Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Asigură că imaginea publică a companiei este una pozitivă, demonstrând că respectă clienții prin contracte clare și corecte, evitând publicitatea negativă și scandalurile legate de clauze incorecte sau neînțelese.
Clar, inteligibil și fără echivoc. Acestea sunt cerințele esențiale pe care limbajul unui contract încheiat între un consumator și un profesionist trebuie să le îndeplinească. Adică orice consumator care încheie un asemenea contract trebuie să înțeleagă (și să i se explice) care sunt efectele obligațiilor pe care le-ar avea în baza acelui acord. Clauzele contractuale care nu îndeplinesc această condiție vor fi, cel mai probabil, considerate abuzive și, astfel, nu vor produce efecte. În condițiile în care Comisia Europeană a emis o comunicare privitoare la ultimele evoluții în acest domeniu, este important de văzut care sunt elementele „limbajului clar și inteligibil” pe care trebuie să îl aibă un contract încheiat de un consumator cu un profesionist. Citește articolul
Înțelegerea contextului economic și social mai larg, cum ar fi cheltuielile statului și prețurile, este utilă pentru comunicarea externă și imaginea companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să comunice publicului și angajaților despre noile modalități de accesare a serviciilor de urgență și despre îmbunătățirile aduse acestora, mai ales dacă firma are o legătură directă cu serviciile de comunicații sau cu siguranța publică.
Un nou număr de urgență va apărea în curând, potrivit unui act normativ al Guvernului oficializat recent. La noul număr de urgență, respectiv 114, se vor transmite automat date de localizare a telefonului mobil. Citește articolul
Dezbaterea publică și măsurile luate (sau nu luate) în cazul unei crize precum gripa porcină pot genera un interes mediatic intens și pot necesita gestionarea comunicării externe a companiei, mai ales dacă este implicată în sectoare conexe.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce probleme pot afecta imaginea firmei, cum ar fi nemulțumirile clienților legate de clauze incorecte, pentru a comunica transparent și a proteja reputația companiei.
Atunci când o persoană e parte într-un contract pe care îl consideră foarte dezavantajos, ea ar putea să scape de efectele lui (sau ale unor prevederi), dacă acel contract conține clauze abuzive. Pentru a determina caracterul abuziv al unei clauze, însă, e nevoie să existe un dezechilibru semnificativ între drepturile și obligațiile consumatorului, pe de o parte, și cele ale profesionistului, pe de alta. Pentru a înțelege mai bine ce înseamnă acest dezechilibru, orice explicație trebuie să pornească de la faptul că nu doar un dezavantaj economic poate să fie implicat, ci orice care, în funcție de situația concretă, îl defavorizează semnificativ pe consumator. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă deciziile guvernului privind bunăstarea socială, mai ales pentru grupuri mari precum pensionarii, pentru a gestiona imaginea companiei și comunicarea cu publicul larg.
De luna aceasta, persoanele cu pensii de până la 1.139 de lei pot solicita compensarea cu 90% a prețului de referință al medicamentelor, indiferent dacă mai au sau nu și alte venituri, conform unui act normativ apărut în Monitorul Oficial în 29 august și aplicabil de la 1 septembrie. Până recent, această compensare aproape integrală a prețului la medicamente se făcea doar pentru pensiile de până în 990 de lei. Citește articolul
Pentru a monitoriza anunțurile guvernamentale și discuțiile despre politicile sociale majore, care pot influența opinia publică și necesită o înțelegere generală pentru comunicările companiei.
Pensionarii ar trebui să primească un procent din creșterile de pensii la care ar avea dreptul, din toamna lui 2021, a afirmat recent ministrul finanțelor, propunându-i ministrului muncii să se gândească la un mecanism pentru asta. Creșterile ar fi cele rezultate din recalculările prevăzute în noua lege a pensiilor, în contextul creșterii și a punctului de pensie până la 1.875 de lei. Doar că recalcularea nu va însemna pentru absolut toată lumea creșteri semnificative de bani, iar acordarea unor sume anticipat ar putea să ducă la situații în care banii să trebuiască ceruți înapoi. În plus, pare să fie scăpat din vedere efortul recalculării tuturor pensiilor aflate acum în plată, care ar trebui accelerat în acest fel. Citește articolul
Acest departament monitorizează știri despre programe publice majore, mai ales cele susținute de asociații patronale importante din industrie, pentru a informa publicul intern sau extern și pentru a înțelege dinamica pieței.
Ediția de toamnă a programului “Litoralul pentru toți” a demarat duminică și ține toată luna septembrie. În cadrul programului, cei interesați de o vacanță la mare în extrasezon se pot caza în hoteluri din opt stațiuni, plătind de la 50 de lei pe zi. Citește articolul
Este important pentru imaginea publică a firmei. Respectarea regulilor de mediu la evenimente și folosirea ambalajelor sustenabile pot fi comunicate pozitiv, iar nerespectarea poate duce la publicitate negativă.
Persoanele care vor arunca gunoaie pe jos atunci când participă la un eveniment public, fie acesta concert, festival sau demonstrație, vor risca sancționarea cu amenzi de câteva mii de lei, potrivit unui proiect de act normativ ce vizează modificarea Legii picnicului și care se află în dezbatere publică la Ministerul Mediului (MM). Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modul în care firma este percepută public. O prelucrare incorectă a datelor sub pretextul interesului legitim, cu impact negativ asupra persoanelor, poate genera publicitate proastă și poate afecta serios reputația firmei.
Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) oferă o soluție pentru firmele care prelucrează date în baza intereselor sale legitime, acest temei nu este aplicabil oricând. Din contra, există anumite situații când o firmă are mai multe motive să nu prelucreze date personale în baza interesului ei legitim. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, atunci când nu e clar scopul prelucrării sau atunci când e evident că interesele persoanei vizate de prelucrare de a nu îi fi utilizate datele le depășesc pe cele ale companiei de a prelucra datele. Citește articolul