or Okay” avantajează predominant marile platforme digitale și furnizorii de publicitate programatică, nu publicațiile online în sine. În realitate, editorii câștigă foarte puțin, iar beneficiul principal este menținerea unor rate extrem de mari de consimțământ artificial, ce permite companiilor din ecosistemul publicitar digital să continue să extragă valoare economică din datele personale ale utilizatorilor europeni. Citește articolul










