În cadrul pregătirii teoretice și practice pentru obținerea permisului auto, viitorii șoferi nu vor fi învățați inclusiv să conducă defensiv și să dea măsuri de prim ajutor, deoarece proiectul de lege cu măsura a fost respins definitiv azi și nu va ajunge să se aplice. Aceasta nu este prima oară când se încearcă, într-o formă sau alta, introducerea unei asemenea măsuri. Citește articolul
Un proiect recent înregistrat la Parlament vizează reglementarea strictă a responsabilităților privind încărcarea și descărcarea mărfurilor în transportul rutier. Punctul central al propunerii îl reprezintă interdicția explicită de a obliga conducătorii auto să efectueze aceste operațiuni, interdicție susținută de o sancțiune considerabilă - amendă de la 10.000 la 30.000 de lei. Citește articolul
Un proiect legislativ înregistrat recent la Senat propune ca șoferii angajați ai firmelor de transport rutier să nu mai poată fi obligați să încarce sau să descarce mărfurile transportate. Dacă inițiativa va fi adoptată, obligația acestor operațiuni va reveni beneficiarilor, furnizorilor ori intermediarilor, cu excepția unor situații strict determinate în care natura transportului impune participarea șoferului. Citește articolul
Controlul corporal al unui conducător de vehicul și, după caz, al bagajelor sau vehiculului utilizat de aceasta poate fi făcut de polițiști doar cu respectarea unor prevederi legale, șoferul fiind obligat să se supună controlului dacă polițistul îi cere acest lucru. Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) a răspuns unor întrebări pe această temă adresate de redacția noastră și a lămurit o serie de aspecte în legătură cu regulile pe care trebuie să le respecte polițiștii în astfel de cazuri. Citește articolul
Pentru a reduce cazurile în care transportatorii nu respectă limitele legale de încărcare a camioanelor, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță ce se aplică de azi, sancționarea mai dură a șoferilor care refuză să permită cântărirea sau măsurarea dimensiunilor vehiculului ori care se sustrag sau obstrucționează controlul. În cazul sustragerii de la control, șoferii riscă amenzi de cinci ori mai mari decât cele vechi. Pentru ca aceste măsuri să fie pe deplin aplicabile, autoritățile trebuie să vină, în următoarea lună, cu norme metodologice pentru efectuarea automată a controlului. Citește articolul
Rechemările în service pentru defecțiuni de siguranță reprezintă un subiect mai puțin cunoscut și adesea neclar pentru proprietarii de autovehicule. De aceea, discutăm astăzi cu Mihai Alecu, directorul general al Registrului Auto Român (RAR), pe teme ce variază de la cadrul legislativ care obligă producătorii să acționeze până la drepturile concrete ale consumatorului.
Printr-un ordin apărut joi, Ministerul Transporturilor a stabilit o procedură pentru imobilizarea vehiculelor de transport în cazul în care șoferii acestora nu respectă perioadele legale de conducere, pauzele și perioadele de odihnă. În plus, ordinul recent conține și modelul procesului-verbal utilizat în situațiile de ridicare a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare. Citește articolul
Conform Poliției Române, peste 1200 de radare (808 portabile și 402 mobile) sunt utilizate la nivel național pentru creșterea siguranței rutiere. Amplasarea celor fixe se face conform prevederilor legislației privind măsurile de eficientizare a monitorizării traficului rutier, iar cele mobile vizează zonele cu accidente Citește articolul
O lege recent oficializată completează legislația referitoare la regimul drumurilor și permite administratorilor drumurilor să îndepărteze copacii căzuți sau care prezintă pericol pentru siguranța rutieră. O altă schimbare include posibilitatea reclasificării temporare a anumitor sectoare de drum atunci când administrarea lor este delegată autorităților locale. Citește articolul
Senatul a adoptat, cu amendamente, propunerea de modificare a Codului penal privind incriminarea conducerii sub influența substanțelor interzise. Modificarea principală vizează eliminarea condiției ca șoferul să fie "sub influența" substanțelor, fiind suficientă prezența acestora în sânge. Amendamentele adoptate mențin pedepsele actuale pentru conducerea sub influența alcoolului și introduc o clauză de nepedepsire pentru pacienții aflați sub tratament medical prescris. Decizia finală aparține Camerei Deputaților. Citește articolul