Identifică și reduce riscurile legate de neaplicarea corectă a legilor privind absențele și beneficiile angajaților, asigurând că procedurile interne sunt urmate.
Pentru angajații care primesc tichete de masă, absențele motivate de situații neprevăzute, în limita a zece astfel de zile (lucrătoare) într-un an calendaristic pot pune probleme angajatorilor în privința acordării tichetelor. Plecând de la ideea că acele zile se plătesc în luna în care s-au înregistrat absențele, dar și de la principiul că acele zile de absență se recuperează, oferirea tichetului de masă, în luna de absență, ar trebui să fie soluția în această discuție. Citește articolul
Acest departament este responsabil să identifice și să gestioneze eventualele probleme care pot afecta firma, cum ar fi riscul de a nu depune corect sau la timp declarațiile fiscale (SAF-T). Ei se asigură că există proceduri clare pentru a preveni greșelile și amenzile.
Raportarea SAF-T aferentă lunii decembrie 2022, pe care firmele mari trebuie să o depună până la 31 ianuarie 2023, vine cu o complicație legată de situațiile financiare anuale - anumite date ar putea să se schimbe după acel termen. Din acest motiv, specialiștii sfătuiesc depunerea declarației 406, cu datele disponibile în prezent, la termenul legal și ulterior rectificarea acesteia. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat de informații precum listele firmelor cu datorii (pentru a evalua riscul partenerilor), despre mecanismele de restructurare financiară (pentru a înțelege riscurile financiare ale companiei sau ale altor entități) și controalele fiscale (pentru a pregăti firma și a minimiza riscurile financiare și de reputație).
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Identifică și gestionează riscurile asociate cu nerespectarea legilor muncii privind absențele și orele suplimentare, asigurându-se că există controale interne eficiente.
Angajatorii trebuie să fie destul de preciși în ținerea evidenței timpului de muncă - la modul general, dar necesitatea se vede cu atât mai mult în situații precum cele în care angajații beneficiază de dreptul de a absenta pentru situații neprevăzute. În practică, pentru a evita discuțiile complicate atât cu organele de control, cât și cu angajații, ideal e ca din pontaje să reiasă cât mai clar când și cât a absentat angajatul și când și cât se recuperează în contul respectivei absențe. Riscul este ca, în practică, angajatorii, dar și angajații să facă unele confuzii între orele suplimentare și orele de recuperare. Citește articolul
Deoarece înțelegerea noilor cerințe pentru formarea profesională ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de validitatea cursurilor și certificărilor obținute de angajați, asigurând că investițiile în dezvoltarea personalului sunt conforme și eficiente.
Metodologia privind autorizarea furnizorilor de formare profesională a primit, după o lungă perioadă de timp în care nu a mai fost actualizată, mai multe modificări, printr-un ordin ce stabilește, începând din 27 ianuarie, alte durate minime ale programelor de formare, câteva reguli mai detaliate privind formatorii și aspecte legate de formarea ce se desfășoară la distanță. Citește articolul
Acest departament este interesat de riscurile asociate cu decalajele de competitivitate create de ajutoarele de stat inegale între țări, riscul de dezinvestire din UE în favoarea SUA și impactul acestora asupra stabilității pieței unice, aspecte cruciale pentru evaluarea și gestionarea riscurilor la nivel corporativ.
Cu măsuri de ajutor de stat de circa 4,8 miliarde de euro aprobate de Comisia Europeană, în baza legislației relaxate cu scopul de a permite statelor UE să atenueze efectele războiului, România (cu mov în graficul de mai jos) se află pe locul zece la nivel european. Citește articolul
Prognozele economice (încetinirea creșterii economice, inflația) și tendințele pieței imobiliare ajută la evaluarea riscurilor financiare și operaționale. Investițiile în proprietăți cu costuri reduse la utilități pot diminua expunerea la volatilitatea prețurilor energiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Achiziția de vehicule poate implica riscuri (ex: mașini avariate, kilometri dați înapoi). Acest instrument ajută la identificarea și reducerea acestor riscuri, asigurând că deciziile de cumpărare sunt bazate pe informații corecte.
Cei interesați pot afla acum online atât istoricul unei mașini înmatriculate în țara noastră, cât și avariile suferite de aceasta în timp, prin intermediul unei aplicații gestionate de Registrul Auto Român (RAR). Aceste informații sunt utile, de cele mai multe ori, atunci când se dorește cumpărarea unei mașini la mâna a doua. Citește articolul
Pentru a identifica și evalua riscurile legate de reputația online a companiei sau a persoanelor din cadrul ei, dar și riscurile de conformitate cu noile reglementări privind serviciile digitale.
Dreptul de a fi uitat nu reprezintă, în sine, nimic nou pe frontul prelucrării datelor cu caracter personal. Cu toate acestea, o decizie recent publicată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a tranșat unele potențiale controverse existente (încă) în ceea ce privește interpretarea și punerea în aplicare a acestui drept și, totodată, a obligațiilor tuturor operatorilor implicați, în special ale furnizorilor de motoare de căutare online. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma aplică în mod corect aceste schimbări fiscale pentru a evita riscurile financiare, cum ar fi amenzile sau controalele din partea autorităților, din cauza nerespectării regulilor.
Deși se poate ajunge la situația în care angajatul să piardă beneficiul celor 200 de lei netaxabili din cauza orelor suplimentare, acest lucru poate fi evitat aplicând regula de bază în cazul compensării acestor ore de muncă lucrate în plus. Aici, angajatorii pot ajunge chiar să le facă o defavoare salariaților dacă le acordă sporul. Citește articolul