Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să înțeleagă cum monitorizarea angajaților poate ajuta la prevenirea problemelor mari, cum ar fi hărțuirea, furtul de informații sau scurgerea de date. Cunoașterea acestor limite îi ajută să pună în aplicare măsuri de siguranță pentru a evita riscurile.
Legislația relevantă privind protecția datelor (Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR) și cea privind respectarea dreptului la viață privată (articolul 8 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului) stabilesc o serie de elemente constrângătoare pentru angajatorii care vor să își monitorizeze angajații la locul de muncă (cel mai des, acest lucru se întâmplă prin supraveghere video sau prin monitorizarea adreselor de mail de servici). Totuși, dincolo de limbajul abstract al legii, este important de văzut și anumite exemple concrete cu privire la forme permise de monitorizare a angajaților. De exemplu, un angajator ar putea să verifice mail-ul unui salariat dacă a existat o încălcare a unui drept de proprietate intelectuală. La fel, s-ar putea să fie monitorizate conversațiile angajaților dacă acestea însele ar putea implica o prelucrare neautorizată a datelor personale ale altor persoane. Citește articolul
Evaluează riscurile ca un atac cibernetic să afecteze firma și se asigură că există controale interne eficiente și planuri de răspuns pentru a le preveni și a minimiza impactul.
Companiile care oferă oamenilor servicii esențiale prin intermediul unor rețele sau sisteme informatice, precum și firmele mari care funizează servicii digitale au, din acest an, obligații noi pe partea de securitate cibernetică. În acest sens, explicăm astăzi, cu ajutorul specialiștilor de la certSIGN, ce pași trebuie urmați pentru ca firmele să se conformeze la aceste noi obligații de securitate cibernetică. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce posibilele probleme care pot afecta firma. Articolul le oferă informații despre cum pot gestiona și evita situațiile în care o decizie a unei autorități publice ar putea crea dificultăți sau pierderi, mai ales dacă acea decizie nu respectă legislația europeană.
Chiar dacă justițiabilii, în contencios administrativ, nu au acces la calea de atac a apelului (ci doar a recursului, care poate fi declarat pentru motive limitate), ei beneficiază de anumite avantaje în ceea ce privește calea de atac a revizuirii. Mai exact, pe lângă elementele tipice ale revizuirii prevăzute în Codul de procedură civilă, contenciosul administrativ adaugă două elemente: încă un motiv de revizuire și posibilitatea de a ataca inclusiv hotărârile în contencios care sunt definitive și care nu evocă fondul. Citește articolul
Recomandările FMI despre moderația fiscală și înăsprirea politicilor monetare, alături de datele despre creșterea economică și deficit, sunt informații utile pentru evaluarea riscurilor economice la nivel macro și impactul lor asupra afacerii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul subliniază riscul ca performanța slabă să fie mascată de un devotament aparent. Acest departament ar fi interesat de cum pot fi identificate și gestionate astfel de riscuri legate de capitalul uman, pentru a asigura eficiența operațională și atingerea obiectivelor organizaționale.
Titlul aceasta are șanse mari să contrazică teoriile organizaţionale despre gradul de implicare al angajaţilor şi concluziile tradiționale privind performanţa individuală şi implicit organizaţională. Este vorba despre acel „employee engagement” menţionat frecvent de specialiştii în resurse umane şi care are în vedere câteva elemente esenţiale, precum nivelul de implicare, entuziasmul sau devotamentul angajaţilor la locul de muncă. Citește articolul
Acest departament este interesat să identifice și să prevină riscurile legale sau de imagine care pot apărea dacă firma solicită sau folosește incorect informații despre viața privată a candidaților. Ei se asigură că există proceduri clare pentru a evita astfel de probleme și a proteja compania.
Recent, Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a avut oportunitatea să se pronunțe asupra elementelor ce țin de viața privată a cuiva care pot fi luate în considerare când vine vorba de angajarea unei persoane pe o poziție. Citește articolul
Acest departament este interesat de contextul economic general și de presiunea fiscală, care pot fi indicatori de risc pentru stabilitatea economică și comportamentul de consum al populației.
Din taxele și impozitele plătite de o familie formată din două persoane într-o viață, statul ar putea moderniza cinci școli sau ar putea cumpăra șase mașini de pompieri, după cum rezultă dintr-un studiu KPMG ce a fost transmis recent redacției noastre. Potrivit studiului, taxele și impozitele plătite statului de o familie cu doi membri pot ajunge la peste trei milioane de lei. Citește articolul
Acest departament este interesat să identifice și să prevină riscurile legate de calculul greșit al TVA-ului la vânzările de proprietăți. O interpretare eronată a acestor reguli ar putea duce la pierderi financiare pentru companie sau la probleme cu autoritățile fiscale, ceea ce reprezintă un risc important de gestionat.
Firmele care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA (taxa pe valoare adăugată) trebuie să acorde o atenție deosebită vânzării de active imobiliare, iar o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în această materie oferă o lămurire importantă în cazul în care se vând terenuri cu construcții. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat de modul în care statul gestionează riscurile financiare legate de credite (prin polița de asigurare), putând extrage învățăminte pentru propriile strategii de gestionare a riscurilor, în special cele legate de beneficiile pentru angajați sau programe sociale.
Persoanele cu handicap de orice grad vor putea beneficia de credite cu dobândă suportată de stat și pentru achiziționarea de locuințe, conform unui proiect de lege aflat în dezbatere la Senat. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie întâi adoptat de Parlament, apoi publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
O încadrare greșită a condițiilor de muncă, așa cum este clarificat de această decizie, poate duce la riscuri legale și financiare semnificative pentru companie. Acest departament va fi interesat să înțeleagă cum să prevină astfel de erori și să asigure conformitatea internă.
Activitatea desfășurată în unitățile de prospecțiuni geologice sau de exploatări în subteran nu se poate considera activitate desfășurată în mină și nu poate fi încadrată în condiții speciale de muncă, rezultă dintr-o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) care a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul