Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Siguranța pe șantiere reprezintă un risc operațional major. Acest departament este interesat de modul în care pot fi identificate, evaluate și gestionate riscurile de accidente și de non-conformitate.
Lucrările pe care le fac firmele pe șantiere trebuie să se desfășoare în conformitate cu legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). În esență, partea de SSM trebuie coordonată atât la elaborarea proiectului, cât și pe durata lucrărilor, cu ajutorul unor instrumente specifice. Citește articolul
Implementarea sau adaptarea la metode de plată noi sau diferite poate introduce riscuri financiare, operaționale sau de securitate. Departamentul analizează aceste riscuri și stabilește controale pentru a le gestiona.
Magazinul viitorului ar putea înseamnă doar o cabină de probă, o masă interactivă ori o pereche de ochelari, iar ospătarul unui restaurant ar putea fi un robot simpatic. Citește articolul
Această echipă analizează posibilele riscuri legate de nerespectarea obligațiilor de raportare (de exemplu, trimiterea greșită sau întârziată a datelor) și se asigură că există proceduri pentru a preveni astfel de situații.
Instituțiile și autoritățile publice sunt obligate de-acum să raporteze anual, către Fisc, salariile bugetarilor, reiese dintr-un act normativ al Ministerului Muncii, publicat recent în Monitorul Oficial. În esență, în luna octombrie a fiecărui an se raportează online veniturile persoanelor care exercită o funcție publică în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui act administrativ de numire. Citește articolul
Evaluează riscurile financiare pentru companie, cum ar fi creșterea costurilor de împrumut, în funcție de deciziile Băncii Naționale. De asemenea, identifică potențialele probleme legate de aprovizionarea cu produse sau materii prime și de situația economică globală, care ar putea afecta compania.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Unul dintre rolurile acestui departament este să identifice și să minimizeze riscurile cu care se confruntă compania. Articolul detaliază cum pot fi gestionate riscurile legate de posibilele executări silite fiscale, ajutând la menținerea stabilității operaționale și financiare.
Ca urmare a obținerii unei înlesniri la plata datoriilor fiscale, ca urmare a depunerii unei scrisori de garanție, a unei cereri de restituire/rambursare ori în alte situații prevăzute de lege se poate obține executarea silită a datoriilor fiscale. Consecința este împiedicarea temporară a unor acte de executare ulterioare din partea organelor fiscale. Citește articolul
Pentru a evalua riscurile financiare și fiscale legate de cheltuielile de protocol și pentru a implementa controale interne care să asigure că acestea sunt gestionate corect și conform legii, prevenind reîncadrări fiscale nedorite.
O modalitate prin care banii din societate se pot folosi este cea pentru activitățile de protocol. Potrivit Codului Fiscal, contribuabilii, societăți plătitoare de impozit pe profit (la microîntreprinderi neexistând o astfel de limitare), pot să deducă astfel de cheltuieli în limita unei cote de 2%, aplicată asupra bazei de calcul formată din profitul contabil la care se adaugă impozitul pe profit și cheltuiala de protocol. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea și evaluarea riscurilor legate de sănătatea angajaților care lucrează la calculator (cum ar fi problemele de vedere sau suprasolicitarea) și de implementarea măsurilor de control pentru a le preveni.
Dacă au persoane care lucrează zilnic la calculator, companiile sunt obligate să le asigure acestora controale de vedere, aceasta fiind doar una dintre măsurile impuse de legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul
Înțelegerea acestor schimbări ajută la evaluarea riscurilor financiare pe care le pot prezenta clienții sau furnizorii și la stabilirea măsurilor de siguranță pentru a proteja compania.
Prin ordonanța de urgență care a modificat recent reglementarea insolvenței, Executivul a decis să facă unele dintre prevederile sale aplicabile și procedurilor în derulare. În prezent însă, încă mai sunt în derulare proceduri care au început sub legea din 2006, adică reglementarea anterioară celei acum în vigoare. Citește articolul
Monitorizează modul în care sunt respectate regulile de delegare pentru a evita riscurile legale sau financiare, precum și eventualele nemulțumiri ale angajaților care pot afecta reputația companiei.
În mod normal, angajatorul nu poate modifica unilateral elemente stabilite în cadrul contractului individual de muncă al unui salariat. O astfel de interdicție se referă și la modificarea locului muncii. Totuși, există anumite cazuri prevăzute de Codul muncii în care elemente precum locul muncii pot fi modificate unilateral de către angajator, cum ar fi delegarea. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile pentru companie. Nerespectarea regulilor de protecție a datelor (GDPR) poate aduce amenzi sau probleme de imagine, iar articolul arată cum să gestionezi aceste riscuri prin informarea corectă a pacienților.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede că persoana vizată de prelucrarea datelor (pacientul) trebuie informată despre activitatea de prelucrare de către companiile sau entitățile care desfășoară o astfel de activitate (furnizorii de servicii medicale, de exemplu). Totuși, apare întrebarea dacă fișa de informare trebuie semnată de către pacient sau nu și dacă, în caz că nu e semnată, furnizorul de servicii medicale ar putea refuza serviciile. Citește articolul