Articolul descrie cum un asistent virtual AI este folosit pentru a îmbunătăți comunicarea, imaginea publică și interacțiunea cu publicul (donatorii), aspecte cheie pentru departamentul de relații publice și afaceri corporative.
Dăruiește Viață, unul dintre cele mai cunoscute ONG-uri din România și Asociația din spatele inițiativei #NoiFacemUnSpital, vine cu o nouă premieră în mediul ONG-urilor: un asistent virtual care le arată donatorilor cât de simplu se pot redirecționa 3,5% din impozitul pe venit pentru proiectele care oferă timp în plus copiilor cu boli grave. Redirecționarea celor 3,5% din impozitul pe venit se realizează în doar 3 minute, prin completarea Formularului 230, exclusiv online pe www.daruiesteviata.ro. Termenul limită este 26 mai. Citește articolul
Imaginea publică a unei companii poate fi afectată dacă angajații se simt stresați sau nesusținuți. Acest departament este responsabil cu gestionarea reputației și cu transmiterea mesajelor pozitive, iar asigurarea unui mediu de lucru sănătos contribuie direct la o imagine bună.
Cum recunoaștem depresia la locul de muncă? Nu e întotdeauna ușor de observat, pentru că fiecare își poartă propriile lupte interioare. Totuși, devine mult mai vizibil atunci când, în contrast cu entuziasmul și eficiența colegilor, un membru al echipei începe să manifeste încetinire generală, lipsă de sens sau ineficiență. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care practicile de 'comision zero' influențează percepția publică asupra platformelor de tranzacționare și industriei financiare în general, precum și de impactul reglementărilor și amenzilor asupra reputației corporative.
Ca să fim sinceri, acest material își propune să răspundă la întrebarea – chiar am primit o sugestie concretă în acest sens – de ce Investimental nu a oferit niciodată, nici măcar cu ocazia lansării, comision zero. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice trebuie să fie la curent cu deciziile care pot afecta reputația companiei, în special în cazuri de nemulțumire a clienților sau dispute legate de servicii, pentru a gestiona mesajele și imaginea publică.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că pasagerii care călătoresc în baza unui pachet turistic achiziționat de un terț au dreptul la compensații pentru întârzierile zborurilor. De asemenea, CJUE a clarificat că o carte de îmbarcare poate servi drept dovadă validă a unei „rezervări confirmate” pentru zbor, cu excepția unor circumstanțe speciale. Citește articolul
O amendă aplicată de o autoritate publică, cum este ANSPDCP, poate afecta reputația companiei. Acest departament trebuie să fie la curent cu astfel de evenimente pentru a gestiona percepția publică și pentru a comunica corect despre angajamentul companiei față de respectarea legilor și a drepturilor clienților.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat o amendă de aproape 10.000 de lei unei firme, după ce un client a reclamat nerespectarea cererii sale de ștergere a contului și a datelor asociate de pe site-ul acesteia. Investigarea a relevat că operatorul nu a răspuns solicitării clientului și nici celor adresate de autoritate, fapt care a dus la sancțiune conform Regulamentului GDPR. Citește articolul
Articolul vorbește despre schimbări în modul de publicare a rapoartelor către public (nu mai e necesară publicarea în ziare), informații relevante pentru departamentul care gestionează comunicarea externă și imaginea companiei.
O lege cu modificări ample privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață a fost oficializată recent și se va aplica din 15 martie 2025. Aceasta urmărește atât transpunerea unor directive europene, cât și introducerea unor îmbunătățiri la cadrul legal actual. Citește articolul
Informațiile despre obligativitatea de a marca conținutul generat de AI sau de a notifica utilizatorii despre interacțiunea cu un sistem AI influențează direct comunicarea externă și imaginea publică a companiei.
Anul trecut, Uniunea Europeană (UE) a adoptat un regulament important care interzice companiilor utilizarea anumitor sisteme de inteligență artificială (AI) în domenii considerate „sensibile” și impune noi obligații atât pentru furnizorii, cât și pentru utilizatorii acestora. O parte dintre aceste reglementări au intrat în februarie 2025, iar altele se vor aplica treptat în 2025 și 2026. În cadrul conferinței „AI Act: De la reglementare la implementare”, organizată de avocatnet.ro, avocata Adriana Radu a detaliat una dintre aceste obligații, referitoare la riscurile legate de transparență, care va deveni efectivă în vara acestui an. Citește articolul
Monitorizează schimbările în politicile publice și beneficiile pentru cetățeni, informații care pot fi relevante pentru comunicarea internă sau externă a companiei, mai ales în relația cu angajații sau comunitatea.
Începând cu 5 martie, studenții pot achiziționa bilete și abonamente cu o reducere de 90% online, prin aplicația disponibilă pe site-ul oficial al Căilor Ferate Române (CFR) sau descărcabilă pe dispozitive mobile, dar și de la automatele de vânzare tip kiosk din stațiile de cale ferată. Citește articolul
O schimbare legislativă majoră într-un domeniu sensibil necesită gestionarea imaginii publice și a comunicării cu părțile interesate. Acest departament trebuie să fie pregătit să explice poziția companiei și să gestioneze eventualele discuții publice.
Indiferent dacă merg într-o sală de jocuri de noroc sau joacă online, jucătorilor li s-ar putea impune o limită a sumei pe care o pot juca, și anume nu vor putea plăti către orice fel de joc de noroc mai mult de 10% din veniturile pe luna anterioară, dacă propunerea legislativă ce conține această măsură, ce a fost pusă în dezbatere publică recent, va ajunge să se aplice. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care SGR afectează imaginea publică a companiei și relațiile cu autoritățile, mai ales în contextul problemelor și amenzilor menționate.
La mai bine de un an de la operaționalizarea sa, Sistemul de garanție-returnare (SGR) a împărțit opinia publică între cei care îl laudă (în general, cei care au ajutat la crearea și implementarea sa) și criticii sistemului, unde majoritari ar fi cei care au direct de-a face cu el, de la comercianți la consumatori. Între cele două categorii se află optimiștii binevoitori, adică cei care îi recunosc meritul - incontestabil - de a fi scos din circuit niște ambalaje care ar fi avut toate șansele să fi sfârșit prin a polua mediul înconjurător. Despre cum i-a afectat SGR pe cei din "prima linie" - comercianții - vom discuta astăzi cu un expert: Oana-Andreea Fulgheci, auditor ISO și consultant de mediu. Citește articolul