Informațiile sunt importante pentru a înțelege ce probleme pot afecta reputația companiei și cum să comunice public, dacă apar situații neplăcute legate de conformitatea cu legislația muncii.
Acțiunile de control ale inspectorilor de muncă au condus în 2024 la o valoare totală a amenzilor de 133.203.400 lei, peste un milion de lei din acest total fiind aplicat persoanelor fizice. Cele mai mari amenzi vizează, ca de obicei, munca nedeclarată și încălcările legate de plata salarială (mai ales sub nivelul minim) și de evidența contractelor au generat cele mai mari sancțiuni. Citește articolul
Ajută la gestionarea imaginii publice a companiei și la comunicarea corectă dacă firma este implicată în dispute legate de concurența pe piață.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis recent că refuzul unei companii dominante de a permite interoperabilitatea platformei sale cu aplicațiile altor companii poate fi considerat abuz de poziție dominantă, chiar dacă platforma nu este indispensabilă pentru funcționarea aplicației respective. În cazul Google și aplicației JuicePass a Enel X Italia, Curtea a subliniat că efectele asupra concurenței sunt esențiale pentru evaluarea comportamentului abuziv. Hotărârea subliniază responsabilitatea companiilor dominante de a nu restricționa concurența și de a permite accesul la platformele lor, influențând viitoarele reglementări în domeniul concurenței digitale. Citește articolul
Acest departament monitorizează schimbările sociale și legislative care pot influența imaginea publică a companiei și modul în care aceasta se raportează la problemele din societate.
Recent, la Senat a fost depusă o propunere legislativă care prevede ca persoanele dependente de droguri și consumatorii să poată fi internați nevoluntar pentru tratament în spitale sau centre specializate, la cererea familiilor, a medicului de familie sau a autorităților competente. Citește articolul
Incidente de hărțuire apărute în public pot afecta negativ imaginea companiei, iar acest departament este interesat să știe cum pot fi gestionate aceste situații pentru a proteja reputația.
Anul curent se anunță unul deosebit de important în ceea ce privește adresarea fenomenului hărțuirii la locul de muncă: până la acest moment avem în față nu doar un set de modificări legislative recent oficializate și care le dau deja de lucru tuturor angajatorilor, ci și un proiect care va fi oficializat cu certitudine tot anul acesta. Cum le abordăm? Citește articolul
Acest departament este responsabil cu imaginea publică a companiei și cu gestionarea relației cu autoritățile, iar informațiile despre interacțiunea cu ANPC sunt esențiale pentru a gestiona posibile crize de imagine sau comunicări oficiale.
Platforma digitală a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a fost modernizată pentru a oferi o experiență mai facilă consumatorilor. Aceasta include autentificare securizată prin ROeID sau furnizori de semnătură digitală și oferă accesibilitate la aceste servicii atât persoanelor juridice, cât și celor fizice. Citește articolul
Pentru companiile din domeniul auto sau care folosesc flote mari, este important să comunice public angajamentul față de siguranță și conformitate.
Registrul Auto Român (RAR) a tras un semnal de alarmă în legătură cu pericolele reprezentate de montarea pe mașini a componentelor omologate în ateliere neautorizate. RAR subliniază că reparațiile efectuate în aceste locații nu oferă o garanție reală și pot fi extrem de riscante, iar în caz de probleme, este dificil să se demonstreze responsabilitatea atelierului. Citește articolul
Articolul se referă la construirea și menținerea reputației brandului, la comunicarea performanțelor și la evenimente de recunoaștere, aspecte cheie gestionate de departamentul de Relații Publice.
Când alegem un produs sau un serviciu, nu cumpărăm doar un nume, cumpărăm o promisiune. O promisiune a calității, a încrederii în produsul respectiv și a unei experiențe superioare. Într-o lume în care opțiunile par a fi nelimitate, consumatorii români caută repere, prin care să se asigure că au făcut alegerea corectă. Aici intervine programul Superbrands România, identificând și aducând recunoaștere brandurilor care excelează prin calitate, inovație și reputație. Citește articolul
Interesul acestui departament este legat de modul în care informațiile despre un proiect național important sunt comunicate publicului, în special în ceea ce privește întârzierile și aspectele de securitate a datelor, pentru a gestiona imaginea companiei.
Proiectul care vizează implementarea cărții digitale de identitate împlinește aproape patru ani de la inițiere, iar parcursul său până la implementarea la nivel național pare departe de a se fi încheiat. Pentru că etapa pilot, care a presupus eliberarea unor astfel de documente pentru locuitorii județului Cluj, pare să se prelungească dincolo de estimările inițiale ale autorităților, avocatnet.ro a solicitat câteva lămuriri legate de evoluția acestui proiect. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a firmei. Știrile despre amenzi mari și practici ilegale de muncă afectează negativ reputația și încrederea publicului în companie.
Un lanț de magazine de încălțăminte a fost amendat cu 200.000 de lei de către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) București după ce inspectorii au descoperit că angajatorul practica munca „la gri” și le permitea angajaților cu contracte part-time să lucreze peste norma stipulată în contract. Munca subdeclarată și orele suplimentare efectuate în cadrul contractului cu normă parțială, pot aduce sancțiuni semnificative atât pentru angajatorilor, cât și pentru salariați. Citește articolul
Un raport negativ al Curții de Conturi și posibilele investigații penale pot afecta imaginea publică a companiei. Acest departament trebuie să gestioneze cum este percepută firma și să comunice corect cu publicul și media.
Curtea de Conturi a scos la iveală deficiențe majore în activitatea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), în special în ceea ce privește monitorizarea și controlul operatorilor de jocuri de noroc la distanță (online). Potrivit informațiilor recent prezentate, ONJN nu și-a îndeplinit sarcinile legale de supraveghere a modului în care se desfășoară acest tip de activități, punând astfel în discuție corecta fiscalizare a veniturilor generate de organizatorii de jocuri de noroc online. Citește articolul