Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de relații publice se ocupă de imaginea firmei și trebuie să se asigure că toate campaniile cu premii sunt corecte, transparente și respectă legea, pentru a menține o bună reputație și încredere publică.
Oamenii spun „concurs” multor activități. Un concurs e atunci când dai un examen să ocupi o funcție undeva, când alergi un maraton ori trimiți un SMS la un număr scurt, sperând să câștigi o mașină foarte scumpă. Citește articolul
Acest departament se ocupă de transmiterea mesajelor cheie ale companiei, atât în exterior, cât și în interior, pentru a asigura o imagine bună și o înțelegere corectă a direcției organizației de către angajați.
Într-o organizație modernă, comunicarea este cel mai important factor care poate contribui la ridicarea productivității activității. Ai putea spune că oricine poate să comunice, și ai avea dreptate, dar pe de altă parte trebuie să comunici și într-un mod coerent în funcție de echipa pe care o ai și de mesajul pe care dorești să îl transmiți. Cel mai eficient ar fi să îți faci un plan de comunicare internă, dar pentru a face asta, trebuie să identifici, mai întâi, cele patru puncte importante pe care acesta ar trebui să le bifeze. Citește articolul
Informațiile despre modul în care autoritățile gestionează cazuri sensibile la nivel public sunt utile pentru a înțelege reacțiile societății, a anticipa posibile discuții în media și a gestiona comunicarea externă a companiei în contextul unor evenimente majore.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului a analizat un caz similar cu cel din Caracal și a concluzionat că statul în cauză, Polonia, nu a respectat dreptul la viață al unei persoane care a fost răpită și omorâtă. În esență, statul trebuia sa acționeze pentru a preveni moartea persoanei dispărute, în special în condițiile în care existau elemente care ar fi justificat reacția autorităților. Citește articolul
Poziția unei federații patronale importante în sectorul energetic și discuțiile despre politici guvernamentale pot influența mediul de afaceri și imaginea publică, fiind relevante pentru comunicarea externă și relațiile cu autoritățile.
Apariția Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2018, actul normativ care a adus, spre finalul anului trecut, o serie de schimbări importante pentru operatorii din industria de energie, nu a dus la reducerea, așa cum se anunța la acel moment, a prețului gazelor pentru consumatorii casnici, potrivit Federaţiei Patronale Petrol şi Gaze (FPPG). De fapt, aplicarea măsurilor cuprinse în OUG a dus la creșterea prețului pentru consumatorii industriali, fapt ce se reflectă și în prețurile finale ale produselor acestora. Citește articolul
Informațiile despre performanța fiscală a statului și inițiativele de reformă (precum SAF-T) pot influența percepția publică asupra mediului de afaceri și asupra companiilor, fiind utile pentru adaptarea mesajelor de comunicare externă.
Cinci ani. De cinci ani, Fiscul românesc este codașul Uniunii Europene (UE) la colectarea taxei pe valoarea adăugată (TVA). Asta conform datelor oficiale ale Comisiei Europene, care arată că pierderile Fiscului pe TVA au fost de 35,5% în anul 2017. Pentru a asigura o colectare cât mai bună a TVA-ului, specialiștii spun că soluția este informatizarea, care ar ajuta enorm inclusiv firmele. Citește articolul
Cunoașterea contextului economic general este crucială pentru a comunica strategic cu publicul, clienții și partenerii, arătând că firma este conștientă de mediul în care activează.
Institutul Naţional de Statistică (INS) a confirmat, vineri, creşterea de 4,4% a economiei româneşti în al doilea trimestru, serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut. Guvernul mizează în acest an pe o creştere economică de 5,5%. Citește articolul
Firma va trebui să comunice transparent cu publicul și autoritățile despre aceste modificări, să gestioneze imaginea companiei în contextul dezbaterilor publice despre confidențialitate și să mențină o bună relație cu organizațiile guvernamentale.
Cartelele preplătite se vor putea cumpăra, începând cu ianuarie 2020, doar pe baza unui act de identitate. Măsura oficializată recent va ajuta, potrivit inițiatorilor, la o localizare mai bună a celor ce apelează serviciile de urgență, dar și la reducerea numărului de apeluri abuzive făcute la 112. Totuși, așa cum cum susțin mai mulți specialiști, printre care și cei de la Asociația pentru Tehnologie și Internet, vânzarea de cartele preplătite doar cu buletinul nu are doar părți bune, ci poate aduce și câteva probleme. Citește articolul
Modificările legislative cu impact social larg, cum sunt cele din educație, sunt monitorizate pentru a înțelege sentimentul public și a adapta mesajele companiei, mai ales dacă aceasta dorește să se implice în discuții legate de educație sau forța de muncă.
Elevii care vor avea o medie de admitere sub 5 nu vor putea să participe la admiterea la liceu pentru anul școlar 2020-2021, reiese dintr-un ordin al Ministerului Educației. Asta înseamnă, conform Mediafax, că acești copii vor fi redirecționați către învățământul profesional. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care informațiile (inclusiv cele fiscale) sunt percepute de public și de angajați, precum și de modul în care pot apărea și fi gestionate știrile false legate de interacțiunea cu instituțiile statului.
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV), platforma prin care contribuabilul român comunică mai ușor cu Fiscul, fără să mai meargă la ghișeu, este și rămâne facultativă pentru persoanele fizice. Printr-un proiect de ordin recent al Ministrului Finanțelor Publice (MFP) s-a propus ca și românilor din străinătate să li se dea posibilitatea să se înregistreze mai ușor în SPV, la misiunile diplomatice/consulare, chestiune pe care acum nu o pot face. Mai multe instituții de presă au prezentat această facilitate ca pe o obligație impusă diasporei, dar informația este greșită, pentru că mecanismul SPV nu funcționează în acest mod. Citește articolul
Protecția corectă a datelor este esențială pentru imaginea companiei. Acest departament urmărește ca firma să fie bine văzută de public și să evite scandalurile legate de confidențialitatea datelor.
Atunci când aveți integrate pe site-ul propriu „cookies” (instrumente de urmărire a comportamentului unui user, pe un anumit site, care reține activitatea acestuia) sau alte instrumente de urmărire a unui utilizator riscați să permiteți unor terțe persoane (prin intermediul altor website-uri) să colecteze date personale despre vizitatorii site-ului vostru. Într-o astfel de situație, trebuie să respectați regulile de protecție a datelor personale, precum cele prevăzute în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul