Departamentul de logistică trebuie să gestioneze noile tipuri de ambalaje, logistica returnării pentru cele reutilizabile și să planifice transportul și depozitarea în conformitate cu noile dimensiuni și materiale.
Consiliul Uniunii Europene (UE) a adoptat recent o reglementare propusă de Comisia Europeană, care vizează reducerea deșeurilor de ambalaje, punând accent pe reutilizare și reciclare. De asemenea, sunt stabilite noi reguli pentru operatorii economici, care trebuie să adopte măsuri suplimentare pentru gestionarea eficientă a ambalajelor. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care lanțul de aprovizionare va fi influențat de creșterea producției locale, posibil reducând nevoia de importuri și simplificând logistica.
Producătorii de legume și fructe ar putea beneficia de un program de ajutor de stat menit să sprijine acest sector, conform unui proiect de lege aprobat recent la Senat. Scopul acestei scheme de ajutor este de a stimula producția locală și de a reduce dependența de importuri. Programul oferă finanțare de până la 80% din investiție, cu un plafon de 200.000 de euro, pentru construirea de sere. Citește articolul
Se ocupă cu gestionarea stocurilor și a mișcării bunurilor, inclusiv a celor primite sau trimise în custodie, iar sistemul de raportare SAF-T necesită date precise din aceste operațiuni.
Atunci când vine vorba despre bunurile primite în custodie și bunurile trimise în custodie, este important de precizat că acestea trebuie incluse întotdeauna în declarația SAF-T privind stocurile. Formularul 406 cu partea de stocuri se transmite, în termen de minimum 30 de zile calendaristice, numai la cererea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Acest departament trebuie să gestioneze eficient transportul și depozitarea deșeurilor, respectând noile reguli pentru a evita amenzi și pentru a asigura fluiditatea operațiunilor.
Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă ce vizează stabilirea unui cadru pentru îmbunătățirea administrării gestionării deșeurilor provenite din activitățile de construire și desființare. Prin aceasta se urmărește, printre altele, o mai bună reciclare a deșeurilor și stimularea reutilizării componentelor de construcție. Citește articolul
Pentru companiile care transportă mărfuri, este vital să știe ce se întâmplă dacă un vehicul este oprit și cum pot să-l repună rapid în circulație. Articolul detaliază pașii necesari pentru a relua transportul, ceea ce ajută departamentul să asigure că livrările nu sunt întârziate și că activitatea se desfășoară fără probleme.
Șoferii care se confruntă cu imobilizarea vehiculului din cauza nerespectării reglementărilor privind transportul rutier au acum proceduri clare pentru a demonstra îndeplinirea condițiilor legale necesare reluării transportului sau deplasării, stabilite printr-un ordin publicat recent în Monitorul Oficial. De asemenea, a apărut o nouă procedură pentru reținerea plăcuțelor de înmatriculare. Citește articolul
Departamentul de Logistică gestionează transportul și documentele necesare pentru exporturi, iar cunoașterea regulilor de TVA scutit este vitală pentru o expediere corectă a mărfurilor și pentru a evita probleme la vamă.
În conformitate cu art. 294 alin. (1) din Codul fiscal, exporturile și operațiunile similare sunt scutite de TVA, inclusiv livrările de bunuri transportate în afara Uniunii Europene, prestările de servicii legate de exportul și importul de bunuri, transportul internațional de persoane, precum și livrările și serviciile destinate misiunilor diplomatice și organismelor internaționale. Iată ce trebuie știut pe acest subiect. Citește articolul
Are un impact direct asupra operațiunilor de transport, asigurându-se că vehiculele sunt în regulă și că șoferii sunt calificați și atestați conform noilor norme, pentru a evita blocajele sau amenzi.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 9 - 15 decembrie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Este crucial pentru acest departament deoarece orice problemă cu vehiculele (cum ar fi reținerea plăcuțelor sau a actelor) poate opri transporturile, întârzia livrările și afecta întregul lanț de aprovizionare al firmei.
O măsură care vizează transportatorii a fost recent oficializată. Ea stabilește procedurile de suspendare a dreptului de utilizare a unui autovehicul prin reținerea plăcuțelor de înmatriculare și certificatului de înmatriculare. Totodată, este formulată și modalitatea de demonstrare a îndeplinirii condițiilor legale pentru încetarea măsurii de imobilizare. Citește articolul
Acest departament coordonează întregul flux de produse, de la materiile prime la livrarea finală. Ei trebuie să se asigure că toate etapele producției și transportului respectă noile reguli privind munca forțată.
Un regulament european recent publicat interzice comercializarea pe piața Uniunii a produselor realizate prin muncă forțată, începând din 2027, impunând statelor membre să desemneze autorități pentru investigarea încălcărilor și să implementeze mecanisme de monitorizare. Companiile din UE vor trebui să asigure transparența lanțurilor de aprovizionare, ceea ce poate genera costuri suplimentare, dar oferă și oportunități de diferențiere pe piață. Exportatorii din țări terțe vor trebui să demonstreze respectarea standardelor etice, iar consumatorii ar putea observa o creștere a prețurilor din cauza acestor măsuri de conformare. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Supply Chain trebuie să fie la curent cu regulile de import și taxele vamale, pentru că acestea influențează transportul, costurile și termenele de livrare ale mărfurilor de la un furnizor internațional.
Autoritățile fiscale din România pot să aplice penalitățile de întârziere din Codul național de procedură fiscală concomitent cu dobânzile de întârziere din Codul vamal european, a stabilit recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul