Directiva include sectoare precum transporturile și alimentar, unde continuitatea lanțului de aprovizionare este vitală. Acest departament trebuie să se asigure că operațiunile de logistică sunt rezistente la perturbări.
Într-o lume în care crizele au devenit aproape ”normalitate”, protecția infrastructurii critice, precum cea de energie, transport sau apă potabilă, și implicit reziliența companiilor care operează această infrastructură (entități critice) în fața unor atacuri cibernetice, amenințări teroriste, sabotaj sau dezastre naturale sunt esențiale. Din acest motiv, Comisia Europeană a elaborat directiva privind reziliența entităților critice, care impune acestora respectarea unor standarde riguroase pentru a asigura servicii esențiale populației și continuitatea activităților în economie. Citește articolul
În companiile de transport, acest departament trebuie să știe exact ce calificări și atestate trebuie să aibă șoferii pentru a planifica eficient activitățile, a gestiona flota și a se asigura că operațiunile sunt conforme legii.
Un ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea unor norme care reglementează autorizarea, controlul și pregătirea profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Modificările aduse urmăresc unificarea normelor privind atestarea conducătorilor auto în regim de taxi și în regim de închiriere. Citește articolul
Departamentul de Logistică este interesat de modul în care șoferii obțin și își reînnoiesc licențele, deoarece acest lucru este esențial pentru ca operațiunile de transport ale companiei să se desfășoare legal și fără întreruperi.
Începând din 4 decembrie, absolvenții examenelor de obținere a atestatelor pentru transport în regim de taxi ori închiriere nu mai pot obține documentele de certificare a acestei calități decât online. Singurii care trebuie să facă astfel de solicitări în formula ”clasică” sunt managerii de transport. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de modificările privind rutele de transport, accesul la autogări și condițiile tehnice ale vehiculelor, deoarece acestea influențează planificarea și execuția operațiunilor de transport și lanțul de aprovizionare.
O recent oficializată ordonanță de urgență modifică legislația privitoare la transporturile rutiere. Noua normă permite operatorilor să solicite licențe pentru orice traseu doresc, fără a fi limitați de deciziile autorităților, introduce o limită de nouă ani pentru vechimea autobuzelor intrajudețene și elimină limitările existente până acum referitor la numărul de licențe de transport interjudețean care pot fi eliberate. Citește articolul
Pentru a înțelege și aplica noile reguli legate de transportul mărfurilor, în special cele privind sistemul e-Transport.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Noile reguli și confiscări legate de sistemul e-Transport, precum și implementarea sistemului RAR Auto Pass pentru istoricul vehiculelor, sunt informații esențiale pentru gestionarea eficientă a transporturilor și a întregului lanț de aprovizionare.
Ultima lună a anului 2024 vine cu chestiuni deloc de neglijat de către contribuabili. Printre altele, avem termenul anual de reclasificare a firmelor, intrarea în vigoare a unor noi regulamente europene direct aplicabile în România, dar și unele măsuri care expiră sau intră în vigoare în ultimele zile ale lunii. Iată ce e de știut: Citește articolul
Departamentul este interesat deoarece Inspecția Muncii va verifica respectarea legislației în domenii precum transportul rutier, depozite și utilizarea lucrătorilor zilieri, sectoare critice pentru logistică și aprovizionare.
În programul-cadru de acțiuni pentru 2025 al Inspecția Muncii apar campanii de verificare a respectării obligațiilor legale de către serviciile externe de prevenire și protecție, verificări la întreprinderile mici, precum și acțiuni de conștientizare cu privire la riscurile psihosociale ori cu privire la informarea legată de noul REGES Online. Continuarea campaniilor de verificare a condițiilor de muncă în construcții, combaterea muncii nedeclarate și informarea angajatorilor și angajaților cu privire la negocierile colective sunt, de asemenea, priorități pentru anul următor. Citește articolul
Subliniază importanța respectării cerințelor fiscale legate de transportul mărfurilor (cum ar fi codurile e-Transport) și acuratețea datelor de gestiune a stocurilor, aspecte care vor fi strict monitorizate și pot duce la sancțiuni.
Începând cu anul 2025, inclusiv contribuabilii mici vor avea obligația de a depune fișierul standard de audit fiscal (SAF-T), cunoscut și ca declarația 406. Această declarație informativă reglementată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este un instrument de control și are scopul de a standardiza și eficientiza raportările fiscale, facilitând controalele și reducând erorile. Contribuabilii mici vor trebui să asigure corectitudinea și completitudinea datelor transmise, pregătindu-se din timp prin actualizarea sistemelor contabile și instruirea personalului. Nerespectarea obligației poate atrage sancțiuni administrative, astfel încât este importantă conformarea la noile cerințe. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe de amânările amenzilor pentru neraportarea transporturilor internaționale în sistemul e-Transport, pentru a gestiona corect documentația și operațiunile de livrare.
Mai multe modificări la regimul legal al sistemelor e-Factura, e-TVA și e-Transport, dar și la Codul fiscal și Legea contabilității, au fost oficializate miercuri prin ordonanță de urgență. Actul normativ cuprinde o sumedenie de mici noutăți, clarificări utile și prelungiri de termene. Citește articolul
Acest departament gestionează transporturile, iar șoferii și vehiculele firmei trebuie să aibă documente de asigurare valabile când călătoresc în alte țări, pentru a asigura continuitatea operațiunilor.
În prezent, șoferii trebuie să se asigure că au asigurarea Carte Verde în format fizic atunci când călătoresc în afara țării. Însă, începând cu 1 ianuarie 2025, aceștia vor putea prezenta asigurarea Carte Verde și în format electronic în cazul unui control sau accident în afara țării. Documentele completate manual nu vor fi acceptate și nu vor fi recunoscute în cadrul Sistemului Carte Verde. Citește articolul