Această echipă este responsabilă să se asigure că produsele respectă standardele și sunt de calitate. Articolul explică exact ce înseamnă ca un produs să fie „conform” (atât din perspectiva clientului, cât și a standardelor generale), informație esențială pentru munca lor.
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Acest departament folosește informațiile despre garanții pentru a înțelege mai bine de ce produsele pot avea probleme și cum pot fi îmbunătățite, pentru a reduce reclamațiile și costurile de reparație sau înlocuire.
Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul
Calitatea produselor sau serviciilor depinde de competențele angajaților, iar acest departament se asigură că personalul este bine pregătit pentru a menține standardele de calitate dorite.
Piața muncii se schimbă rapid, în special din cauza tranziției digitale și ecologice. Noile tehnologii și cerințele de competențe apar în ritm accelerat, iar microcertificările permit lucrătorilor să dobândească rapid cunoștințe și abilități specifice, necesare pentru a se adapta la noile realități, ca să nu mai spunem că ele oferă o șansă vitală la formare sau reconversie profesională categoriilor vulnerabile din piața muncii. Pentru angajator, microcertificările cresc flexibilitatea și adaptabilitatea echipei în fața schimbărilor rapide din industrie. Deși, practic, angajatorul nu e împiedicat în niciun fel să-și formeze angajații prin tot felul de cursuri online, oferite atât de furnizori de educație premium, cât și de mari companii tech, certificările obținute de lucrători ar trebui să poată beneficia de o recunoaștere în sistemele de formare profesională din țară și să poată fi valorificate pe piața muncii, iar nu doar la nivelul „bucătăriei interne” a companiei. La nivel european s-au făcut deja propuneri în vederea reglementării unitare a microcertificărilor, iar strategia de formare profesională adoptată de Guvern pentru următorii ani arată interesul reglementării acestora. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu asigurarea că produsele sunt de bună calitate, corespund descrierilor și își păstrează proprietățile (gust, miros, aspect) pe toată durata de depozitare și valabilitate.
Conformitatea produselor alimentare cu indicații geografice protejate (IGP) și a celor cu denumiri de origine protejate (DOP) este supusă controalelor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Conform fișei de control publicate de instituție pe pagina sa de internet, producția, importul, distribuția și comercializarea unor astfel de produse trebuie să îndeplinească rigori specifice, neconformarea comercianților putându-se solda cu amenzi aferente fiecărei abateri constatate. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că produsele fabricate sau vândute de companie sunt de bună calitate și sigure pentru consumatori, respectând toate cerințele legale.
Chiar și pentru bunurile nealimentare fără reglementări individualizate, operatorii economici trebuie să respecte legislația privind calitatea produselor și informarea corectă a consumatorilor. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) monitorizează conformitatea acestora prin inspecții bazate pe o fișă de control care a fost făcută publică de instituție. În caz de neconformitate, comerciantul riscă amenzi cumulative cu valori cuprinse între 1.000 - 30.000 lei, iar controalele pot viza și alte aspecte legislative. Citește articolul
Menționarea faptului că prețul cel mai mic în achiziții duce la o lipsă a calității indică o problemă în standardele și controlul calității proiectelor.
Tranziția verde în România se confruntă cu provocări semnificative, însă azi ne vom opri asupra ocupațiilor care au legătură cu mediul, asupra competențelor verzi și unui plan măreț care pare irealizabil. Deși România produce 35,2% din energia sa din surse regenerabile și emite doar 0,19% din totalul emisiilor de CO2 la nivel global, numărul locurilor de muncă în domeniile ce au legătură cu mediul a scăzut drastic, de la 217.000 în 2013 la 137.000 în prezent. În contrast, alte țări europene, cum ar fi Bulgaria, au văzut o creștere a locurilor de muncă legate de mediu. Deși România are un plan ambițios pentru crearea a 100.000 de locuri de muncă verzi, problemele administrative și financiare, inclusiv pierderi de fonduri și achiziții publice ineficiente, pun în pericol implementarea acestuia. În plus, statul trebuie să îmbunătățească colectarea impozitelor și să colaboreze cu asociațiile pentru a pregăti forța de muncă pentru viitor, astfel încât să evite repetarea greșelilor din trecut. Citește articolul
Calitatea produselor și serviciilor unei companii este direct influențată de nivelul de pregătire și competențele personalului, iar acest articol analizează exact aceste aspecte legate de forța de muncă.
Statul, dar și companiile cheltuie modic pe cursuri pentru angajați, iar foarte puțini români se preocupă de învățarea pe tot parcursul vieții ori sunt conștienți de importanța ei. Deși strategii pentru încurajarea învățării pe termen lung sunt elaborate, implementarea acestora rămâne o provocare. Citește articolul
Prin liberalizarea pieței pieselor de schimb, apare nevoia de a verifica și asigura calitatea pieselor care nu sunt originale, pentru a menține standardele de performanță și siguranță ale produselor reparate.
Consiliul Uniunii Europene (UE) a adoptat recent două acte legislative esențiale în domeniul protecției desenelor și modelelor, actualizând astfel legislația existentă. Aceste modificări vizează îmbunătățirea protecției desenelor și modelelor industriale în contextul digitalizării și al imprimării 3D. Directiva revizuită și regulamentul european modificat facilitează înregistrarea desenelor și modelelor, simplificând procedurile pentru utilizatorii din întreaga Uniune. Citește articolul
Această reglementare impune standarde de pregătire și de exercitare a profesiei, ceea ce este important pentru departamentul de calitate care se asigură că serviciile oferite respectă normele.
O propunere legislativă pentru reglementarea profesiilor montane din România fost recent depusă spre dezbatere la Senat. Măsura are ca scop crearea unui cadru legal pentru formarea profesioniștilor din acest domeniu, incluzând reglementarea unor aspecte ca definirea mediului specific în care se exercită profesiile respective, modul de formare profesională, autorizarea și exercitarea profesiei, precum și mecanismele de avizare, verificare și control. În plus, propunerea abordează aspecte legate de recunoașterea și echivalarea calificărilor în domeniu, obținute în alte țări. Citește articolul
Departamentul de Calitate este direct vizat de obiectivul noii reglementări de a spori calitatea etichetelor, atât fizice, cât și digitale, pentru a asigura claritatea informațiilor pentru consumatori și conformitatea produselor.
Consiliul Uniunii Europene a adoptat o nouă regulă privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor chimice (CLP), actualizând legislația UE în această materie, care data încă din anul 2008. Noua reglementare clarifică regulile privind etichetarea substanțelor chimice și le adaptează la diferite forme de comerț, cum ar fi comerțul online sau vânzările vrac. De asemenea, documentul promovează circularitatea produselor chimice, face etichetarea (inclusiv cea digitală) mai clară și mai ușor de citit, în încercarea de a asigura un nivel mai ridicat de protecție al consumatorilor împotriva pericolelor reprezentate de astfel de substanțe. Citește articolul