Acest departament este responsabil cu asigurarea calității serviciilor și produselor. Informațiile despre dreptul clientului de a contesta calitatea reparațiilor și obligația service-ului de a dovedi conformitatea lucrărilor sunt esențiale pentru a menține standarde înalte și a gestiona reclamațiile legate de calitate.
Atunci când duc mașina în service, proprietarii au dreptul de a asista la reparația mașinii, potrivit legislației în vigoare. De fapt, service-urile auto trebuie să dea celor ce-și duc mașina acolo posibilitatea să asiste, direct sau printr-un sistem audio-video, la activitățile de reparații sau întreținere pe care le efectuează angajații acestora. Citește articolul
Calitatea produselor și serviciilor este legată direct de satisfacția clienților, iar departamentul trebuie să știe cum ajung reclamațiile la ANPC pentru a îmbunătăți continuu procesele și a reduce nemulțumirile consumatorilor.
Platforma digitală a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a fost modernizată pentru a oferi o experiență mai facilă consumatorilor. Aceasta include autentificare securizată prin ROeID sau furnizori de semnătură digitală și oferă accesibilitate la aceste servicii atât persoanelor juridice, cât și celor fizice. Citește articolul
Se asigură că reparațiile și piesele folosite pentru vehicule respectă standardele de calitate și siguranță, pentru a preveni defecțiunile și riscurile.
Registrul Auto Român (RAR) a tras un semnal de alarmă în legătură cu pericolele reprezentate de montarea pe mașini a componentelor omologate în ateliere neautorizate. RAR subliniază că reparațiile efectuate în aceste locații nu oferă o garanție reală și pot fi extrem de riscante, iar în caz de probleme, este dificil să se demonstreze responsabilitatea atelierului. Citește articolul
Calitatea este unul dintre criteriile esențiale pentru a fi recunoscut ca Superbrand, iar acest departament se asigură că produsele sau serviciile îndeplinesc standardele înalte necesare.
Când alegem un produs sau un serviciu, nu cumpărăm doar un nume, cumpărăm o promisiune. O promisiune a calității, a încrederii în produsul respectiv și a unei experiențe superioare. Într-o lume în care opțiunile par a fi nelimitate, consumatorii români caută repere, prin care să se asigure că au făcut alegerea corectă. Aici intervine programul Superbrands România, identificând și aducând recunoaștere brandurilor care excelează prin calitate, inovație și reputație. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de provocările legate de testarea și asigurarea bunei funcționări a noilor tehnologii (cipuri, infrastructură) și de rezolvarea erorilor, pentru a garanta că produsele sau serviciile funcționează corect.
Proiectul care vizează implementarea cărții digitale de identitate împlinește aproape patru ani de la inițiere, iar parcursul său până la implementarea la nivel național pare departe de a se fi încheiat. Pentru că etapa pilot, care a presupus eliberarea unor astfel de documente pentru locuitorii județului Cluj, pare să se prelungească dincolo de estimările inițiale ale autorităților, avocatnet.ro a solicitat câteva lămuriri legate de evoluția acestui proiect. Citește articolul
Este preocupat de menținerea calității muncii, care poate fi afectată dacă angajații sunt obosiți și nu-și iau pauza necesară prin concediu.
La polul opus de situațiile în care angajații nu beneficiază de dreptul la concediu de odihnă din cauza abuzului angajatorilor se află situațiile în care angajații refuză să-și exercite acest drept. Pentru angajator, un număr mare de zile de concediu neluate ale angajaților poate deveni o problemă - pe de o parte, pentru că va fi destul de greu de explicat în cazul unui control că s-au depus toate diligențele ca angajații să plece în concediu, dar că de fapt ei sunt cei care nu doresc asta, iar, pe de altă parte, vorbim de implicații contabile. Cum ar putea ajuta dialogul cu reprezentanții angajaților în acest context? Citește articolul
Calitatea produselor sau serviciilor companiei depinde de competențele și pregătirea angajaților. Articolul subliniază importanța standardelor ocupaționale pentru a menține un nivel înalt de profesionalism, direct relevant pentru asigurarea și controlul calității.
Deși Guvernul recunoaște nevoia de formare continuă, participarea adulților la programe de educație rămâne scăzută, iar angajatorii mici tratează formarea profesională ca pe o cerință formală și cam atât. În acest context, ucenicia și internship-urile sunt văzute ca soluții, însă utilizarea acestor forme de formare este limitată, iar beneficiile fiscale pentru angajatori nu par să fie suficiente pentru a încuraja participarea. În acest context, nu putem să nu ne punem întrebări cu privire la pregătirea pieței muncii din România pentru viitor. Citește articolul
Acest departament se ocupă de calitatea și siguranța produselor alimentare, de igiena spațiilor, de respectarea fluxurilor de preparare și de controlul condițiilor de temperatură. Ei se asigură că totul este la standarde înalte pentru a proteja consumatorii.
Procedurile de evaluare a conformității, precum și sancțiunile pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le poate aplica în cazul abaterilor de la reglementările specifice spațiilor de gătit, pot fi regăsite în conținutul fișei de control pe care angajații instituției o folosesc în cadrul inspecțiilor. Documentul poate oferi o imagine clară asupra obligațiilor restaurantelor, cantinelor, hotelurilor care au astfel de incinte și asupra consecințelor nerespectării acestora. Citește articolul
Departamentul de calitate se asigură că produsele, cum ar fi sucurile sau gemurile, respectă noile cerințe de compoziție și calitate, precum și cele de etichetare, pentru a fi conforme cu legea și a satisface clienții.
O directivă europeană apărută, în mai 2024, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE) prevede revizuirea și consolidarea standardelor de comercializare aplicabile mierii, sucurilor de fructe, gemurilor și laptelui condensat. Printr-un ordin apărut chiar azi în Monitorul Oficial, autoritățile asigură transpunerea noilor reguli europene din domeniu. Citește articolul
Articolul detaliază standardele de calitate pentru diverse produse (legume, fructe, carne, produse de patiserie) și condițiile de păstrare, esențiale pentru a garanta că produsele vândute sunt sigure și de bună calitate pentru consumatori.
Fișa de control pentru supermarketuri, folosită de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica conformitatea cu diverse reglementări privind siguranța alimentară și protecția consumatorilor, poate fi folosită drept ghid de bune practici de firmele potențial vizate. Controalele instituției includ aspecte legate de informarea corectă a consumatorilor despre produse, respectarea standardelor de calitate, condițiile de depozitare și practicile comerciale corecte. Nerespectarea acestor prevederi atrage sancțiuni care, cumulativ, pot ajunge la valori considerabile. Citește articolul