Acest departament urmărește riscurile financiare pentru firmă. O lege de amnistie arată că au existat riscuri mari legate de taxe și interpretarea legii, pe care acum trebuie să le evalueze și să le gestioneze mai bine pe viitor.
Amnistia fiscală care ar rezolva problema companiilor care au acordat în trecut tichete cadou salariaților partenerilor de afaceri, venituri care au fost reîncadrate ulterior de Fisc în venituri salariale, ar putea să nu mai iasă din Parlament, opinează specialiștii. În condițiile în care există probleme mari la bugetul de stat, este posibil ca amnistia să rămână doar la stadiul de promisiune. Citește articolul
Acest departament identifică și evaluează riscurile la care este expusă compania. Nerespectarea GDPR, așa cum arată articolul, poate duce la amenzi mari și la probleme de reputație, reprezentând un risc important de gestionat.
Prelucrarea datelor personale ce țin de sănătatea persoanei vizate se face în condiții mult mai stricte decât celelalte categorii de date, iar un pacient trebuie să ofere consimțământul explicit pentru fiecare scop al prelucrării în parte. O recentă sancțiune aplicată de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) ne amintește că aplicarea GDPR se face inclusiv de către medicii stomatologi și că folosirea datelor pacienților pentru a face un exemplu al practicilor și procedurilor pentru publicul interesat necesită consimțământul explicit al pacientului. Citește articolul
Analizează riscurile legate de prețurile la energie și soluții (PPA) pentru a le gestiona, ajutând la stabilitatea operațională.
Schema de stat pentru plafonarea prețurilor pentru energia electrică este programată să se aplice până în martie 2025, însă, după cum s-a văzut în lunile recente, lucrurile se pot schimba destul de brusc prin lege sau ordonanță. În aceste condiții, companiile care vor să evite să stea la mâna autorităților sau cele care vor să se pregătească pentru expirarea schemei pot lua în calcul așa-zisele contracte de tip „power purchase agreement” pentru a ține costurile sub control pe termen lung, potrivit specialiștilor. Citește articolul
Departamentul de Management al Riscului & Control Intern trebuie să se asigure că firma își actualizează politicile și procedurile interne conform noilor reglementări. Aceasta include riscul de a calcula greșit indemnizațiile sau de a nu respecta drepturile angajaților, ceea ce ar putea duce la amenzi sau litigii.
Perioadele de asigurare, realizate în temeiul legislației unui stat cu care România a încheiat acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale internaționale cu prevederi în domeniul sănătății, vor fi asimilate stagiului de cotizare necesar pentru a beneficia de concedii și indemnizații medicale, potrivit unei ordonanțe recent publicate în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pentru a identifica și gestiona riscurile asociate noului regim de raportare fiscală și pentru a se asigura că există controale interne eficiente care garantează conformitatea.
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
Departamentul de Management al Riscului analizează aceste date pentru a identifica riscurile economice și financiare (precum creșterea dobânzilor sau nivelul datoriei statului) care ar putea afecta stabilitatea și planurile companiei.
Guvernul a împrumutat luni de pe piețele financiare internaționale două miliarde de euro prin redeschiderea unor emisiuni de obligațiuni, după ce în prima săptămână a anului a mai atras de la investitorii străini alte patru miliarde de dolari. Citește articolul
Monitorizează riscurile legate de instabilitatea pieței, de aprovizionare și de factorii geopolitici care pot afecta operațiunile și profitabilitatea companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Articolul avertizează despre riscuri fiscale semnificative, cum ar fi plata de taxe suplimentare, implicarea în fraude din cauza partenerilor sau probleme cu documentele la controale. Ei trebuie să știe aceste riscuri pentru a implementa măsuri de prevenire.
În domeniul TVA-ului, specialiștii de la EY România au observat recent că anumite probleme apar constant în cadrul inspecțiilor fiscale derulate de autorități, fiind chiar posibil să vedem pentru ele, în viitorul apropiat, clarificări de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Asta înseamnă că firmele ar trebui să le acorde o atenție sporită, pentru a fi pregătite în eventualitatea în care ar putea fi controlate de inspectorii fiscali. Citește articolul
Acest departament are rolul de a identifica și de a preveni posibilele probleme mari pentru firmă, cum ar fi refuzul de a înregistra un contract colectiv de muncă sau alte complicații legale care pot apărea dacă reprezentanții angajaților nu sunt aleși corect.
Alegerea neconformă a reprezentanților angajaților pentru negocierea contractului colectiv de muncă poate duce, într-un final, la eșecul înregistrării contractului și producerii efectelor sale. În practică, mai ales folosind mijloacele electronice de vot la distanță, regulile prescrise de lege privind alegerea și dovada mandatului oferit reprezentanților pot fi ușor nesocotite. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se pot evita riscurile, inclusiv cele financiare și legale, asigurându-se că există proceduri clare și documentație bună pentru a justifica aceste cheltuieli și a preveni eventualele probleme sau neconformități.
Pentru a evita problemele cu inspectorii fiscali, adică reîncadrarea cheltuielilor cu ochelarii pentru angajați, dar și din rațiuni ce țin de optimizarea bugetului, este ideal pentru angajator să-și stabilească o politică internă care să răspundă la câteva întrebări: în ce limite să se încadreze costurile cu ramele, periodicitatea suportării costurilor ș.a.m.d.. Citește articolul