Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul gestionează flotele de mașini și șoferii. Noile legi și amenzi influențează direct siguranța operațiunilor de transport, eficiența livrărilor și costurile legate de flotă.
Dacă nu mențin curate toate geamurile mașinii cu care circulă, șoferii vor putea fi sancționați, din 27 februarie, cu amenzi de aproape 1.200 de lei. Măsura se regăsește într-o ordonanță ce vizează modificarea Codului rutier și care a apărut acum câteva zile. Citește articolul
Pentru companiile care se ocupă cu livrări, înțelegerea obiceiurilor de bacșiș ale clienților este importantă. Poate influența motivația curierilor, modul în care sunt organizați, precum și modul în care este perceput întregul proces de livrare, care este o componentă cheie a lanțului logistic.
Săraci dar generoși, așa sunt românii, cărora li s-a dus vestea că dau cel mai mare bacșis din Europa. Informația vine în urma unui studiu realizat de una dintre platformele prin intermediul careia comandăm frecvent prânzul sau cina. Citește articolul
Articolul se referă la documentele de transport (CMR) și la fluxul logistic al bunurilor în context transfrontalier, aspecte esențiale pentru conformitatea operațiunilor de transport și depozitare.
După șapte ani de litigii, o companie a obținut din partea Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) recunoașterea scutirii la plată a TVA pentru o livrare intracomunitară de bunuri contestată de Curtea de Apel Craiova și, prin urmare, i s-au restituit sumele achitate ca obligații suplimentare și dobânda legală aferentă. Importanța deciziei este dată de faptul că majoritatea instanțelor nu recunosc deducerile de TVA pentru livrările intracomunitare de bunuri și nici documentele, așa cum sunt ele prevăzute de legea fiscală - factura și documentele de transport. Citește articolul
Sunt aduse în discuție noutăți importante privind activitatea transportatorilor rutieri și schimbări în legislația rutieră, care afectează direct operațiunile de transport, rutele, șoferii și costurile din lanțul de aprovizionare.
Companiile și PFA-urile au de a face, în februarie 2022, cu o serie de noutăți importante pentru afacerile lor. Printre altele, este vorba de modificări la codurile fiscale, schimbarea legislației aplicabile transportatorilor rutieri de persoane și mărfuri, precum și de reorganizarea schemei de reducere a facturilor de gaze și electricitate. Citește articolul
Acest departament depinde în mare măsură de șoferi. Orice informație despre regulile de permis, suspendări sau cum se poate recupera un permis este vitală pentru a asigura că transporturile și livrările nu sunt întrerupte.
Codul rutier a suferit, acum câteva zile, modificări majore, una dintre acestea vizând reducerea, la cerere, a perioadei de suspendare a dreptului de a conduce un vehicul. Mai exact, potrivit unei ordonanțe apărute recent, după ce susțin testul obligatoriu de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, șoferii cu permisul auto suspendat beneficiază, mai nou, de reducerea perioadei de suspendare cu o treime, nu la 30 de zile, așa cum stabileau înainte regulile. Citește articolul
Șoferii din departamentul de logistică sunt direct afectați de aceste reglementări. Cunoașterea lor este esențială pentru a evita amenzi, întârzieri în livrări și suspendarea permisului, asigurând eficiența operațională și respectarea termenelor.
Prin oficializarea recentă a unei ordonanțe, Codul rutier a suferit o serie de modificări importante. Dacă pentru unele dintre abaterile existente și înainte se pot aplica de-acum amenzi în cuantum mai mare decât anterior, de puțină vreme au fost adăugate mai multe amenzi noi, iar unele sancțiuni complementare au fost înăsprite. Citește articolul
Afectează direct modul în care sunt organizate transporturile pe șosea, inclusiv rutele, timpii de returnare a vehiculelor și cerințele pentru partenerii de transport, elemente cruciale pentru fluxul de mărfuri.
La nivel european, s-a stabilit, încă din 2020, ca statele membre ale Uniunii să operaționalizeze și să transpună o serie de reguli noi privind activitatea de transport rutier de mărfuri și persoane - termenul de la care noile obligații și sancțiuni pentru transporatori intră în vigoare este, pe de o parte, cel în care statele a trebuit să transpună o directivă europeană, respectiv 2 februarie 2022, precum și cel de la care intră în vigoare un regulament european - 21 februarie. La acest moment, România „s-a achitat”, printr-o recentă ordonanță, de operaționalizarea noilor reguli. Pe scurt, iată care sunt cele mai importante aspecte de reținut din noile norme: Citește articolul
Articolul atinge subiectul deșeurilor medicale rezultate din pandemie, ceea ce este relevant pentru modul în care companiile gestionează stocurile de echipamente și eliminarea deșeurilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul menționează excepții specifice pentru șoferii de transport marfă și persoane. Aceste informații sunt cruciale pentru planificarea și execuția operațiunilor logistice, asigurând că mărfurile și personalul sunt transportate eficient și conform regulilor.
Începând de azi, sistemul folosit până acum, și anume o listă ce aloca țărilor, în funcție de numărul infectărilor cu COVID-19 din fiecare dintre ele, o culoare (roșu, galben sau verde) și o serie de reguli de respectat de către cei ce se-ntorceau de acolo, inclusiv durata carantinei sau alte condiții, a dispărut, fiind înlocuit de noi reguli, mai ușor de urmărit. Citește articolul
Informațiile sunt vitale pentru șoferii profesioniști și pentru managementul flotei, contribuind la siguranța transporturilor, respectarea termenelor și evitarea costurilor suplimentare generate de amenzi sau incidente care ar întrerupe operațiunile.
Comportamentul agresiv în trafic al șoferilor urmează să fie sancționat de către polițiștii rutieri, începând din 27 februarie 2022, cu amenzi de sute de lei și cu suspendarea permisului auto, conform unor modificări recente la Codul rutier. Totodată, sancțiunile vor fi mai dure pentru recidiviști și pentru cei care provoacă accidente. Printre faptele care vor fi considerate agresive se numără folosirea repetată a semnalelor luminoase sau sonore pentru a forța mașinile din față să elibereze banda pe care se află ori șofatul la o distanță mică de alte automobile. Citește articolul