Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre riscurile creditelor (mai ales în valută), falimentul personal și protecția proprietăților ajută la înțelegerea și evaluarea riscurilor financiare generale, inclusiv cele potențial asociate cu angajații sau partenerii comerciali ai companiei.
Românii care au credite ipotecare, dar nu le pot plăti și sunt în situația de a fi evacuați trebuie să știe că, de mai bine de un an, au posibilitatea de a cere o locuință de sprijin de la stat. De asemenea, cei ce au credite ar trebui să fie conștienți că Legea falimentului personal se aplică în sfârșit, că imobilele cumpărate prin programul “Prima Casă” nu pot fi executate silit imediat după achiziție, iar băncile sunt obligate să îi informeze care sunt riscurile creditării în valută. Citește articolul
Prevenirea riscurilor financiare legate de plata incorectă a taxelor rutiere sau de nefolosirea scutirilor la care firma sau angajații ar putea avea dreptul, asigurând o bună gestionare a riscurilor.
Atât persoanele cu handicap, cât și însoțitorii sau asistenții personali ai acestora, sunt scutiți, potrivit legislației actuale, de plata taxei de utilizare a drumurilor din țara noastră sau, după cum mai este cunoscută, a rovinietei. Citește articolul
Articolul vorbește despre riscurile legate de neplata facturilor și posibilele acțiuni în instanță, informații vitale pentru a evalua și gestiona riscurile financiare și operaționale ale companiei.
O asociație de proprietari este, potrivit noii legislații din domeniu, care va intra în vigoare pe 28 septembrie 2018, o formă juridică de organizare și reprezentare a intereselor proprietarilor dintr-un imobil. Astfel, asociația se va ocupa și de contractarea și facturarea utilităților din imobil și, de aceea, ne-am gândit să prezentăm modul în care se vor realiza acestea, în contextul schimbării legislației asociațiilor. Citește articolul
Nerespectarea termenelor fiscale și a obligațiilor de plată reprezintă un risc financiar semnificativ pentru companie, iar acest departament monitorizează și previne astfel de situații.
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii iulie 2018 până pe 27 august 2018, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
Toate cele trei știri prezentate sunt de interes major pentru managementul riscului. Dezastrele (incendiul), ineficiența în gestionarea cheltuielilor și riscurile de sănătate (bacteria) sunt exemple clare de situații ce pot afecta grav o companie. Acest departament este responsabil cu identificarea, evaluarea și implementarea măsurilor de control pentru a preveni sau minimiza astfel de evenimente.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Modificările legate de plata amenzilor pot influența modul în care firma își gestionează riscurile financiare și de conformitate, ajutând la evitarea problemelor și la stabilirea unor proceduri interne clare.
Începând de azi, nu mai putem plăti pe loc polițistului care ne dă o amendă rutieră jumătate din minimul legal al acelei amenzi. Cu toate că vom avea la dispoziție mai mult timp să plătim jumătate din amenda minimă, respectiv 15 zile, în loc de 48 de ore, va trebui să ne folosim de celelalte modalități de plată, pentru că plata către polițist a dispărut azi din Codul rutier. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum funcționează amenzile și cum pot fi ele contestate sau plătite corect, pentru a reduce riscurile financiare și legale la care poate fi expusă compania din cauza unor penalități.
Dacă agentul constatator al contravenției nu scrie pe procesul-verbal și codul numeric personal (CNP) al celui care a încălcat legea, procesul-verbal va fi considerat nul, potrivit unui de act normativ care vizează modificarea procedurii de achitare a amenzilor contravenționale și care a intrat chiar astăzi în vigoare. Totodată, începând de astăzi, termenul în care amenzile pot fi plătite la jumătate a fost majorat de la 48 de ore la 15 zile. Citește articolul
Acest departament analizează și previne riscurile din companie, iar lipsa instruirii SSM reprezintă un risc grav pentru siguranța angajaților și pentru buna funcționare a firmei.
Companiile sunt obligate să-și instruiască salariații, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), atât la angajare, cât și pe parcursul relației de muncă dintre părți. Instruirea e împărțită, conform legislației în vigoare, în trei mari etape, dintre care prima este instruirea introductiv-generală. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să identifice riscurile asociate cu preluarea unei afaceri care are un contract de finanțare activ și să stabilească măsuri pentru a le gestiona.
Cu toate că pregătirea proiectelor presupune un consum important de resurse financiare, umane și de timp, mulți antreprenori sunt dispuși să își cedeze afacerile imediat după ce se semnează contractele de finanțare. În timp ce motivele sunt diverse, în acest articol vom analiza în ce măsură vânzarea unui proiect finanțat este legală și cu ce costuri se poate realiza pentru cel care cedează afacerea, dar și pentru cel care o preia. Citește articolul
Nerespectarea regulilor de oprire poate duce la amenzi, blocaje în trafic sau chiar accidente, care sunt riscuri operaționale. Cunoașterea acestor reguli ajută la identificarea și reducerea acestor riscuri, contribuind la buna funcționare a companiei.
Șoferilor le este interzisă oprirea mașinii, în anumite situații. Se întâmplă astfel, de exemplu, atunci când circulația rutieră ar putea fi obstrucționată sau când alte activități, precum circulația pietonilor, ar putea fi afectate. Citește articolul