Acest departament este esențial, deoarece articolul detaliază aspectele logistice ale colectării, stocării și preluării ambalajelor returnate de către administratorul SGR, inclusiv frecvența operațiunilor și spațiul necesar.
Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Articolul menționează o limitare a timpului pentru verificarea sau recepția produselor, ceea ce influențează direct momentul de la care începe să curgă termenul de plată. Acest departament trebuie să-și ajusteze procesele pentru o gestionare eficientă și rapidă a fluxurilor de mărfuri.
Întârzierea efectuării plăților în tranzacțiile comerciale poate îngreuna semnificativ activitatea unei societăți comerciale, creând totodată un disconfort major in relațiile cu terții. Pentru a proteja întreprinderile europene, în special IMM-urile, împotriva întârzierii efectuării plăților, UE a adoptat Directiva 7/2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale, transpusă în legislația internă prin Legea 72/2013 privind măsurile pentru combaterea întârzierii în executarea obligațiilor de plata a unor sume de bani rezultând din contracte încheiate intre profesioniști si intre aceștia si autorități contractante. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se mișcă produsele cu ambalaje SGR în depozite și pe lanțul de aprovizionare și cum se face gestionarea acestor ambalaje.
Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul
Pentru acest departament este important cum sunt transportate și primite trenurile, cum sunt integrate în sistemul de transport și cum contribuie la fluidizarea circulației.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru acest departament este important cum sunt transportate și primite trenurile, cum sunt integrate în sistemul de transport și cum contribuie la fluidizarea circulației.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Condițiile meteo și starea drumurilor influențează direct planificarea și execuția transporturilor, fiind cruciale pentru asigurarea eficienței și continuității operațiunilor de logistică și aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament va fi responsabil cu organizarea colectării, depozitării și transportului ambalajelor goale returnate de clienți prin sistemul SGR, o nouă componentă a fluxului de produse.
RetuRO, entitatea responsabilă pentru administrarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, a lansat a doua etapă de înregistrare pentru comercianții care comercializează băuturi ambalate. Această etapă este esențială pentru actualizarea informațiilor despre punctele de vânzare ale comercianților și adăugarea de noi locații în sistem. Citește articolul
Este direct afectat de noul sistem e-Sigiliu, care va monitoriza transporturile de mărfuri, și trebuie să înțeleagă cum se va aplica și ce implică pentru livrările companiei.
Digitalizarea relației dintre contribuabili și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va continua în 2024 cu trei etape majore, conform legislației în vigoare în momentul de față. Dincolo de extinderea obligativității de a folosi e-Factura, ne mai referim la noul sistem e-Sigiliu și la raportările SAF-T. Citește articolul
Deschiderea noului pod va îmbunătăți semnificativ rutele de transport, beneficiind transportatorii și, implicit, logistica și eficiența lanțului de aprovizionare al companiilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Vremea extremă poate perturba semnificativ transportul mărfurilor și funcționarea lanțului de aprovizionare, necesitând planificare și adaptare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul