Departament: Managementul Calității (QA/QC)
GDPR: Aplicațiile mobile și protecția datelor - de la beneficii la amenzi
Articolul subliniază importanța testării riguroase a produselor (cum ar fi aplicațiile) înainte de lansare, pentru a preveni erorile și pentru a asigura funcționarea corectă și siguranța datelor.
Aplicațiile mobile au revoluționat modul în care companiile interacționează cu clienții lor, oferind o mulțime de beneficii, de la plăți rapide la campanii de marketing personalizate. Disponibile pe diverse platforme, de la Android la iOS, aplicațiile mobile simplifică interacțiunea cu clienții, permițând plăți rapide, campanii de marketing direcționate și o comunicare eficientă. Ele transformă modul în care companiile își construiesc relațiile cu clienții. Dar această facilitate vine cu o responsabilitate deseori ignorată: respectarea legislației privind protecția datelor personale (Regulamentul GDPR). Citește articolul
Consumatorii vor putea să cumpere de la restaurant sau fast-food alimente și băuturi la pachet în propriile lor recipiente
Acest departament se asigură că produsele și procesele respectă standardele de igienă, siguranță și calitate, inclusiv cele legate de utilizarea și gestionarea recipientelor reutilizabile sau aduse de clienți.
29 Ianuarie 2025 | 3 | 1651 | Timp de citire: 2 min.
Un regulament apărut recent va permite consumatorilor din toate statele Uniunii Europene, așadar, și celor din țara noastră, să meargă cu propriile recipiente la restaurante sau fast-food-uri pentru a fi umplute cu mâncare sau băutură, astfel încât să se reducă cantitatea de ambalaje de unică folosință utilizate în domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele). Citește articolul
Retrospectivă 2024
Șapte noutăți ce au apărut în 2024 în legătură drepturile consumatorilor
Acest departament este direct afectat de noile reguli privind calitatea produselor, inclusiv a celor digitale, de informarea corectă a clienților despre cantități și de promovarea durabilității și a dreptului la reparație, asigurând că produsele respectă standardele și așteptările clienților.
21 Ianuarie 2025 | 1393 | Timp de citire: 2 min.
În anul încheiat recent au apărut sau au intrat în vigoare mai multe măsuri ce vizează consumatorii și protecția acestora. De pildă, au intrat în vigoare măsuri ce vizează protejarea consumatorilor de dobânzile excesive la credite și posibilitatea acestora de a cere reducerea lor, iar băncile sunt acum obligate să afișeze o serie de informații ce-i vizează pe consumatorii vulnerabili din punct de vedere financiar. Citește articolul
Reminder Ce despăgubiri pot primi clienții în acest an dacă nu se respectă regulile portării numerelor de telefon
Acest departament este interesat să se asigure că serviciile de portare sunt de bună calitate și respectă timpii promiși, pentru a reduce plângerile clienților și costurile cu despăgubirile.
16 Ianuarie 2025 | 1 | 7621 | Timp de citire: 2 min.
Autoritățile au stabilit o serie de obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Apoi, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit regulile de acordare a despăgubirilor în cazul abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legate de portarea numerelor de telefon, dar și sumele pe care le pot primi aceștia. Citește articolul
UPDATE SAF-T 2024: Raportarea lunară pe decembrie și cea pentru trimestrul al patrulea din 2024 se depun până pe 31 ianuarie
Acest departament se asigură că informațiile trimise în declarațiile fiscale sunt precise, complete și fără greșeli (consistent testing) pentru a evita problemele cu autoritățile și a menține un standard înalt de calitate.
Declarația 406 aferentă lunii decembrie 2024, ce conține fișierul SAF-T, trebuie transmisă la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până în ultima zi a lunii ianuarie 2025, conform legislației în vigoare. Totodată, termenul este valabil și pentru raportarea aferentă trimestrului al patrulea din 2024. Citește articolul
Hotelurile pot închiria din nou locuri de parcare de la primării
Acest departament se asigură că serviciile oferite respectă standardele și criteriile necesare pentru a obține certificări, cum ar fi clasificarea turistică a hotelului, care depinde de existența parcării.
Modificările aduse recent legislației referitoare la turism au adus o serie de noutăți în materie, pornind de la prevederi privind protecția consumatorilor până la revenirea posibilității ca hotelurile să închirieze locuri de parcare de la primării. Citește articolul
Mai nou, turiștii au posibilitatea de a-și recupera banii pentru serviciile pe care nu le primesc
Acest departament este direct responsabil de asigurarea calității serviciilor oferite. Articolul detaliază ce se întâmplă atunci când serviciile nu sunt livrate la standardul promis sau deloc, oferind linii directoare despre cum se gestionează aceste situații pentru a menține calitatea și satisfacția clienților.
Legislația din domeniul turismului a fost recent modificată, iar schimbările introduse vizează protecția turiștilor, operatorii din sector trebuind să ofere, în premieră, posibilitatea consumatorilor de a-și recupera banii dacă nu au primit serviciile contractate. Citește articolul
O decizie a CJUE a extins răspunderea pentru produsele defecte și asupra furnizorilor produselor respective
Aceste informații sunt importante pentru a înțelege cum calitatea produselor, sau lipsa ei, poate duce la probleme legale și cine poartă răspunderea, influențând procesele lor de control și asigurare a calității.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis, recent, că un furnizor poate fi considerat producător, dacă numele său coincide cu marca comercială de pe produs, chiar dacă nu l-a fabricat. Citește articolul
Câteva schimbări importante pentru activitățile turistice, oficializate
Se referă la standardele de calitate pe care serviciile turistice trebuie să le îndeplinească și la condițiile pentru obținerea clasificării unităților.
Guvernul a modificat recent legislația referitoare la turism, introducând o serie de prevederi care vizează atât consumatorii, cât și operatorii economici din domeniu. Noutățile privesc organizarea și desfășurarea activității de turism și vizează aspecte precum protecția turiștilor, funcționarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) și facilitarea activității hoteliere. Citește articolul
UPDATE Oficial: Obligațiile de certificare a constructorilor și de perfecționare continuă, amânate din nou
Articolul menționează certificarea calificării tehnico-profesionale, aspect direct legat de calitatea serviciilor și lucrărilor. Acest departament monitorizează standardele de calitate și certificările relevante.
Certificarea obligatorie a constructorilor (entitățile care se ocupă de proiectare, consultanță și cele care se ocupă de execuția de lucrări) și obligația de perfecționare continuă trebuia să intre în vigoare, după mai multe amânări, din ianuarie 2025. O nouă amânare a termenului a fost însă decisă de Guvern, 31 decembrie 2026 fiind termenul-limită stabilit acum în mod oficial. Citește articolul










