avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 492 soluții astăzi
Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES GRATUIT
Parteneriat media

Un an bun pentru Romaqua Group, creștere de 7% și obținerea statutului de Superbrand

Articolul detaliază succesul de imagine al companiei prin obținerea statutului de Superbrand și include o declarație a directorului de PR, reflectând activitatea departamentului de relații publice.

Superbrands România în Știri & Revista presei
19 Martie 2025 | 647 | Timp de citire: 2 min.

Pentru Romaqua Group, anul 2024 a fost un an bun, în care s-au atins obiectivele în ciuda tuturor dificultăților cu care mediul de afaceri s-a confruntat. Cifra de afaceri a crescut ușor (cu 7%), în principal ca urmare a rezultatelor bune din piață. Atât piața apelor minerale, cât și cea a băuturilor răcoritoare și a berii, în care Romaqua Group este prezentă, au înregistrat ușoare creșteri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Orice tip de hărțuire este interzis, inclusiv în afara locului de muncă. Responsabilitățile angajatorului se extind și când e vorba de deplasări, teambuildinguri sau formare profesională

Acest departament este responsabil de modul în care compania este percepută în public. Gestionarea corectă a cazurilor de hărțuire este crucială pentru a menține o reputație bună și pentru a evita scandalurile.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Martie 2025 | 1780 | Timp de citire: 3 min.

Politica de prevenire a hărțuirii la locul de muncă implică responsabilități extinse pentru angajatori, care nu se limitează la spațiul fizic de lucru sau la programul standard de opt ore de muncă. Obligațiile se aplică și în contexte conexe precum pauzele angajaților, formare profesională, teambuilding-uri, sau chiar în mediul online. Angajatorii trebuie să prevină, să cerceteze și să sancționeze faptele de hărțuire indiferent unde se produc, responsabilitatea sa fiind continuă și perpetuă, nu doar o formalitate de bifat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Ordine ilegale la locul de muncă: Ce faci când angajatorul îți cere să încalci legea

Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei. Articolul avertizează asupra riscurilor de imagine semnificative pe care le poate suferi o companie dacă angajatorii impun sau sunt implicați în acte ilegale.

Cristian Stanescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2025 | 7809 | Timp de citire: 6 min.

Astăzi vom trata un subiect ipotetic, dar nu imaginar: acela al situației în care angajatorul solicită unui salariat să acționeze, în cadrul relațiilor de muncă, într-un mod care presupune încălcarea legii. Specialistul consultat astăzi de avocatnet.ro este avocatul Andreea Manolache, managing partner în cadrul Manolache, Lincaru și Asociații SCA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șase recomandări ale unui specialist privind implementarea politicii de prevenire și sancționare a faptelor de hărțuire

Protejează imaginea și reputația companiei prin comunicarea angajamentului ferm împotriva hărțuirii și prin gestionarea transparentă a incidentelor.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Martie 2025 | 1562 | Timp de citire: 6 min.

Cadrul legal privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă necesită o implementare efectivă, nu doar formală. Se recomandă o abordare comprehensivă, care să țină cont de întregul context legislativ, nu doar una bazată exclusiv pe deja cunoscuta metodologie adoptată prin hotărâre de Guvern. Responsabilul desemnat trebuie să cunoască toate reglementările relevante, iar politica anti-hărțuire trebuie adaptată specificului angajatorului, nu să reprezinte exclusiv un copy-paste legislativ. Regulamentul intern și contractul colectiv de muncă trebuie să conțină prevederi clare despre prevenirea și sancționarea discriminării, inclusiv detalii despre canalele de raportare, aspecte verificate de inspectorii de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Parteneriat media

British-Romanian Chamber of Commerce: Consolidarea legăturilor de afaceri și promovarea creșterii durabile BRCC recunoscută ca Superbrand de Afaceri în ediția 2024-2025

Acest departament ar fi interesat de modul în care BRCC își construiește și își promovează imaginea (obținerea statutului de Superbrand), precum și de modul în care interacționează cu guvernul și alte entități pentru a sprijini afacerile și a-și consolida reputația.

Superbrands România în Știri & Revista presei
17 Martie 2025 | 511 | Timp de citire: 4 min.

