Departamentul de Logistică trebuie să știe că transportul animalelor neînregistrate sau neidentificate va fi interzis, pentru a se asigura că toate transporturile firmei sunt conforme noilor reguli și nu sunt oprite.
Un proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică pe pagina de internet a Autorității Naționale Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) va impune identificarea și înregistrarea mai multor specii de animale decât o face legislația aflată în vigoare în momentul de față. Astfel, pe lângă porci, oi, capre vite și cai, noua normă va impune aceeași procedură și pentru cămile, reni, păsări captive, câini, pisici și dihori. De asemenea, documentul aduce în legislație noi metode de marcare a animalelor. Pe viitor, circulația pe teritoriul României a animalelor nemarcate va fi interzisă, iar nerespectarea noilor reguli va putea fi sancționată cu amenzi de până la 50.000 de lei. Citește articolul
Acest departament gestionează adesea flota de vehicule a companiei folosită în operațiuni. Modificările fiscale privind amortizarea vehiculelor pot influența costurile operaționale și deciziile legate de gestionarea sau înnoirea parcului auto.
În cazul mașinilor electrice și hibride cu maximum nouă scaune de pasageri, cheltuielile cu amortizarea ar putea deveni deductibile, la plătitorii de impozit pe profit, în limita a 2.500 lei pe lună, potrivit unei propuneri legislative recente. Citește articolul
Dezvoltările în infrastructura feroviară și rutieră au un impact direct asupra rutelor de transport, timpilor de livrare și costurilor logistice, fiind esențiale pentru planificarea lanțurilor de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea mașinilor firmei și pentru instruirea șoferilor profesioniști care transportă marfă sau personal, ca să știe cum să reacționeze corect și legal în trafic.
Pentru că acum girofarurile albastre obligă participanții la trafic să acorde prioritate de trecere mașinilor pe care sunt montate, dar nu îi obligă să și oprească mașina pe marginea drumului și astfel să permită trecerea acestor vehicule, parlamentarii propun, ca excepție de la regula generală, ca în cazul trecerii ambulanțelor, care sunt dotate tot cu girofaruri albastre, șoferii să fie obligați să oprească, nu doar să le acorde prioritate. Măsura se regăsește într-un proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
SGR implică un sistem nou de colectare și transport al ambalajelor returnate, ceea ce necesită planificare și gestionare logistică, inclusiv pentru depozitarea și transportul acestor ambalaje de la punctele de colectare.
Sistemul de garanție-returnare (SGR) a debutat pe 30 noiembrie și implică câteva noutăți în ceea ce privește parcursul comercial al ambalajelor nereutilizabile. Principalii actori afectați de noile prevederi sunt comercianții, dar și consumatorii trebuie să știe care sunt noutățile și implicațiile SGR. Concret, pentru aceștia, noul sistem înseamnă că anumite produse se vor "scumpi" cu 50 de bani la cumpărare. Această diferență va fi recuperată la predarea ambalajului respectiv la un centru de colectare special destinat. Pe scurt, sucurile, berea, cidrul, apa plată și cea minerală vor fi mai scumpe cu 50 de bani pentru cei care nu returnează recipientele respective, dar cine alege să o facă nu va suporta această diferență de preț, pentru că o va recupera de la orice punct de colectare a ambalajelor SGR din țară. Citește articolul
Gestionarea punctelor de colectare, a fluxului de ambalaje returnate și a stocurilor de produse noi vs. vechi implică direct operațiunile de logistică și aprovizionare.
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul
Acest departament este responsabil de gestionarea stocurilor, importurilor și exporturilor și trebuie să se asigure că produsele cu ambalaje SGR sunt manipulate și distribuite conform noilor reguli și termene limită.
Stocurile de produse în ambalaje vizate de Sistemul Garanție - Returnare (SGR) existente la 30 noiembrie, data la care SGR intră în vigoare, mai pot fi puse pe piață și comercializate cel mult șapte luni. Dincolo de data de 30 iunie 2024, produsele în ambalaje vizate de SGR nu mai pot fi puse la raft dacă nu au marcajul corespunzător. Până vara viitoare însă, comercianții și producătorii sunt vizați de mai multe interdicții pentru a căror nerespectare pot fi dur sancționați. Comercianții, în special, dacă nu se înregistrează în SGR, vor resimți cel mai tare efectele nerespectării legii. Citește articolul
Deschiderea noii porțiuni de autostradă poate reduce timpul și costurile de transport pentru produsele companiei, optimizând astfel livrările și gestionarea stocurilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Divizarea poate afecta stocurile și procesele de producție, necesitând o bună organizare și alocare a acestor elemente între entitățile rezultate, aspect de care se ocupă departamentul de logistică.
Până recent, opțiunile de reorganizare din România nu includeau divizările transfrontaliere. Societățile erau nevoite să treacă prin tranzacții care aveau ca obiect vânzarea unei părți din afaceri („business transfers”) sau a unor active („asset transfers”), ceea ce punea presiune suplimentară pe cash-flow, existența unui preț fiind esențială în aceste cazuri. Mai mult decât atât, societățile implicate suportau și eventualul impact fiscal care decurgea din astfel de operațiuni, deloc de neglijat în cele mai multe cazuri. Faptul că de cele mai multe ori aceste operațiuni erau între societăți din cadrul aceluiași grup necesita o atenție deosebită din perspectiva prețurilor de transfer. Citește articolul
Articolul detaliază închiderea drumurilor din cauza vremii severe, ceea ce afectează direct transportul mărfurilor și livrările, punând presiune pe planificarea și execuția operațiunilor logistice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul