Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul IT este direct interesat de informația că sectorul IT are cele mai mari salarii. Aceasta ajută la înțelegerea pieței forței de muncă specifice, la atragerea și retenția specialiștilor IT și la stabilirea unor niveluri salariale competitive în cadrul companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Echipa IT este responsabilă de conectarea caselor de marcat la internet și la sistemul național de monitorizare, asigurând buna funcționare și securitatea transmiterii datelor fiscale direct către autorități.
Procesul înlocuirii vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic a ajuns la o nouă bornă semnificativă. Până acum au fost înlocuite puțin peste 500.000 de case de marcat vechi, în timp ce încă aproape 100.000 așteaptă să fie achiziționate. Toate termenele procedurale gândite de autorități au fost depășite de mult timp și mai durează până se ajunge la conectarea tuturor caselor de marcat la sistemul național de monitorizare. Citește articolul
Cei de la IT explică frecvent sisteme tehnice, protocoale de securitate cibernetică sau reguli GDPR (privind protecția datelor) unor persoane non-tehnice. Analogiile sunt extrem de utile pentru a demistifica conceptele complicate și a asigura înțelegerea și conformitatea.
E complicat să definești un lucru raportându-te la altul. Și nu atât definiția e complicată, cât partea aceea, aproape magică, în care omul din fața ta, pus în fața unui concept care i se pare foarte familiar, începe să înțeleagă că acel concept seamănă foarte mult cu problema greoaie pe care tot încerci să i-o explici de ceva vreme. În minutele următoare, vezi cum fața i se luminează, îl vezi prins de explicație și bucuros că face parte din grupul „oamenilor care înțeleg”. Citește articolul
Pentru a implementa măsuri de securitate, a proteja sistemele și datele companiei împotriva atacurilor cibernetice (cum sunt phishing-ul și smishing-ul) și a asigura respectarea regulilor GDPR.
În materie de tehnici de fraudare, hackerii sunt mai creativi ca niciodată. Cea mai nouă metodă care te-ar putea lăsa fără bani direct de pe telefon este intitulată smishing și ar trebui să știi cum funcționează. Citește articolul
Interesat de soluțiile tehnice pentru stocarea și partajarea datelor, de securitatea acestora, de integrarea cu sistemele existente și de aspectele de conformitate (ex: GDPR).
Imaginează-ți că lucrezi cu mai mulți colegi la un proiect. Nu ar fi mai simplu să organizați toate fișierele într-un singur loc și să lucrați pe ele simultan? Nu mai ești legat de dispozitivul pe care îl folosești, fișierele fiind disponibile oriunde ai acces la Internet, cât timp ai drept de utilizare a acestora. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum se aplică reglementările privind protecția datelor personale (GDPR) și comunicațiile electronice în activitățile de marketing direct, pentru a asigura respectarea vieții private a clienților.
În piață, foarte mulți oameni vorbesc despre ideea de marketing direct. Doar că, în legislație, nu această definiție trebuie căutată, pentru a afla cum anume se pot trimite e-mailuri / sms-uri și altele către clienți, ci alta. Citește articolul
Conținutul despre GDPR este foarte relevant pentru implementarea politicilor de protecție a datelor personale și securitate cibernetică în cadrul companiei.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Articolul menționează explicit că vor fi necesare schimbări radicale ale infrastructurii IT a firmei pentru a se conecta la SAF-T și pentru a permite raportarea electronică și instantanee a datelor.
Introducerea fișierului standard de audit de taxe (supranumit SAF-T) -- unul dintre planurile majore ale autorităților fiscale pentru anul 2020 -- va permite analizarea datelor de la contribuabili în timp real. În aceste condiții, specialiștii EY România atrag atenția că firmele vor rămâne fără „spațiul de manevră” pe care-l au în prezent la întocmirea raportărilor fiscale. Cu alte cuvinte, neregulile din acte nu vor mai putea fi acoperite ulterior. Citește articolul
Departamentul IT se ocupă de infrastructura tehnică pentru semnăturile electronice și securitatea datelor. Trebuie să știe ce standarde de securitate sunt necesare pentru ca semnăturile să fie valabile și sigure, protejând împotriva furtului de identitate și asigurând respectarea legilor privind protecția datelor.
Toate tipurile de semnături electronice, indiferent dacă sunt emise sau nu în concordanță cu legislația europeană, ar putea căpăta exact aceeași valoare legală. Cu alte cuvinte, oricare dintre ele va fi considerată echivalentul semnăturii de mână, ceea ce ar crește riscul de fraudare. Măsura este prevăzută de două proiecte de legi din Parlament, care, dacă ar ajunge să se aplice, ar însemna că aproape oricine ar putea emite semnături electronice pe care să le folosească ilegal în numele altor persoane. În plus, cele două proiecte contravin normelor europene. Citește articolul
Articolul vorbește despre păstrarea documentelor în format electronic și, foarte important, despre ștergerea datelor personale ale clienților după o anumită perioadă, în conformitate cu regulile de protecție a datelor (GDPR), iar nerespectarea atrage amenzi GDPR.
Firmele de contabilitate, avocații și alte entități raportoare au anumite obligații de cunoaștere a clientelei în temeiul legii privind prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. Prevederile acestei legi au fost completate de curând cu un set de norme de punere în aplicare, cu referiri inclusiv la măsurile de cunoaștere a clientelei și păstrării documentelor relevanteccare atestă identitatea clienților și faptul că au fost respectate obligațiile de cunoaștere a clientelei. Aceste documente trebuie menținute de către entitățile raportoare pentru o perioadă de cel puțin cinci ani. Altcumva, riscă amenzi ridicate de la Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). Citește articolul