Acest departament monitorizează modul în care comportamentul membrilor unei instituții influențează imaginea publică și reputația acesteia, fiind interesat de regulile ce vizează conduita civilizată și transparența.
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial o lege care modifică Statutul deputaților și senatorilor, introducând sancțiuni mai severe pentru încălcarea normelor referitoare la comportamentul și conduita acestora în timpul ședințelor. Citește articolul
Acest departament gestionează comunicarea companiei cu publicul și este esențial să înțeleagă noile reguli pentru publicitatea online, mai ales pe rețelele sociale, pentru a se asigura că mesajele transmise sunt etice și conforme cu legea.
Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Sănătății (MS) a adus mai multe modificări regulilor privind publicitatea la medicamentele de uz uman, una dintre schimbări vizând eliminarea restricției existente de promovare a medicamentelor pe rețelele de socializare sau prin aplicații mobile. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a școlii. O astfel de măsură, care previne conflictele de interese și promovează transparența, poate îmbunătăți credibilitatea și reputația instituției în fața publicului și a părinților.
O procedură impusă de Ministerul Educației (ME) la începutul anului obligă profesorii din învățământul preuniversitar să completeze declarații de interese și să le depună până la sfârșitul lui 2024. Citește articolul
Monitorizează cum deciziile interne, precum cele despre prime, pot afecta reputația și imaginea publică a companiei, evitând percepțiile negative.
Primele de sărbători reprezintă un stimulent important pentru angajați și cel puțin la nivel declarativ, reflectă aprecierea angajatorilor față de munca depusă și contribuie la motivarea acestora. Cu toate acestea, uneori acordarea acestor prime este condiționată de comportamentul disciplinar al angajaților, ceea ce ridică întrebări legate de echitate și transparență și trebuie să analizăm modalitățile prin care se poate condiționa acordarea primelor de sărbători de existența unor abateri disciplinare, evidențiind scopul acestor adaosuri salariale și impactul lor asupra alegerii locului de muncă. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și relațiile cu partenerii externi. Înțelegerea inițiativelor guvernamentale în educație îi ajută să creeze mesaje publice relevante, să identifice oportunități de a susține educația și de a arăta implicarea socială a companiei.
Guvernul a aprobat o hotărâre ce reglementează cheltuielile aferente organizării olimpiadelor și stimulentele financiare pentru elevii participanți la competiții școlare. Reglementările stabilesc că profesorii îndrumători primesc premii echivalente cu cele ale elevilor premiați, iar școlile pot accesa fonduri pentru dotări menite să susțină excelența educațională. De asemenea, hotărârea mai prevede și acoperirea cheltuielilor de cazare, masă și transport pentru participanți, în funcție de etapa competiției. Citește articolul
Acest departament este interesat de imaginea publică a companiei. Concedierile ilegale sau practicile incorecte legate de orele suplimentare pot afecta reputația firmei și pot genera știri negative.
Conform Codului muncii, angajații au dreptul de a refuza munca suplimentară fără a fi supuși sancțiunilor, iar instanțele de judecată susțin că refuzul nu constituie abatere disciplinară. Citește articolul
Pentru a comunica publicului și partenerilor eforturile firmei de a se alinia noilor cerințe de mediu și de a fi mai sustenabilă, ceea ce impactează imaginea publică.
Consiliul Uniunii Europene (UE) a adoptat recent o reglementare propusă de Comisia Europeană, care vizează reducerea deșeurilor de ambalaje, punând accent pe reutilizare și reciclare. De asemenea, sunt stabilite noi reguli pentru operatorii economici, care trebuie să adopte măsuri suplimentare pentru gestionarea eficientă a ambalajelor. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile politici guvernamentale și de modul în care acestea pot influența imaginea publică a companiei sau relațiile cu autoritățile și publicul larg, mai ales într-un sector strategic.
Producătorii de legume și fructe ar putea beneficia de un program de ajutor de stat menit să sprijine acest sector, conform unui proiect de lege aprobat recent la Senat. Scopul acestei scheme de ajutor este de a stimula producția locală și de a reduce dependența de importuri. Programul oferă finanțare de până la 80% din investiție, cu un plafon de 200.000 de euro, pentru construirea de sere. Citește articolul
Permite gestionarea eficientă a comunicării cu publicul și media, mai ales în cazul știrilor false, pentru a menține o imagine corectă și a evita panica sau neînțelegerile.
După ce cu o zi în urmă dezmințea o știre apărută în spațiul public conform căreia banii din bănci ai românilor ar urma să fie impozitați de la 1 ianuarie cu 10%, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vine astăzi cu o nouă dezmințire, ce vizează de data aceasta sistemul e-Factura. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice trebuie să fie informat despre subiecte sociale importante, cum ar fi protecția copiilor și modificările legislative în acest sens, pentru a gestiona imaginea companiei și a comunica o poziție responsabilă și etică în fața publicului și a presei.
La nivelul Uniunii Europene (UE) se lucrează la o actualizare a normelor de drept penal privind abuzul sexual asupra copiilor și exploatarea sexuală a copiilor. Reglementările propuse extind definițiile infracțiunilor pentru a include forme de abuz facilitate de tehnologiile online, stabilesc pedepse mai severe și prevăd măsuri suplimentare pentru protecția victimelor și eficientizarea urmăririi penale. Citește articolul