O astfel de veste, despre un atac cibernetic și o amendă, poate afecta imaginea companiei. Acest departament trebuie să știe cum să gestioneze comunicarea pentru a proteja reputația firmei.
O companie a fost sancționată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu o amendă de aproximativ 100.000 de lei, după ce a fost victima unui atac cibernetic ce a expus datele personale ale clienților săi. Investigația a relevat nereguli grave în gestionarea securității datelor cu caracter personal ale clienților, inclusiv lipsa măsurilor adecvate de protecție a acestora și a unui sistem corespunzător de evaluare a riscurilor. Citește articolul
Incidentele de hărțuire pot afecta foarte mult imaginea publică a unei companii. Acest departament este interesat să știe cum să prevină astfel de situații negative și cum să comunice corect pentru a proteja reputația firmei.
HG nr. 970/2023 stabilește metodologia-cadru privind prevenirea și combaterea hărțuirii pe criteriul de sex, precum şi a hărţuirii morale la locul de muncă, impunând obligații complexe pentru angajatorii din mediul privat și cel public în ceea ce privește elaborarea și implementarea unei politici interne adecvate. În contextul modificărilor recent intrate în vigoare, ce afectează toți angajatorii, precum și al normelor noi ce se anunță anul acesta, implementarea în cel mai bun mod a metodologiei reprezintă, mai mult ca oricând, o prioritate pentru angajatori - din perspectiva riscurilor financiare inerente, dar și a efectelor asupra imaginii organizaționale. Citește articolul
Pentru a monitoriza oportunitățile oferite de guvern pentru sprijinirea afacerilor și pentru a comunica extern participarea sau beneficiile obținute prin astfel de programe.
O nouă procedură de implementare a programului Start-up Nation a fost publicată recent de către Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), iar schimbările aduse sunt semnificative și vizează, în primul rând, departajarea activităților economice prin acordarea unui punctaj diferențiat. Implicit, se schimbă și grila de evaluare a cererilor de finanțare, fiind încurajate, de-acum înainte, unele activități din sfera industriei prelucrătoare. Citește articolul
Înțelegerea nivelului de competențe digitale al publicului este esențială pentru a adapta mesajele și strategiile de comunicare externă și pentru a gestiona percepția publică asupra digitalizării.
Guvernul României propune în dezbatere un nou cadru național pentru competențele digitale, în încercarea de a reduce decalajul dintre procentul descrie accesul la internet și cel care descrie abilitățile reale ale cetățenilor. În ciuda investițiilor masive în digitalizare și echipamente, nivelul competențelor digitale rămâne scăzut, ridicând semne de întrebare cu privire la eficiența resurselor alocate până în prezent. Citește articolul
Ordonanța este o reacție la problemele și neregulile din asistența socială, care au fost mediatizate. Acest departament ar trebui să înțeleagă contextul și să pregătească orice comunicare legată de conformitatea companiei cu noile reglementări, mai ales dacă organizația activează în domeniul social.
Printr-o ordonanță apărută vineri sunt prevăzute măsuri pentru îmbunătățirea serviciilor sociale din România, stabilindu-se, printre altele, o condiționare a finanțării serviciilor de la buget de deținerea licenței de funcționare. Citește articolul
O amendă și un comunicat public de la autorități pot afecta grav reputația companiei. Acest departament trebuie să știe despre astfel de cazuri pentru a gestiona imaginea publică și comunicarea.
O clinică stomatologică a fost amendată cu 1.000 de euro de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru încălcarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR), refuzând accesul unui pacient la propriul dosar medical. Conform unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), pacienții au dreptul la o primă copie gratuită a dosarului medical, iar taxarea lor este permisă doar pentru copii suplimentare.
Aceste departamente monitorizează și gestionează reputația companiei, iar problemele de neconformitate fiscală și de muncă pot afecta imaginea publică a firmei.
O firmă de pază care achita taxele doar pentru o parte dintre salariații săi a fost descoperită de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) printr-o simplă comparare a contractelor de muncă raportate în Revisal și a veniturilor și taxelor declarate prin formularul 112. Astfel, inspectorii au făcut o impunere suplimentară consistentă pentru taxe salariale. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie informat despre riscurile de amenzi sau suspendare a activității legate de mediu, deoarece aceste evenimente pot afecta serios reputația publică a companiei.
Autorizația de mediu este obligatorie pentru acele activități care, prin natura lor, generează un impact semnificativ asupra mediului. Necesitatea acestei autorizații se stabilește în funcție de specificul activității desfășurate și de codul CAEN (Clasificarea Activităților din Economia Națională) aferent. O verificare atentă a codurilor CAEN, ținând cont de noul nomenclator al acestora, te ajută să determini dacă activitatea ta necesită autorizație sau nu. Citește articolul
Monitorizează cum astfel de situații pot afecta reputația companiei și percepția publică, gestionând comunicarea externă pentru a menține o imagine pozitivă.
Un angajat acuză probleme legate de neplata orelor suplimentare și neacordarea concediului de odihnă anual, semnalând încălcări evidente ale legislației muncii. Deși orele suplimentare trebuie compensate fie prin ore libere plătite, fie printr-un spor salarial, angajatorul a invocat cheltuielile de protocol, printre altele, ca motiv pentru lipsa banilor necesar a fi plătiți angajaților. Codul muncii prevede că salariile au prioritate față de alte obligații financiare și că dreptul la concediu de odihnă este garantat. Respectarea acestor drepturi ale angajaților nu este însă întotdeauna garantată. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu interacțiunile companiei cu autoritățile și cu modul în care sunt gestionate reclamațiile consumatorilor, deoarece acestea pot afecta imaginea publică a companiei.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și-a schimbat portalul online pentru depunerea de cereri, astfel încât acum este posibil să depui cereri digitale pentru mai multe acțiuni. Citește articolul