Chiar dacă articolul este despre ajutoare sociale, el detaliază modificări legislative și proceduri. Dacă o companie alege să solicite persoane din rândul beneficiarilor de venit minim de incluziune pentru activități sezoniere, acest departament trebuie să înțeleagă cadrul legal și să asigure conformitatea cu noile prevederi.
Apare o dată exactă pentru aplicarea normelor metodologice privind venitul minim de incluziune, cât și o procedură de decontare a transportului în cazul celor ce-și finalizează studiile, respectiv urmează cursurile programului educațional „A doua șansă“ într-o altă localitate decât cea de domiciliu, potrivit unei hotărâri publicate azi și prin care se stabilește modificarea și completarea normelor de aplicare a legislației privind acest ajutor de stat. Citește articolul
Acest departament este interesat de investigațiile Consiliului Concurenței despre înțelegeri ilegale la licitații și de amenzile primite de bănci de la ANPC, deoarece trebuie să se asigure că firma respectă toate legile privind concurența, protecția consumatorilor și alte reglementări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament monitorizează schimbările în legile și regulamentele statului pentru a se asigura că firma respectă toate normele, inclusiv cele referitoare la accesul la servicii medicale esențiale, cum este investigația PET-CT.
Pentru că, în momentul de față, accesul bolnavilor, prin programul național dedicat, la investigaţia PET-CT, un tip de tomografie utilizat, cu predilecție, în oncologie, este dificil și de durată, s-a stabilit, printr-o hotărâre oficializată azi, ca, de luna viitoare, să se simplifice procedurile, astfel încât accesul bolnavilor la acest tip de investigație să fie mai facil și rapid. Citește articolul
Se asigură că activitatea companiei respectă legile și regulile privind documentele financiare și contabile.
Actele contabile pierdute, sustrase sau distruse trebuie reconstituite numai dacă se află în perioada legală de păstrare de cinci ani, conform unui ordin recent oficializat de Ministerul Finanțelor (MF). Noua dispoziție a fost introdusă în normele de întocmire și folosire a documentelor financiar-contabile, în condițiile în care, potrivit specialiștilor, o asemenea limitare nu se aplica până acum. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile, iar deciziile unei instanțe europene privind TVA-ul sunt esențiale pentru a evita problemele legale și amenzile.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a emis recent o decizie prin care stabilește faptul că un contribuabil care își distruge voluntar anumite bunuri, care nu sunt degradate calitativ, din motive care țin de derularea afacerii, nu este obligat să restituie statului taxa pe valoarea adăugată (TVA) dedusă la momentul achiziției. Cu toate acestea, contribuabilul trebuie să documenteze în mod corespunzător acțiunea de distrugere și să demonstreze că bunurile și-au pierdut orice utilitate în activitățile sale economice. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi și reguli europene și naționale legate de colectarea datelor de plăți pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale.
Procesatorii de plăți din România trebuie să se alinieze, începând cu 1 ianuarie 2024, obligației instituite la nivel european de a monitoriza și raporta trimestrial informații cu privire la plățile transfrontaliere către comercianți online. Este vorba despre o nouă raportare la nivelul UE, pentru care datele vor fi transmise, la nivel de tranzacție, în format electronic de tip XML. Citește articolul
Simplificarea legilor de arhivare a documentelor contabile este esențială pentru a se asigura că firma respectă permanent noile norme și evită astfel problemele legale.
La începutul anului curent s-a stabilit că registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative, inclusiv statele de salarii, trebuie arhivate numai cinci ani, fără excepții. În aceste condiții, Ministerul Finanțelor (MF) a modificat, printr-un ordin oficializat recent, reglementările contabile pentru a implementa această perioadă unică de arhivare a actelor contabile. Citește articolul
Oferă clarificări despre modul corect de înregistrare a contractelor colective de muncă și despre limitele de acțiune ale inspectorilor de muncă, ajutând la evitarea problemelor legale și la asigurarea conformității.
Clauzele contractelor colective de muncă (CCM) ce sunt contrare legilor în vigoare sunt nule de drept, stabilește legea, dar asupra nulității nu se poate pronunța decât instanța. Ca atare, practica unor inspectori de a se pronunța pe conținutul contractelor aduse spre înregistrare și de a respinge ceea ce aceștia consideră ca fiind un conținut lacunar sau chiar contrar legii este abuzivă. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile. Articolul detaliază obligațiile fiscale și noile reglementări, ajutând departamentul să verifice dacă activitățile companiei (și, uneori, cele ale asociaților sau partenerilor) sunt în conformitate cu legislația fiscală, pentru a evita amenzi sau probleme legale.
În 2023, declarația unică este folosită de persoanele fizice atât la definitivarea veniturilor din 2022 și a taxelor aferente, cât și la estimarea veniturilor din 2023 și a taxelor aferente. Formularul se depune la termenul din 25 mai, iar plata taxelor pe 2022 se face tot până atunci (taxele pe 2023 se achită anul viitor). Iată, în continuare, principalele coordonate din acest an pentru completarea și depunerea formularului 212. Citește articolul
Articolul menționează recomandări ce pot duce la noi legi fiscale și reglementări privind energia, iar departamentul Juridic trebuie să se asigure că firma respectă toate cerințele legale. De asemenea, o nouă Ordonanță de Urgență privind înmatricularea online necesită o analiză juridică a procedurilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul