Departament: Logistică și Supply Chain
Proiect de lege pentru extinderea SGR: Vor putea fi returnate și ambalajele pentru oțet, borș, apă distilată ori băuturi din cafea
Acest departament se ocupă cu organizarea transportului, depozitării și livrării produselor, iar extinderea sistemului de returnare a ambalajelor schimbă modul în care aceste procese sunt gestionate.
O propunere legislativă recent depusă la Senat vizează extinderea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) pentru a include ambalajele primare reutilizabile pentru băuturi și, într-o etapă ulterioară, anumite ambalaje nereutilizabile pentru produse precum oțetul, borșul sau băuturile din cafea, începând cu 1 ianuarie 2027. Măsura este menită să alinieze România la Regulamentul european privind ambalajele (PPWR), urmărind creșterea ratei de reutilizare și consolidarea economiei circulare. Inițiatorii susțin că implementarea se va realiza prin utilizarea infrastructurii operaționale actuale a SGR, fără a genera costuri suplimentare suplimentare și păstrând simplitatea procesului pentru consumatori. Citește articolul
Reminder 11 lucruri pe care trebuie să le știi despre returnarea și garanția produselor cumpărate de Black Friday și nu numai
Pentru a gestiona eficient procesele logistice de preluare a produselor returnate, de trimitere a înlocuitorilor și de gestionare a stocurilor aferente, inclusiv estimarea și controlul costurilor de transport pentru retururi și garanții.
În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul
Propunere: Șoferii firmelor de transport să scape de încărcarea și descărcarea mărfurilor
Ei organizează transporturile și trebuie să știe cine este responsabil acum pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor, pentru a planifica operațiunile corect și în timp util.
Un proiect legislativ înregistrat recent la Senat propune ca șoferii angajați ai firmelor de transport rutier să nu mai poată fi obligați să încarce sau să descarce mărfurile transportate. Dacă inițiativa va fi adoptată, obligația acestor operațiuni va reveni beneficiarilor, furnizorilor ori intermediarilor, cu excepția unor situații strict determinate în care natura transportului impune participarea șoferului. Citește articolul
Ghid auto 2025: Informații utile
Reminder IGPR: În ce condiții pot controla polițiștii conducătorul unui vehicul sau bagajele acestuia în trafic
Pentru companiile care transportă mărfuri sau au flote mari de vehicule, este crucial ca șoferii să înțeleagă cum funcționează controalele poliției. Acest lucru ajută la instruirea personalului, asigurând că operațiunile de transport se desfășoară fără incidente și că eventualele verificări sunt gestionate corect.
30 Octombrie 2025 | 3 | 5619 | Timp de citire: 2 min.
Controlul corporal al unui conducător de vehicul și, după caz, al bagajelor sau vehiculului utilizat de aceasta poate fi făcut de polițiști doar cu respectarea unor prevederi legale, șoferul fiind obligat să se supună controlului dacă polițistul îi cere acest lucru. Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) a răspuns unor întrebări pe această temă adresate de redacția noastră și a lămurit o serie de aspecte în legătură cu regulile pe care trebuie să le respecte polițiștii în astfel de cazuri. Citește articolul
Primăriile vor fi exceptate de la respectarea regulilor privind înstrăinarea terenurilor din extravilan și vor putea cumpăra mai ușor astfel de terenuri
Dacă primăriile construiesc infrastructură pe aceste terenuri, asta poate ajuta sau schimba modul în care firma își transportă produsele sau materiile prime, afectând rutele de transport și accesul.
28 Octombrie 2025 | 1 | 24989 | Timp de citire: 2 min.
Legea privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan urmează să se modifice, potrivit unui proiect legislativ adoptat recent la Senat, care, în acest caz, a dat primul vot parlamentar, astfel încât primăriile să fie exceptate de la respectarea procedurii legate de dreptul la preempțiune (întâietate), ce se aplică în cazul înstrăinării terenurilor din extravilan. Primăriile vor putea folosi aceste terenuri doar pentru dezvoltarea infrastructurii sau pentru diverse proiecte publice. Citește articolul
Ce trebuie să știi despre noile norme de aprobare sau desemnare a unui loc pentru prezentarea mărfurilor în vamă și depozitarea temporară
Acest departament planifică și gestionează transportul și depozitarea mărfurilor, așa că este esențial să știe cum să obțină aprobări pentru depozitarea temporară și să respecte procedurile vamale pentru a asigura un flux eficient al mărfurilor.
