Articolul detaliază modul în care se monitorizează activitatea angajaților în depozite (prin scanere), oferind exemple de practici care, deși menite să crească eficiența logistică, încalcă regulile de protecție a datelor.
Autoritatea franceză pentru protecția datelor a aplicat o amendă de 32 de milioane de euro companiei Amazon France Logistique pentru implementarea unui sistem de monitorizare excesivă a angajaților. Compania folosea scannerele pentru a urmări activitatea și performanțele angajaților în timp real, inclusiv perioadele de inactivitate. Autoritatea a considerat că această monitorizare a fost disproporționată și a încălcat mai multe aspecte din GDPR, printre care principiul minimizării datelor. De asemenea, au fost identificate probleme legate de supravegherea video și de informarea insuficientă a angajaților cu privire la prelucrarea datelor lor personale. Autoritatea franceză a subliniat că măsurarea întreruperilor de muncă cu o asemenea precizie nu este legală și că tocmai prin excesivitatea măsurilor de monitorizare compania asigura avantaje competitive pe piața vânzărilor online. Citește articolul
Acest departament se ocupă de modul în care sunt primite, stocate și transportate ambalajele returnate de clienți, asigurându-se că procesul de colectare și trimitere mai departe a acestora se desfășoară eficient.
Desfășurarea în paralel a campaniilor de colectare a ambalajelor calificate în Sistemul de Garantare-Returnare (SGR) și a acelor non-SGR, fără sublinierea clară a categoriilor de produse cărora se adresează, poate induce în eroare consumatorii cu privire la drepturile si obligațiile pe care le au. În ciuda bunelor intenții ale comercianților, există riscul confuziei ambalajelor SGR cu celelalte, accentuând necesitatea respectării normelor HG 1074/2021 pentru evidențierea produselor SGR. Citește articolul
Eficiența în utilizarea materiilor prime este direct legată de modul în care acest departament gestionează aprovizionarea și fluxurile de materiale, căutând să optimizeze costurile și să reducă risipa în lanțul de aprovizionare.
Pentru a avansa și a construi o economie cu valoare adăugată mare, e nevoie nu doar de o structură adecvată a economiei, ci și de randamentul acestia – cel care dă calitatea creșterii economice, dată de productivitatea resurselor în economie. Citește articolul
Dacă firma utilizează tractoare în operațiunile sale de logistică sau transport (de exemplu, în agricultură sau depozite mari), acest departament trebuie să știe ce permise sunt necesare pentru șoferi, pentru a asigura buna desfășurare a activităților și respectarea legii.
Tractoarele agricole sau forestiere cu o viteză maximă constructivă de până la 40 de km/h pot fi conduse de-acum și de șoferii care au categoria B, potrivit unui proiect de ordonanță ce se aplică deja. În plus, șoferii mașinilor mici pot conduce și ansambluri formate dintr-un tractor din categoria celor amintite și una sau două remorci. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu planificarea și gestionarea flotei de mașini, inclusiv programarea și efectuarea la timp a inspecțiilor tehnice obligatorii, pentru a se asigura că vehiculele sunt funcționale și disponibile pentru închiriere.
Legislația privind inspecția tehnică periodică (ITP) este actualizată printr-o ordonanță oficializată recent de Guvern. Mai precis, și autoturismele închiriate fără șofer trebuie să facă ITP-ul din șase în șase luni, începând din 17 februarie 2024. Obligația se aplica anterior numai pentru mașinile închiriate cu șofer. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu transportul și gestionarea mărfurilor. Sistemul e-Sigiliu va monitoriza rutele, staționările și integritatea transporturilor, afectând modul în care se desfășoară activitățile logistice.
Sistemul e-Sigiliu a fost introdus în legislație pe finalul anului trecut, însă fără a exista un orizont concret pentru operaționalizarea sa. Conform unui reprezentant al Autorității Vamale Române (AVR), sistemul va deveni funcțional abia în a doua parte a anului 2024, pentru că este necesară o achiziție publică importantă în acest sens. Citește articolul
Informatiile despre volumul lucrărilor de construcții sunt cruciale pentru planificarea transporturilor, gestionarea stocurilor și optimizarea întregului lanț de aprovizionare, în special pentru companiile care depind de acest sector.
Cel mai mare avans lunar al lucrărilor de construcții din UE în luna noiembrie 2023 a fost înregistrat în România (+2,6%). De asemenea, și în comparație cu aceeași lună din 2022, în noiembrie 2023, volumul lucrărilor de construcții România s-a clasat pe primul loc în UE, cu +14,4 %, conform Eurostat, biroul de statistică al UE. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de noul sistem de monitorizare a transporturilor (e-Sigiliu), deoarece trebuie să planifice și să execute rutele în conformitate cu noile cerințe și să gestioneze eventualele abateri sau staționări nejustificate pentru a asigura livrarea la timp a mărfurilor.
În cazul sistemului e-Sigiliu nu trebuie stabilită o listă precisă a bunurilor pentru care e necesară monitorizarea de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) sau Autoritatea Vamală Română (AVR). În schimb, alegerea transporturilor rutiere de mărfuri care vor fi monitorizate se va face în funcție de analizele de risc derulate de cele două entități. Citește articolul
Influențează costurile de transport, depozitare și gestionare a stocurilor, fiind importantă pentru eficiența și planificarea lanțului de aprovizionare.
Inflația anuală în Uniunea Europeană a fost de 3,4% la finele anului 2023, după o creștere de la 3,1 în noiembrie. Cifra se datorează, însă, efectului de bază – o scăderea este puternică însă față de anul 2022 când rata inflației a fost 10,4%, conform datelor Eurostat. Citește articolul
Acest sistem influențează direct modul în care se desfășoară transporturile de mărfuri, cerințele pentru șoferi, documentația necesară și modul în care sunt monitorizate livrările. Este esențial pentru planificarea și execuția operațiunilor de transport.
Șoferii profesioniști vor avea un rol principal în cadrul monitorizării transporturilor rutiere de mărfuri prin noul sistem e-Sigiliu, așa cum reiese din legislația acestuia. Dincolo de faptul că șoferii vor interacționa cu reprezentanții Fiscului și ai Vămii în numele transportatorilor rutieri, aceștia vor fi responsabili de integritatea sigiliilor inteligente, iar încălcarea obligației le va putea aduce amenzi drastice. Citește articolul