Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este responsabil să identifice și să gestioneze toate tipurile de riscuri pentru firmă, inclusiv cele legate de prelucrarea datelor personale, asigurându-se că se iau măsurile necesare pentru a le preveni.
Evaluarea impactului asupra protecției datelor personale (sau DPIA, pe scurt) se așează ca o chestiune recomandată, uneori obligatorie în rândul prevederilor Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). E o analiză a riscurilor pe care prelucrări viitoare le-ar putea genera protecției datelor personale ale indivizilor ale căror date sunt prelucrate și servește companiei la luarea celor mai bune decizii pentru minimizarea acelor riscuri. Activitățile de resurse umane dintr-o firmă pot face uneori necesară o astfel de evaluare. Citește articolul
Acest departament e interesat de cum se pot materializa riscurile legate de securitatea datelor și acțiunile angajaților, pentru a evalua și a pune în aplicare măsuri care să reducă probabilitatea unor astfel de incidente și impactul lor asupra companiei.
În ceea ce privește răspunderea pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), este clar că o companie va răspunde pentru încălcări ale prevederilor acestui act normativ, atât administrativ, cât și față de persoanele prejudiciate. Totuși, apare o întrebare: până unde se întinde această răspundere? Acoperă ea chiar și incidentele de securitate provocate intenționat de un salariat? Citește articolul
Modificările de dobândă pot influența riscurile financiare ale companiei, cum ar fi costurile de rambursare a datoriilor. De asemenea, știrea despre o boală la animale poate semnala riscuri operaționale legate de lanțurile de aprovizionare sau de siguranța produselor, relevante pentru gestionarea riscurilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile cu care se confruntă compania. Articolul vorbește direct despre riscul major ca averea personală a administratorului să fie afectată de problemele firmei, ajutând la înțelegerea și prevenirea acestor situații.
În cazul societății cu răspundere limitată (SRL), se poate ajunge ca întreprinzătorul să răspundă cu averea proprie. Un SRL care nu a trecut niciodată de la a avea un asociat unic, care este totodată și administrator este exemplul pentru riscurile de acest fel. Asta pentru că răspunderea administratorului este una destul de mare. Uneori, asociatul abuzează chiar de răspunderea limitată a societății, tocmai în frauda creditorilor SRL-ului său, iar asta poate declanșa pentru el o răspundere nelimitată, în condițiile legii. Citește articolul
Evaluează posibilele riscuri financiare și legale legate de aceste decizii și se asigură că există proceduri interne pentru a le gestiona corect, prevenind problemele.
Un lucrător care nu a fost în măsură, din motive independente de voința sa, să-și ceară concediul de odihnă plătit înainte de încetarea raportului de muncă tot are dreptul la compensarea în bani a zilelor de concediu neluate, a decis azi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Practic, compensarea în bani a concediului neefectuat poate fi refuzată doar dacă angajatorul demonstrează că salariatul a evitat intenționat să-și ia zilele libere la care avea dreptul. Citește articolul
Acest departament identifică riscurile pentru firmă, iar nerespectarea unei decizii legale importante, care implică plăți către moștenitori, poate atrage amenzi sau probleme de imagine, așadar trebuie să propună măsuri de prevenție.
În situația în care un salariat moare, dacă acesta avea zile neluate de concediu de odihnă, angajatorul public sau privat trebuie să le compenseze în bani moștenitorilor, a stabilit azi Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). În România, salariații au dreptul la compensarea în bani a zilelor neefectuate de concediu de odihnă la încetarea contractului individual de muncă. Citește articolul
Modificarea cerințelor pentru persoanele care ocupă postul de gestionar, un rol cu responsabilități materiale semnificative, poate influența modul în care compania își gestionează riscurile legate de bunuri, stocuri și controalele interne.
Legea care stabilește în prezent regulile de angajare, dar și cele privind activitatea gestionarilor este folosită de foarte multă vreme, mai exact, de aproape 50 de ani, și, deoarece nu a fost actualizată în totalitate, ea nu mai reflectă schimbările din domeniu. De aceea, în dezbaterea parlamentarilor se află o nouă legislație privind activitatea gestionarilor, care vizează actualizarea cadrului legal din domeniu. Documentul prevede mai multe modificări ce ar putea fi aduse legislației privind gestionarii, inclusiv vârsta de la care cei interesați se vor putea angaja ca gestionari sau studiile necesare pentru ocuparea unui astfel de post. Citește articolul
Fluctuațiile prețurilor la energie și dificultățile legate de obținerea autorizațiilor sau accesul la electricitate reprezintă riscuri operaționale și financiare pe care acest departament trebuie să le identifice și să le gestioneze.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul trebuie să identifice și să gestioneze riscurile financiare legate de credite și să se asigure că firma respectă procedurile care previn problemele, cum ar fi neplata împrumuturilor.
Industria bancară din România a primit de puțină vreme un nou set de reguli de bună practică, o parte a acestora concentrându-se pe relația băncilor cu persoanele ce au contractat credite și au dificultăți financiare sau reprezintă chiar cazuri sociale. Astfel, toate instituțiile de credit din România vor trebui să fie mult mai implicate decât până acum în informarea persoanelor care doresc să ia un credit de la acestea și să găsească, în cazul în care cel împrumutat are dificultăți în a returna creditul, soluții împreună cu acesta. Citește articolul
Dezvoltarea de noi hoteluri sau renovarea celor existente implică riscuri financiare și operaționale. Departamentul de management al riscului analizează aceste schimbări pentru a se asigura că firma este pregătită pentru orice provocare.
Pe litoralul nostru se fac investiţii: patronii hotelurilor spun că au avut încasări bune peste vară, iar acum s-au apucat de modernizări pentru sezonul următor. Citește articolul