28 Octombrie 2025 | 522 | Timp de citire: 5 min.
Recent, Autoritatea Vamală Română (AVR) a venit cu noi norme de aprobare sau desemnare a unui loc pentru prezentarea mărfurilor în vamă și depozitarea temporară, conform unui ordin deja oficializat. Iată principalele aspecte de reținut în legătură cu acestea. Citește articolul
UPDATE Reforma fiscal-bugetară: Schimbările din domeniul sănătății din pachetul al doilea, oficializate
Pentru companiile care produc sau distribuie medicamente și echipamente medicale, modificările din sistemul de sănătate pot schimba cererea sau rutele de livrare către clinici și farmacii.
27 Octombrie 2025 | 18995 | Timp de citire: 1 min.
După ce Curtea Constituțională a României și-a dat acordul în legătură cu legea cu măsuri în domeniul sănătății, parte din cel de-al doilea pachet de măsuri fiscal-bugetare al Guvernului, actul normativ a fost oficializat recent. Măsurile îi vizează atât pe pacienți, cât și pe angajații sistemului de sănătate, printre altele fiind vorba despre schimbări privind internarea pacienților, plata medicilor de familie și valabilitatea cardului european de sănătate. Citește articolul
Propunere de modificare a Legii energiei: introducerea de norme privind riscurile cibernetice în infrastructura energetică
Articolul abordează riscurile de securitate cibernetică și funcțională legate de lanțul de furnizori, de la echipamente până la servicii, și cum acestea pot afecta livrarea și operarea, mai ales în sectorul energetic.
O propunere legislativă inițiată de parlamentari PSD vizează completarea Legii energiei din punct de vedere al riscurilor de securitate cibernetică în sectorul energetic. Proiectul urmărește să introducă un temei legal pentru viitoarele norme de securitate cibernetică și propune ca licitațiile pentru energia regenerabilă să includă criterii de precalificare care să evalueze măsurile de securitate cibernetică și securitatea datelor ale ofertanților. Documentul ar permite și controlul de la distanță al funcționării instalațiilor de producere a energiei regenerabile. Această din urmă prevedere a stârnit revolta prosumatorilor, care consideră că o astfel de prevedere ar da posibilitatea statului să le oprească discreționar sistemele fotovoltaice. Citește articolul
Tehnologie pe înțelesul tuturor
Declinul demografic care forțează adoptarea AI. Când nu mai ai oameni, automatizezi
Explică cum schimbările demografice globale afectează producția și lanțurile de aprovizionare, evidențiind rolul automatizării și al roboților în menținerea eficienței.
China și Coreea de Sud vor pierde zeci de milioane din populația activă în următoarele decenii. Japonia a trecut deja prin asta. Și toți au ajuns la aceeași concluzie: când nu mai ai oameni, automatizezi tot ce poți. AI-ul nu vine să înlocuiască oamenii. Vine să facă ceea ce, altfel, n-ar mai face nimeni. Citește articolul
Simplificarea Regulamentului CBAM, oficială: Relaxarea termenelor și un nou prag de scutire
Acest departament se ocupă cu transportul și importul mărfurilor, iar noile reguli și termene pot afecta livrările și formalitățile vamale.
Mecanismul de ajustare a carbonului la frontieră (CBAM) a fost simplificat conform Regulamentului (UE) 2025/2.083, cele mai importante modificări fiind introducerea unui prag cantitativ, de 50 de tone pe an, sub care importurile de mărfuri nu sunt supuse cerințelor acestui mecanism și relaxarea termenelor de depunere a cererii de declarant autorizat, de raportare și pentru operațiunile cu certificate CBAM. Citește articolul










