avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1128 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

UPDATE Dividende interimare: Când trebuie plătit impozitul de 5% dacă profitul e împărțit trimestrial

Gestionarea corectă a dividendelor și a obligațiilor fiscale aferente este esențială pentru a evita riscurile financiare și sancțiunile din partea autorităților.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 6313 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu trimestrul al treilea al anului 2018, companiile au posibilitatea de a împărți trimestrial profitul sub formă de dividende către acționari sau asociați. Însă, dacă trec de la plata anuală la plata trimestrială a dividendelor, firmele trebuie să achite mai repede și impozitul aferent acestor venituri. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Anul 2019 ar putea aduce simplificări în procedura împărțirii trimestriale a dividendelor

Acest departament se ocupă de cum să evite problemele și să se asigure că totul funcționează corect în firmă. Simplificările procesului de aprobare a dividendelor pot reduce riscurile operaționale și îmbunătăți controlul intern.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 4563 | Timp de citire: 2 min.

Împărțirea trimestrială a dividendelor a venit ca o schimbare foarte bună pentru acționari, dar implicațiile acesteia sunt consumatoare de timp și costisitoare pentru unele companii. Unele trebuie să supună auditării și bilanțurile interimare, iar întrunirea adunării generale a acționarilor este necesară pentru aprobarea acestora și a datei plăților. Am aflat însă, de curând, că lucrurile s-ar putea simplifica puțin de la anul, astfel încât și mai multe firme să fie tentate de dividendele trimestriale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Dacă vor să evite problemele de securitate a datelor, angajatorii ar trebui să-și pregătească salariații

Articolul se concentrează pe identificarea riscurilor legate de gestionarea greșită a datelor de către angajați și pe măsurile de prevenție, domenii cheie pentru acest departament.

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 3759 | Timp de citire: 3 min.

Importanța educării angajaților în ceea ce privește protecția datelor personale poate face diferența între respectarea efectivă a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) și efectele puternice ale unor riscuri în ceea ce privește astfel de date, precum breșe de securitate. Este foarte important să se înțeleagă că oricât de pregătită ar fi conducerea companiei să respecte GDPR, dacă nu se iau măsuri specifice în baza cărora și angajații să respecte GDPR, riscurile nu dispar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când lucrezi cu PFA-uri, ai grijă la riscul reîncadrării activității lor de către Fisc, dacă nu vrei să plătești din urmă

Responsabilitatea acestui departament este să identifice și să controleze riscurile semnificative. Reîncadrarea PFA-urilor în angajați reprezintă un risc financiar și legal major pentru companie, iar articolul detaliază exact aceste aspecte.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Octombrie 2018 | 11571 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2018 a adus un super-regim fiscal pentru persoanele fizice autorizate (PFA), ceea ce i-a făcut pe unii să schimbe statutul de salariat într-unul de PFA. Specialiștii în fiscalitate recomandă firmelor care lucrează cu astfel de PFA-uri să nu scape din vedere riscul reîncadrării PFA-ului ca activitate dependentă, cu toate costurile suplimentare cu care ar veni acesta la pachet. Costuri pe care le va suporta, desigur, firma. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Nation 2018: Reprezentanții IMM-urilor critică modificările propuse și vin cu o altă grilă de evaluare

Acest departament ar fi interesat de riscurile menționate în articol, cum ar fi depunerea de proiecte de slabă calitate sau frauda prin softuri automate, pentru a propune strategii de reducere a acestor riscuri.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
10 Octombrie 2018 | 1 | 3133 | Timp de citire: 3 min.

După ce antreprenorii și firmele de consultanță au criticat schimbările propuse la programul Start-up Nation 2018, reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) susțin la rândul lor necesitatea implementării unor modificări și completări în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor ce vor fi pregătite și depuse în acest an. În cadrul unei conferințe de presă desfășurate marți, aceștia au propus o nouă grilă de departajare a proiectelor  raportată la necesitățile reale ale beneficiarilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prin reducerile de taxe pentru veniturile PFA-urilor din ultimii ani, statul vrea să strângă mai repede bani la buget

Acest departament monitorizează riscurile financiare și de respectare a legii. Modificările termenelor de plată și ale modalităților de raportare fiscală pot influența riscul de a nu respecta reglementările sau de a primi penalizări pentru companie (indirect, prin colaboratori) sau pentru management, în cazul în care nu sunt gestionate corespunzător.

EY Romania în PFA & Profesii liberale
10 Octombrie 2018 | 1 | 3420 | Timp de citire: 2 min.

Având în vedere deficitul bugetar, care la finalul primelor opt luni din anul 2018 pare că este dublu față de aceeași perioadă a anului trecut (1,54% din produsul intern brut), și că ritmul de colectare a creanțelor fiscale de la persoanele fizice este în continuare relativ redus, stimularea plăților reprezintă o prioritate pentru Ministerul Finanțelor Publice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Institutul Naţional de Statistică a reconfirmat creşterea economică a României de 4,1%

Acest departament folosește informațiile despre starea economiei pentru a înțelege mai bine riscurile care ar putea afecta compania, cum ar fi fluctuațiile cererii sau schimbările în piață, și pentru a se pregăti pentru ele.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2018 | 919 | Timp de citire: 1 min.

Institutul Naţional de Statistică (INS) a reconfirmat, miercuri, estimările publicate la jumătatea lunii august, referitoare la creşterea de 4,1%, pe serie brută, a economiei româneşti în al doilea trimestru al acestui an. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Pe ce loc se situează România ca brand de țară și cât valorează

Fluctuațiile ROBOR sunt un indicator important pentru a evalua și a gestiona riscurile financiare legate de dobânzi și de stabilitatea creditelor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2018 | 396 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum să-ți protejezi datele contabile în șase pași simpli

Identifică, evaluează și reduce riscurile legate de securitatea datelor și atacurile cibernetice, protejând operațiunile și reputația companiei.

CIEL Romania în Contabil și fiscal
9 Octombrie 2018 | 3154 | Timp de citire: 4 min.

Din ce în ce mai multe businessuri mari sau mici din întreaga lume se confruntă cu atacurile cibernetice sau cu virusarea bazelor de date. Pirateria datelor conduce la pierderea unor informații importante, ca de exemplu materiale confidențiale despre business, date financiare, contabile sau contracte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

EY: Scăderea TVA-ului în turism poate aduce investiții noi și scăderi de tarife, dar vor exista și discriminări

Pentru a identifica și gestiona posibilele riscuri de conformitate legate de aplicarea incorectă a TVA (ex: diferența între livrare la domiciliu și consum la restaurant) și pentru a se asigura că operațiunile interne respectă noile reglementări.

EY Romania în Taxe și impozite
9 Octombrie 2018 | 2245 | Timp de citire: 4 min.

De la 1 noiembrie 2018, mai multe tipuri de afaceri vor putea aplica cota redusă de taxă pe valoarea adăugată (TVA) de 5%. Printre acestea menționăm activitatea de restaurant și catering, cazarea în hoteluri și facilități similare, săli de fitness, accesul în parcuri de distracții și parcuri recreative. Citește articolul