Modificările în procedurile vamale, introducerea de noi echipamente de control și modernizarea punctelor vamale pot influența direct timpul de tranzit al mărfurilor, costurile de transport și fluența generală a lanțului de aprovizionare, fiind crucial pentru planificarea și execuția livrărilor.
Activitatea Autorității Vamale Române (AVR) urmează să fie reorganizată conform unei ordonanțe promovate recent Executiv și publicate miercuri în Monitorul Oficial. Printre alte măsuri, se prevede că birourile și punctele vamale de la frontiera cu țările nonUE urmează să fie clasificate și dotate în funcție de riscul fiscal. De asemenea, sunt pregătite și o serie de noutăți importante pentru personalul AVR. Citește articolul
Sistemul de garanție-returnare (SGR) implică procese de colectare și transport ale ambalajelor returnate. De asemenea, regulile noi pentru transportul tutunului necesită adaptarea operațiunilor de livrare și depozitare.
O ordonanță publicată miercuri în Monitorul Oficial prevede reglementarea în Codul fiscal a regimului de TVA pentru ambalajele nereutilizabile ce fac obiectul sistemului de garanție-returnare (SGR). Pe de o parte, vorbim de clarificarea faptului că garanția SGR percepută de producători, distribuitori și comercianți în cadrul sistemului SGR nu reprezintă contravaloarea unei livrări de bunuri/prestări de servicii, dar și de reglementări aplicabile administratorului de sistem. Citește articolul
Dezechilibrele economice și vulnerabilitatea la piața externă pot afecta lanțurile de aprovizionare, costurile de transport și disponibilitatea resurselor, fiind informații utile pentru planificarea logisticii și asigurarea continuității operațiunilor.
Comisia Europeană a inclus cinci state din Europa Centrală și de Est (ECE) pe lista țărilor membre care depășesc limita de 3% în cazul deficitului bugetar în 2023 sau 2024. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament. Ei organizează toate transporturile de bunuri ale companiei și trebuie să știe cum să raporteze corect în sistemul e-Transport și cum să monitorizeze mașinile prin GPS pentru a respecta legea.
Transporturile rutiere vizate de obligația de folosire a sistemului e-Transport au fost extinse de Guvern, prin OUG, la finalul anului 2023. Astfel, trebuie monitorizate și transporturile internaționale de bunuri neriscante, nu doar cele ce implică bunuri riscante. Pe deasupra, apare și necesitatea de a monitoriza prin GPS deplasarea în timp real a transporturilor. Totuși, amenzile pentru nerespectarea noilor obligații se aplică abia de la 1 iulie 2024. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de accidentele care pot întrerupe lanțul de aprovizionare, cauza întârzieri în livrări și deteriorarea mărfurilor, ducând la costuri suplimentare și penalități.
În anul 2023, economia României a pierdut peste 21 de milioane de euro din cauza accidentelor de muncă, conform unui studiu realizat de Eurofin Consult, firmă specializată în securitate și sănătate în muncă (SSM). Această sumă reprezintă doar vârful aisbergului. Dacă s-ar fi luat în calcul toate costurile directe și indirecte asociate accidentelor de muncă, suma ar fi fost de cel puțin 10 ori mai mare.
Citește articolulAcest departament este direct afectat, deoarece mutarea produselor din depozite necesită acum plata anticipată a taxelor și o documentație specifică. Ei trebuie să adapteze modul în care produsele sunt transportate și depozitate legal.
În cazurile în care se dorește mutarea anumitor produse accizabile din antrepozite sau din locurile în care au fost recepționate către alte locuri de depozitare, va fi necesară plata în avans a accizelor, conform unei OUG oficializate recent. Practic, contribuabilii trebuie să achite accizele chiar dacă nu vorbim de o livrare a produselor către cumpărători. Citește articolul
Costurile de transport, depozitare și achiziție a stocurilor sunt direct influențate de inflație, afectând eficiența și profitabilitatea lanțului de aprovizionare.
Cea mai ridicată rata a inflației din UE exprimată prin IAPC (Indicele Armonizat al Prețurilor de Consum) în luna mai a fost în România (5,8%). Citește articolul
Dacă compania transportă sau depozitează produse accizabile (băuturi, tutun, combustibili), este important să știe când și cum trebuie plătite accizele în avans, deoarece acest lucru poate afecta fluxul de numerar și planificarea operațiunilor de mutare sau depozitare a mărfurilor.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de Logistică este direct afectat de traficul aglomerat și de siguranța rutieră, deoarece acestea influențează timpii de livrare, costurile de transport și siguranța șoferilor și a bunurilor pe întregul lanț de aprovizionare.
Despre traficul rutier, numărul mare de accidente mortale din România, despre cauze și soluții - un interviu cu fostul mare campion român de raliu, Titi Aur. Conform expertului în conducere defensivă, 95% din accidente sunt provocate de factorul uman, nu de starea drumurilor ori a vehiculelor. Educația rutieră lipsește, iar legislația în materie este incoerentă și haotică. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care noile cerințe pentru ambalaje și clarificările privind sistemul de returnare afectează procesele de transport, depozitare și gestionare a stocurilor și retururilor.
Consumatorii vor putea returna ambalaje de plastic fără dop sau capac atașat și după 3 iulie, a anunțat RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR). Citește articolul