În recunoașterea contribuțiilor sale remarcabile la promovarea relațiilor de afaceri între Regatul Unit și România, British-Romanian Chamber of Commerce (BRCC) a fost distinsă cu prestigiosul statut de Superbrand Business pentru ediția 2024-2025. Procesul de selecție pentru Programul Superbrands s-a bazat pe criterii esențiale precum Calitate, Încredere, Distincție și ESG, consolidând rolul BRCC ca organizație de afaceri de top. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: În acest an, pensionarii cu venituri mici primesc un sprijin financiar în valoare de 800 de lei

Ajută la înțelegerea politicilor sociale majore ale guvernului, care afectează un număr mare de oameni. Departamentul poate folosi aceste informații pentru a înțelege mai bine contextul social și a comunica adecvat cu publicul sau instituțiile.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 Martie 2025 | 1 | 9287 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care au venituri lunare mai mici de 2.574 de lei, pensionarii vor primi în acest an un sprijin financiar în valoare de 800 de lei, ce se va plăti în două tranșe egale, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate joi în Monitorul Oficial. Prima tranșă a ajutorului se va plăti luna viitoare, iar cea de-a doua, în decembrie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Alegeri prezidențiale 2025: AEP a stabilit detaliile privind noile reguli pentru promovarea sau postarea materialelor publicitare politice

Acest departament se ocupă de imaginea publică și comunicarea externă a firmei. Trebuie să înțeleagă cum noile reguli de transparență afectează mesajele politice și cum să comunice corect, pentru a menține o reputație bună și a evita controversele.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 Martie 2025 | 3216 | Timp de citire: 3 min.

Toți actorii politici din țara noastră, respectiv partidele sau alianțele politice, candidații sau orice persoană care reprezintă sau promovează un candidat, vor trebuie să respecte o serie de reguli pe durata campaniei electorale a alegerilor prezidențiale din acest an, programate pentru mai, altfel vor risca amenzi de zeci de mii de lei, potrivit unei ordonanțe apărute în ianuarie. De aceea, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a stabilit, printr-un proiect de hotărâre oficializat recent, detaliile privind publicitatea electorală la alegerile din mai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulile taxei pe stâlp vor fi modificate: MF a început consultarea cu mediul de afaceri

Acest departament urmărește discuțiile dintre mediul de afaceri și autorități privind noile taxe, mai ales dacă acestea pot afecta imaginea publică a companiei sau necesită comunicare externă.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2025 | 1103 | Timp de citire: 2 min.

Regulile impozitului pe construcțiile speciale (supranumit taxa pe stâlp) urmează să fie modificate de Guvern, într-un efort de a corecta cadrul legal actual și a pregăti normele metodologice. Potrivit reprezentanților Ministerului Finanțelor (MF), modificările vor veni ca urmare a discuțiilor cu mediul de afaceri - discuții care vor avea efecte și asupra normelor metodologice ale impozitului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Programul legislativ al Guvernului pe 2025

Responsabilul cu egalitatea de șanse va fi obligatoriu la toate companiile cu peste 50 de angajați. Experții desemnați se vor ocupa și de atribuțiile în domeniul prevenirii hărțuirii, având nevoie de formare

Modul în care compania gestionează aspectele legate de egalitatea de șanse și prevenirea hărțuirii la locul de muncă influențează puternic imaginea publică și reputația, iar acest departament trebuie să fie la curent pentru a comunica angajamentul companiei față de aceste valori.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Martie 2025 | 1 | 2019 | Timp de citire: 3 min.

Guvernul va promova anul acesta, în toamnă, un proiect de lege care să introducă obligația companiilor private cu peste 50 de angajați, precum și a instituțiilor și autorităților publice, de a desemna și de a avea în structura organizatorică un responsabil cu egalitatea de șanse / tehnician în egalitate de șanse, ori, după caz să repartizeze în sarcina unui salariat, prin fișa postului, atribuțiile specifice din domeniul egalității de șanse între femei și bărbați. Momentan, legea indică doar posibilitatea de a numi un responsabil, deși obligațiile legale privind respectarea egalității de șanse și nediscriminarea sunt le revin tuturor angajatorilor. Măsura, regăsită în programul legislativ al Guvernului pe 2025, capătă cu atât mai mult sens dacă ne gândim la modificările puse recent în dezbatere la Ministerul Muncii și care vizează prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Fake news Guvernul NU a interzis angajările la stat după pensionare și nici cumulul pensiei cu salariul la stat. Ce reprezintă completarea făcută recent în Legea salarizării bugetarilor

Oferă context pentru a comunica corect cu angajații și publicul larg despre schimbările legislative legate de pensionare și angajare, clarificând neînțelegerile apărute în spațiul public.

În presa centrală au apărut zilele acestea informații eronate conform cărora, printr-o ordonanță publicată (fără dezbatere) în Monitorul Oficial, Guvernul a dispus interzicerea cumului pensiei cu salariul la stat sau interzicerea angajării la stat după pensionare. De fapt, prevederea adoptată de Guvern și inclusă în Legea salarizării bugetarilor se referă exclusiv la personalul contractual plătit din fonduri publice și nu face decât să reitereze o regulă prevăzută de mulți ani în Codul muncii, dar ignorată sistematic în rângul bugetarilor: aceea că pensionarea înseamnă încetarea de drept a raportului de muncă / de serviciu. Citește articolul