avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Ce obligații majore de sănătate și securitate în muncă trebuie respectate pe șantiere

Siguranța pe șantiere reprezintă un risc operațional major. Acest departament este interesat de modul în care pot fi identificate, evaluate și gestionate riscurile de accidente și de non-conformitate.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2018 | 1 | 3153 | Timp de citire: 3 min.

Lucrările pe care le fac firmele pe șantiere trebuie să se desfășoare în conformitate cu legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). În esență, partea de SSM trebuie coordonată atât la elaborarea proiectului, cât și pe durata lucrărilor, cu ajutorul unor instrumente specifice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

80% dintre români folosesc cardul o dată pe lună. Ce fac cu el în acea zi

Implementarea sau adaptarea la metode de plată noi sau diferite poate introduce riscuri financiare, operaționale sau de securitate. Departamentul analizează aceste riscuri și stabilește controale pentru a le gestiona.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
30 Octombrie 2018 | 807 | Timp de citire: 1 min.

Magazinul viitorului ar putea înseamnă doar o cabină de probă, o masă interactivă ori o pereche de ochelari, iar ospătarul unui restaurant ar putea fi un robot simpatic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Salariile bugetarilor trebuie raportate anual la Fisc în octombrie. Pentru 2018, raportarea se face până azi

Această echipă analizează posibilele riscuri legate de nerespectarea obligațiilor de raportare (de exemplu, trimiterea greșită sau întârziată a datelor) și se asigură că există proceduri pentru a preveni astfel de situații.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2018 | 10795 | Timp de citire: 2 min.

Instituțiile și autoritățile publice sunt obligate de-acum să raporteze anual, către Fisc, salariile bugetarilor, reiese dintr-un act normativ al Ministerului Muncii, publicat recent în Monitorul Oficial. În esență, în luna octombrie a fiecărui an se raportează online veniturile persoanelor care exercită o funcție publică în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui act administrativ de numire. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

BNR a pus în piață 16 miliarde de lei pentru a ține dobânzile sub control

Evaluează riscurile financiare pentru companie, cum ar fi creșterea costurilor de împrumut, în funcție de deciziile Băncii Naționale. De asemenea, identifică potențialele probleme legate de aprovizionarea cu produse sau materii prime și de situația economică globală, care ar putea afecta compania.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Octombrie 2018 | 396 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghidul executărilor silite pentru persoane fizice și companii

Când poți cere Fiscului suspendarea executării silite?

Unul dintre rolurile acestui departament este să identifice și să minimizeze riscurile cu care se confruntă compania. Articolul detaliază cum pot fi gestionate riscurile legate de posibilele executări silite fiscale, ajutând la menținerea stabilității operaționale și financiare.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2018 | 1 | 2241 | Timp de citire: 3 min.

Ca urmare a obținerii unei înlesniri la plata datoriilor fiscale, ca urmare a depunerii unei scrisori de garanție, a unei cereri de restituire/rambursare ori în alte situații prevăzute de lege se poate obține executarea silită a datoriilor fiscale. Consecința este împiedicarea temporară a unor acte de executare ulterioare din partea organelor fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Ghid practic pentru cheltuielile de protocol: documente, regim fiscal, tratament contabil

Pentru a evalua riscurile financiare și fiscale legate de cheltuielile de protocol și pentru a implementa controale interne care să asigure că acestea sunt gestionate corect și conform legii, prevenind reîncadrări fiscale nedorite.

Ioan Butariu în Contabil și fiscal
expert contabil & evaluator autorizat, B&B Consulting
29 Octombrie 2018 | 7875 | Timp de citire: 3 min.

O modalitate prin care banii din societate se pot folosi este cea pentru activitățile de protocol. Potrivit Codului Fiscal, contribuabilii, societăți plătitoare de impozit pe profit (la microîntreprinderi neexistând o astfel de limitare), pot să deducă astfel de cheltuieli în limita unei cote de 2%, aplicată asupra bazei de calcul formată din profitul contabil la care se adaugă impozitul pe profit și cheltuiala de protocol. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghid de SSM pentru angajatori

Pentru salariații care lucrează la calculator, firma trebuie să asigure gratuit controale de vedere

Acest departament este interesat de identificarea și evaluarea riscurilor legate de sănătatea angajaților care lucrează la calculator (cum ar fi problemele de vedere sau suprasolicitarea) și de implementarea măsurilor de control pentru a le preveni.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Octombrie 2018 | 5 | 56869 | Timp de citire: 2 min.

Dacă au persoane care lucrează zilnic la calculator, companiile sunt obligate să le asigure acestora controale de vedere, aceasta fiind doar una dintre măsurile impuse de legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Unele dintre modificările la Legea insolvenței se aplică și procedurilor în derulare, dar nu și celor pe legislația veche

Înțelegerea acestor schimbări ajută la evaluarea riscurilor financiare pe care le pot prezenta clienții sau furnizorii și la stabilirea măsurilor de siguranță pentru a proteja compania.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Octombrie 2018 | 1693 | Timp de citire: 2 min.

Prin ordonanța de urgență care a modificat recent reglementarea insolvenței, Executivul a decis să facă unele dintre prevederile sale aplicabile și procedurilor în derulare. În prezent însă, încă mai sunt în derulare proceduri care au început sub legea din 2006, adică reglementarea anterioară celei acum în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Delegări&detașări 2019. Dosar juridic

Ce este delegarea și când poate fi dispusă de angajator

Monitorizează modul în care sunt respectate regulile de delegare pentru a evita riscurile legale sau financiare, precum și eventualele nemulțumiri ale angajaților care pot afecta reputația companiei.

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2018 | 1 | 3443 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, angajatorul nu poate modifica unilateral elemente stabilite în cadrul contractului individual de muncă al unui salariat. O astfel de interdicție se referă și la modificarea locului muncii. Totuși, există anumite cazuri prevăzute de Codul muncii în care elemente precum locul muncii pot fi modificate unilateral de către angajator, cum ar fi delegarea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

GDPR: Serviciile medicale nu pot fi condiționate de semnarea unei informări de prelucrare a datelor personale

Acest departament identifică și reduce riscurile pentru companie. Nerespectarea regulilor de protecție a datelor (GDPR) poate aduce amenzi sau probleme de imagine, iar articolul arată cum să gestionezi aceste riscuri prin informarea corectă a pacienților.

Alexandros Bakos în Date personale & viața privată
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2018 | 1 | 3975 | Timp de citire: 2 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede că persoana vizată de prelucrarea datelor (pacientul) trebuie informată despre activitatea de prelucrare de către companiile sau entitățile care desfășoară o astfel de activitate (furnizorii de servicii medicale, de exemplu). Totuși, apare întrebarea dacă fișa de informare trebuie semnată de către pacient sau nu și dacă, în caz că nu e semnată, furnizorul de servicii medicale ar putea refuza serviciile. Citește articolul