Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat să înțeleagă noile reguli pentru a comunica corect cu publicul, clienții sau partenerii, mai ales dacă firma este activă în închirierile turistice sau managementul proprietăților, și pentru a gestiona mesajele legate de conformitate.
Printr-un comunicat de presă recent, reprezentanții Ministerului Turismului (MT) au confirmat că persoanele fizice care închiriază locuințe prin platforme precum Airbnb sau Booking.com vor trebui să se autorizeze pentru a continua să facă acest lucru. Clarificarea vine după ce avocatnet.ro a anunțat că viitoarea lege a turismului va impune autorizarea pentru închirierea locuințelor prin asemenea platforme. Citește articolul
Orice declarație publică a unui lider de companie este importantă pentru a gestiona imaginea publică și a asigura o comunicare clară către mass-media și alți factori interesați.
România a fost de două ori în acest an în pragul unui black-out (pana de curent generală la nivel naţional), cel mai recent caz fiind săptămâna trecută, odată cu oprirea unui reactor de la Cernavodă şi a centralei de la Brazi. Citește articolul
Este interesat de știrea despre promovarea Bursei de la București, pentru că este o veste bună despre economia României, pe care o poate folosi în comunicările externe pentru a arăta o imagine pozitivă a mediului de afaceri.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a firmei și comunică cu presa și publicul despre modul în care compania respectă noile legi și reglementări care afectează serviciile sale.
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing pot începe procedura intrării în legalitate chiar dacă acestea încă n-au fost avizate oficial de Ministerul Comunicațiilor. Mai precis, autorizația de transport alternativ și copiile conforme ale acesteia se pot obține fără a avea un contract cu o aplicație de transport alternativ. Numai ecusonul de transport alternativ poate fi obținut după semnarea unui contract. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și modul în care aceasta comunică cu publicul și părțile interesate, iar raportarea non-financiară este un instrument cheie de comunicare strategică.
Pentru exercițiul financiar 2019, peste 700 de companii vor fi obligate să publice informații non-financiare, în conformitate cu prevederile Ordinului MFP Nr. 3456/2018 și Ordinului MFP Nr. 1938/2016. Având în vedere noutatea acestui tip de raportare pentru companiile din România și complexitatea procesului care trebuie parcurs, este necesară clarificarea anumitor aspecte, care vor fi abordate în cele ce urmează. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum sunt percepute public tendințele din piața muncii (salarii, concedieri) și cum acestea pot afecta imaginea și reputația companiei. De asemenea, este important pentru comunicarea internă și externă legată de strategia de personal.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Trebuie să fie la curent cu potențialele probleme care pot afecta imaginea publică a companiei, cum ar fi acuzațiile de clauze abuzive, pentru a gestiona comunicarea și reputația.
Chiar și cei care nu avut procese cu băncile pe tema clauzelor abuzive vor putea să profite pe deplin de constatările instanțelor de judecată în privința acelor clauze. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune ca băncile să fie obligate de instanțe să le restituie banii tuturor clienților cu clauze constatate ca având caracter abuziv. Asta și alte câteva beneficii pentru împrumutați, într-un proiect în dezbatere la ANPC. Citește articolul
O breșă de date de o asemenea amploare poate afecta grav reputația companiei, iar acest departament este responsabil de gestionarea comunicării publice și de protejarea imaginii firmei.
Autoritatea poloneză de protecție a datelor a amendat o firmă cu aproximativ 645 de mii de euro, din cauză că aceasta nu a implementat suficiente măsuri de securitate pentru a garanta protecția și integritatea datelor personale pe care le deținea. Insuficiența în cauză a fost contrară Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Lipsa acestor garanții a dus la o breșă de securitate, lucru ce a permis accesarea datelor a aproximativ 2.2 milioane de persoane. Citește articolul
Dacă firma primește amenzi mari sau este acuzată de încălcarea drepturilor consumatorilor, acest departament trebuie să știe cum să comunice public situația pentru a proteja imaginea companiei.
La începutul anului, autoritățile au propus stabilirea unor amenzi drastice pentru comercianții care încalcă legislația protecției consumatorilor, care să fie stabilite ca procent din cifra de afaceri. Totuși, după dezbaterile publice, la nouă luni distanță, măsurile inițiale au fost îmblânzite, astfel că amenzile vor fi fixe și vor fi aplicate în funcție de cât de mare e cifra de afaceri a comercianților. Citește articolul
Departamentul de relații publice trebuie să monitorizeze schimbările legislative care pot afecta reputația companiei, mai ales dacă firma ar fi acuzată de folosirea unor clauze incorecte în contractele cu clienții.
Inserarea de clauze abuzive în contractele cu consumatorii ar putea fi sancționată în curând cu amenzi mult mai mari decât cele care se pot da în prezent, potrivit unei inițiative a Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC). Pentru fiecare clauză abuzivă, băncile și ceilalți profesioniști ar putea primi amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul