Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Apariția unei noi tulpini de virus și impactul său asupra deciziilor de angajare ale companiilor reprezintă un risc de afaceri. Departamentul de Managementul Riscului este interesat să evalueze cum astfel de evenimente externe pot afecta operațiunile, stabilitatea forței de muncă și planurile de creștere ale companiei.
Pandemia continua să influențeze piața forței de muncă. Numărul șomerilor este în creștere, iar cei mai mulți sunt tineri până în 25 de ani. Citește articolul
Departamentul de Management al Riscului și Control Intern monitorizează astfel de informații pentru a identifica și evalua amenințările la adresa continuității afacerii, cum ar fi pandemiile. Aceste date îi ajută să dezvolte și să testeze planurile de răspuns la crize și să asigure reziliența operațională a companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de identificarea și minimizarea riscurilor la care este expusă compania. Nerespectarea regulilor privind prețurile de transfer reprezintă un risc fiscal major, iar articolul ajută la înțelegerea cum pot fi evitate amenzile și estimările nefavorabile din partea autorităților fiscale.
Domeniul prețurilor de transfer este unul dintre cele frecvent întâlnite în controalele inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform specialiștilor NOA. În acest context, ei au conturat, în linii mari, ce pași sunt pentru întocmirea dosarului prețurilor de transfer, dar și ce urmăresc inspectorii ANAF la verificări. Citește articolul
Articolul avertizează asupra riscurilor fiscale legate de modul în care autoritățile pot interpreta anumite tipuri de cadouri sau tichete, precum și posibilitatea ca acestea să fie reclasificate. Acest departament trebuie să înțeleagă aceste riscuri pentru a implementa măsuri de control intern și a evita eventuale amenzi sau recalculări de taxe.
Prin tradiție, decembrie este luna bilanțurilor, a pregătirilor de sărbători sau a planurilor pentru un nou an. Dar decembrie este și luna recunoștinței. Și, chiar dacă indicatorii economici, în unele cazuri, ar putea să nu arate așa cum au fost estimați, companiile vor în continuare să își manifeste recunoștința față de parteneri și clienți, pentru încredere și colaborare, față de angajați, cărora vor să le mulțumească pentru un an greu și, nu în cele din urmă, să-i bucure pe copiii care au nevoie de ajutor. Dar care sunt acele cadouri ce pot fi oferite de către companii, care pot beneficia de facilități fiscale sau deduceri: tichete cadou, cadouri sau sume de bani? La ce aspecte fiscale trebuie să fie atente companiile? Citește articolul
Acest departament monitorizează riscurile financiare și operaționale ale firmei. Nerespectarea obligațiilor de raportare fiscală, cum ar fi SAF-T, poate duce la amenzi și la un risc reputațional. Articolul oferă detalii despre cum se pot corecta erorile pentru a reduce aceste riscuri și pentru a asigura un control intern eficient asupra datelor fiscale.
În cazul în care raportarea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), prin intermediul formularului 406, se face cu greșeli, firmele pot să fie amendate cu până la 1.500 lei. Totuși, cei care fac corecturi ulterior pot scăpa de riscul sancționării. Citește articolul
Orice schimbare majoră adusă de Green Deal (reglementări, piață, forță de muncă) reprezintă un nou risc pentru afacere care trebuie evaluat, monitorizat și gestionat.
Trecerea la utilizarea exclusivă a vehiculelor electrice şi renunţarea la cele cu combustie internă ar duce la pierderea a jumătate de milion de locuri de muncă la nivel european, arată Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Automobile (CLEPA). Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă procesul de numire și schimbare a administratorilor, pentru a se asigura că nu apar greșeli care ar putea crea riscuri sau probleme pentru companie.
Schimbarea administratorului unei societăți depinde de configurația pe care o are aceasta: dacă avem un asociat unic care îndeplinește și rolul de administrator, atunci schimbarea se va face printr-o decizie a sa, însă în cazul mai multor asociați, e necesar, ca regulă, votul tuturor asociaților - excepțional, prin actul constitutiv se poate stabili altă majoritate. Firmele trebuie să fie atente și la actualizarea actului constitutiv însă. Citește articolul
Articolul conține informații despre riscuri legate de sănătatea publică (COVID-19) și volatilitatea piețelor financiare (criptomonede), relevante pentru identificarea, evaluarea și gestionarea riscurilor operaționale și financiare ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile noi care apar odată cu implementarea muncii flexibile, cum ar fi riscurile de securitate a datelor sau problemele de control intern în echipele distribuite.
Pandemia a accelerat adoptarea pe scara largă a evoluțiilor tehnologice și a schimbat conceptul de muncă cu impact pe plan social. Fezabilitatea pe scară larga a lucrului din afara biroului a fost demonstrată. Acest tipar rămâne în actualitate și va fi menținut și după rezolvarea situației sanitare. Flexibilitatea muncii, adoptată larg în ultima perioadă, se referă la programul de lucru sau la locul de desfășurare a muncii. Pe lângă productivitate, aduce satisfacția și fidelizarea angajaților. Citește articolul
Identificarea și minimizarea riscurilor legale și operaționale care apar din concedieri incorecte și din obligația de a reintegra angajați prin decizii judecătorești, pentru a proteja compania de eventuale penalități.
Angajatorul trebuie să respecte hotărârea instanței care a dispus reintegrarea pe post a unui angajat concediat nelegal. Dacă postul a fost între timp ocupat de altcineva, angajatorul nu poate decât să constate încetarea acelui nou contract de muncă - întrucât ea e prevăzută expres de lege. Citește articolul