Acest departament este interesat de legile și reglementările care protejează drepturile copiilor și de modul în care pot fi raportate și soluționate cazurile de abuz, precum și de implicarea instituțiilor legale în aceste situații.
Oricine constată săvârșirea unui abuz împotriva unui copil poate sesiza Avocatul Copilului (AvC). Inclusiv copilul supus unui abuz poate apela în mod direct la protecția instituței. Aceasta este un departament al Avocatului Poporului și poate formula cereri de chemare în judecată sau poate reprezenta minorul în instanță. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că se ocupă cu respectarea legilor muncii și se asigură că firma nu încalcă niciun regulament privind zilele libere și compensațiile, evitând astfel amenzi sau probleme legale.
În prima zi a lunii iunie se sărbătorește Ziua Copilului, iar în această zi, așa cum s-a stabilit acum câțiva ani, salariații din țara noastră beneficiază de o zi liberă. Astfel, azi, de Ziua Copilului, salariații, indiferent dacă sunt din mediul privat sau cel de stat, se bucură de timp liber. În același timp, pentru că în 2 iunie beneficiază de o zi liberă suplimentară, astfel încât să se facă punte între Ziua Copilului și weekend-ul ce urmează, bugetarii se bucură în această perioadă de o minivacanță de cinci zile, ce include și a doua zi de Rusalii. În cazul în care salariații sunt nevoiți să lucreze în liberele legale, angajatorii trebuie să-i recompenseze. Citește articolul
Articolul prezintă o nouă lege și o excepție importantă de la regulile de autorizație de construire, informații esențiale pentru a asigura respectarea legilor de către companie.
Lucrările necesare pentru amplasarea echipamentelor automate de preluare a sticlelor și dozelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) pot fi făcute fără a avea nevoie de o autorizație de construire, reiese dintr-o lege apărută miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice modificări legislative sau proiecte de lege care pot afecta drepturile sau obligațiile companiei, angajaților sau clienților, pentru a asigura respectarea noilor reglementări.
Pentru a reduce impactul pe care îl generează asupra părinților vestea că nou-născutul suferă de un tip de anomalie cromozomială, aceștia vor putea beneficia de mai multe ședințe de consiliere psihologică de familie, potrivit unui proiect legislativ ce a primit deja aprobarea senatorilor. Pe lângă părinții copilului diagnosticat cu o anomalie cromozomială, vor putea participa la ședințe de consiliere psihologică și bunicii celui mic sau frații acestuia. Una dintre cele mai cunoscute anomalii cromozomiale este trisomia 21 sau sindromul Down, după cum i se spune în mod obișnuit. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile legi și reguli care privesc piața de capital și modul în care companiile pot obține finanțare sau se pot lista la bursă, asigurându-se că respectă toate cerințele legale.
Încurajarea companiilor să se finanțeze din piața de capital și creșterea numărului de investitori individuali se numără printre obiectivele asumate de Guvern printr-o strategie oficializată recent pentru perioada 2023 - 2026. De implementarea acesteia se ocupă Ministerul Finanțelor și Autoritatea de Supraveghere Financiară. Citește articolul
Departamentul Juridic este interesat de această propunere legislativă deoarece modifică modul în care sunt tratate anumite contracte în cazul falimentului unei companii și implică drepturi și obligații legale.
O propunere legislativă votată de senatori marți ar urma să corecteze situația injustă în care se regăsesc sportivii cu contracte de activitate sportivă spre deosebire de cei care au contracte de muncă cu cluburile, atunci când acestea ajung în dificultate financiară. Creanțele din contractele de activitate sportivă nu beneficiază de aceeași prioritate în baza Legii insolvenței când vine vorba de achitarea datoriilor clubului, spre deosebire de creanțele salariale. Ca atare, se propune egalizarea tratamentului între o categorie și alta, astfel încât cei cu contracte de activitate sportivă să aibă la fel de multe șanse la recuperarea banilor de la club ca un salariat. Citește articolul
Articolul clarifică aspecte legale legate de aplicarea reducerilor de impozit (bonificații), termenele de depunere și de plată, și interpretarea legii (OUG 153/2020) pentru a asigura că firma respectă toate reglementările și nu pierde beneficiile.
Ne apropiem de termenul unic temporar pentru declararea și plata impozitelor pe afacerile din 2022. În acest context, există contribuabili care se întreabă dacă pierd facilitățile fiscale pentru recapitalizare (OUG 153/2020) dacă ratează termenul din 26 iunie 2023? Conform specialiștilor, n-ar trebui să se anuleze bonificațiile. Citește articolul
Acest departament este interesat de schimbările de conducere la instituții cheie precum ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală) și AVR (Agenția pentru Recuperarea Creanțelor). Noi lideri pot aduce modificări în modul de interpretare și aplicare a legilor, ceea ce influențează direct modul în care compania trebuie să respecte reglementările și să se conformeze cerințelor legale.
După ce Lucian Heiuș și-a anunțat luni demisia din funcția de președinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), marți s-a stabilit că locul acestuia este luat, temporar, de Nicoleta Cîrciumaru. Totodată, s-a schimbat și conducerea Autorității Vamale Române (AVR). Citește articolul
Acest departament monitorizează și transpune în practică noile legi și reglementări, pentru a se asigura că firma respectă cerințele legate de egalitatea salarială și transparența în anunțurile de angajare, evitând astfel problemele legale.
Și anunțurile de recrutare și denumirile posturilor vor trebui adaptate conform noilor cerințe din recenta directivă europeană privind transparența salarială. Scopul: informarea candidaților astfel încât negocierile cu angajatorul să se facă în cunoștință de cauză. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că firma respectă toate legile și regulile privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare, aprobarea lor în adunarea generală și evitarea amenzilor.
Termenul-limită pentru transmiterea situațiilor financiare anuale pentru 2022 se împlinește la 30 mai 2023, conform regulilor stabilite de Ministerul Finanțelor (MF). Cu această ocazie, reamintim principalele aspecte de avut în vedere la întocmirea și transmiterea bilanțurilor de către companii. Citește articolul