Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Identifică și previne riscurile financiare sau de conformitate care pot apărea din cauza unei clasificări greșite a beneficiilor acordate asociaților, asigurând mecanisme de control.
Se consideră greșit că beneficiile primite de asociat de la societate (vacanțe sau alte beneficii personale) sunt dividende și se impozitează cu cota de 5%, atrage atenția un specialist în fiscalitate. Dacă acționarul nu este și salariat/administrator la societate, acele beneficii sunt venituri din alte surse, așa cum le definește legislația fiscală. Citește articolul
Nerespectarea regulilor rutiere de către angajați poate crea riscuri pentru companie, cum ar fi amenzi, accidente, costuri suplimentare sau chiar probleme de imagine. Acest departament folosește astfel de informații pentru a identifica și reduce aceste riscuri.
Conducătorii auto pot plăti sume de până la câteva sute de lei în cazul în care nu folosesc centura de siguranță și sunt prinși de polițiști. Pe lângă amendă, șoferii primesc și un anumit număr de puncte de penalizare, potrivit legislației rutiere. Citește articolul
O creștere economică mai lentă și inflația ridicată pot genera riscuri pentru afacere, iar acest departament monitorizează și gestionează astfel de situații.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Gestionarea corectă a dividendelor și a obligațiilor fiscale aferente este esențială pentru a evita riscurile financiare și sancțiunile din partea autorităților.
Începând cu trimestrul al treilea al anului 2018, companiile au posibilitatea de a împărți trimestrial profitul sub formă de dividende către acționari sau asociați. Însă, dacă trec de la plata anuală la plata trimestrială a dividendelor, firmele trebuie să achite mai repede și impozitul aferent acestor venituri. Citește articolul
Acest departament se ocupă de cum să evite problemele și să se asigure că totul funcționează corect în firmă. Simplificările procesului de aprobare a dividendelor pot reduce riscurile operaționale și îmbunătăți controlul intern.
Împărțirea trimestrială a dividendelor a venit ca o schimbare foarte bună pentru acționari, dar implicațiile acesteia sunt consumatoare de timp și costisitoare pentru unele companii. Unele trebuie să supună auditării și bilanțurile interimare, iar întrunirea adunării generale a acționarilor este necesară pentru aprobarea acestora și a datei plăților. Am aflat însă, de curând, că lucrurile s-ar putea simplifica puțin de la anul, astfel încât și mai multe firme să fie tentate de dividendele trimestriale. Citește articolul
Articolul se concentrează pe identificarea riscurilor legate de gestionarea greșită a datelor de către angajați și pe măsurile de prevenție, domenii cheie pentru acest departament.
Importanța educării angajaților în ceea ce privește protecția datelor personale poate face diferența între respectarea efectivă a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) și efectele puternice ale unor riscuri în ceea ce privește astfel de date, precum breșe de securitate. Este foarte important să se înțeleagă că oricât de pregătită ar fi conducerea companiei să respecte GDPR, dacă nu se iau măsuri specifice în baza cărora și angajații să respecte GDPR, riscurile nu dispar. Citește articolul
Responsabilitatea acestui departament este să identifice și să controleze riscurile semnificative. Reîncadrarea PFA-urilor în angajați reprezintă un risc financiar și legal major pentru companie, iar articolul detaliază exact aceste aspecte.
Anul 2018 a adus un super-regim fiscal pentru persoanele fizice autorizate (PFA), ceea ce i-a făcut pe unii să schimbe statutul de salariat într-unul de PFA. Specialiștii în fiscalitate recomandă firmelor care lucrează cu astfel de PFA-uri să nu scape din vedere riscul reîncadrării PFA-ului ca activitate dependentă, cu toate costurile suplimentare cu care ar veni acesta la pachet. Costuri pe care le va suporta, desigur, firma. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de riscurile menționate în articol, cum ar fi depunerea de proiecte de slabă calitate sau frauda prin softuri automate, pentru a propune strategii de reducere a acestor riscuri.
După ce antreprenorii și firmele de consultanță au criticat schimbările propuse la programul Start-up Nation 2018, reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) susțin la rândul lor necesitatea implementării unor modificări și completări în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor ce vor fi pregătite și depuse în acest an. În cadrul unei conferințe de presă desfășurate marți, aceștia au propus o nouă grilă de departajare a proiectelor raportată la necesitățile reale ale beneficiarilor. Citește articolul
Acest departament monitorizează riscurile financiare și de respectare a legii. Modificările termenelor de plată și ale modalităților de raportare fiscală pot influența riscul de a nu respecta reglementările sau de a primi penalizări pentru companie (indirect, prin colaboratori) sau pentru management, în cazul în care nu sunt gestionate corespunzător.
Având în vedere deficitul bugetar, care la finalul primelor opt luni din anul 2018 pare că este dublu față de aceeași perioadă a anului trecut (1,54% din produsul intern brut), și că ritmul de colectare a creanțelor fiscale de la persoanele fizice este în continuare relativ redus, stimularea plăților reprezintă o prioritate pentru Ministerul Finanțelor Publice. Citește articolul
Acest departament folosește informațiile despre starea economiei pentru a înțelege mai bine riscurile care ar putea afecta compania, cum ar fi fluctuațiile cererii sau schimbările în piață, și pentru a se pregăti pentru ele.
Institutul Naţional de Statistică (INS) a reconfirmat, miercuri, estimările publicate la jumătatea lunii august, referitoare la creşterea de 4,1%, pe serie brută, a economiei româneşti în al doilea trimestru al acestui an. Citește articolul