Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și modul în care aceasta comunică extern. Știrile despre o lege importantă, cum ar fi cea privind violența domestică, pot influența percepția publică și pot oferi oportunități pentru companie de a-și arăta angajamentul social sau de a comunica despre eventuale inițiative interne sau externe legate de acest subiect.
Recent, au fost publicate noi măsuri suplimentare pentru sprijinirea victimelor și creșterea responsabilității autorităților în gestionarea acestui fenomen. Printre acestea se numără obligativitatea afișării numărului de urgență pentru victimele violenței domestice (helpline-ul 0800.500.333) în unitățile de învățământ, spitale și mijloacele de transport în comun. Citește articolul
Cei din relații publice trebuie să știe cum să comunice publicului despre regulile de acces în pădurile aflate în proprietatea sau administrarea companiei, mai ales în cazul restricțiilor temporare sau a evenimentelor organizate, pentru a menține o imagine bună și a evita neînțelegeri.
Noul Cod silvic, aplicabil de puțină vreme, permite accesul oricui, pe jos sau cu bicicleta, în pădurile din țara noastră. Singura condiție pentru accesul în scop recreativ în păduri este de a nu aduce pagube acestora. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat să comunice proactiv clienților și publicului modificările legate de bonurile fiscale, pentru a gestiona așteptările și a menține o imagine pozitivă a companiei.
În contextul unor modificări recente legate de bonurile fiscale pentru tranzacțiile cu cardurile bancare, specialiștii atrag atenția că s-a eliminat numai obligația de tipărire/înmânare a bonului fiscal, nu și obligația de emitere. Astfel, comercianții și prestatorii trebuie să emită în continuare bonurile pentru tranzacțiile cu cardul, numai că acestea rămân în format electronic și nu mai ajung efectiv la clienți decât la cerere. Citește articolul
Modul în care o companie gestionează situațiile în care serviciile nu pot fi prestate (de exemplu, oferind alternative sau restituind banii) influențează direct imaginea publică și relația cu clienții. Acest departament folosește aceste informații pentru a comunica transparent și a menține o reputație bună.
Legislația din domeniul turismului a fost recent modificată, iar schimbările introduse vizează protecția turiștilor, operatorii din sector trebuind să ofere, în premieră, posibilitatea consumatorilor de a-și recupera banii dacă nu au primit serviciile contractate. Citește articolul
Gestionează imaginea publică a companiei și evitarea situațiilor de discriminare este esențială pentru o reputație bună.
În contextul unor verificări la angajatori în ceea ce privește respectarea egalităţii de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în contextul relațiilor de muncă, merită să ne amintim de responsabilul pe care companiile l-ar putea avea în acest domeniu. Deși nu există o obligație imperativă de a avea un responsabil/tehnician în egalitate de șanse, desemnarea unuia (fie și prin fișa postului unui angajat existent) poate ușura respectarea obligațiilor și reduce riscul de neconformitate. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de imaginea publică, comunicarea și gestionarea crizelor. Articolul oferă informații vitale despre cum să gestionezi discuțiile online, criticile și cum să protejezi reputația companiei în spațiul digital, înțelegând drepturile și responsabilitățile legate de libertatea de exprimare.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a pronunțat recent o decizie importantă în cazul Alexandru Pătrașcu vs. România, constatând că statul român a încălcat dreptul la libertatea de exprimare garantat de articolul 10 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului. Cazul a vizat responsabilitatea civilă a unui critic muzical pentru publicarea unor comentarii considerate defăimătoare pe pagina sa de Facebook și pe blogul său. Citește articolul
Reputația unei companii poate fi serios afectată de acuzații de discriminare sau de evaluări nedrepte. Acest departament este interesat să știe cum să evite astfel de situații pentru a menține o imagine pozitivă a firmei.
Este esențial să recunoaștem că fiecare individ are abilități și competențe unice, iar evaluările ar trebui să fie bazate pe performanța individuală și nu pe stereotipuri de gen sau de altă natură, fiind la fel de important să ținem cont de faptul că, deși principiul nediscriminării este fundamental, nu putem generaliza și presupune că rezultatele bărbaților și femeilor vor fi întotdeauna egale în toate situațiile. De la faptul că legislația noastră obligă la transparentizarea criteriilor de evaluare și chiar la includerea lor în contracte și regulamentele interne, putem spune că șansele ca o evaluare ce nu respectă nici acest principiu de bază să fie anulată în instanță sunt foarte mari. Diferențele dintre evaluări pot constitui și ele motiv de anulare a acestora. Citește articolul
În cazul unui incident de securitate cibernetică, acest departament este responsabil cu gestionarea comunicării publice și cu protejarea imaginii companiei.
Printr-o ordonanță adoptată de curând, România a transpus Directiva NIS2 privind securitatea cibernetică, impunând norme stricte și uniforme pentru sectoare esențiale și importante de activitate, mecanisme de raportare și gestionare a incidentelor care cresc transparența și capacitatea de reacție, dar și sancțiuni semnificative pentru neconformare. Citește articolul
Se ocupă de imaginea firmei și trebuie să știe cum respectarea sau nerespectarea drepturilor angajaților poate influența percepția publică și relațiile cu autoritățile.
Legislația europeană și Directiva privind timpul de lucru, în mod special, protejează dreptul fiecărui lucrător la concediu anual plătit. Acest drept este considerat un principiu fundamental, iar statele membre nu-l pot restrânge decât în limitele strict prevăzute de directivă. Nicio justificare economică sau administrativă nu poate fi invocată pentru a limita acest drept. Cu toate acestea, Guvernul a decis că angajații statului nu pot cere, la terminarea raportului de muncă/de serviciu, compensații pentru zilele de concediu neefectuate aferente lui 2025 - motivul? Reducerea cheltuielilor bugetare. Măsura e cu atât mai criticabilă dacă ne gândim și la câtă jurisprudență europeană există în această privință. Citește articolul
Articolul abordează lipsa de dialog între guvern și mediul de afaceri, fiind util pentru strategiile de comunicare externă și pentru eforturile de a influența deciziile publice care pot afecta compania.
Măsurile de creștere a fiscalității din ordonanța-trenuleț sunt foarte probabil doar un preambul al deciziilor de majorare a taxelor care se vor lua în 2025. Motivul este evident: deficitul bugetar trebuie să coboare cu două puncte procentuale din PIB față de nivelul înregistrat în 2024, ceea ce ar însemna cam 40 miliarde de lei, în condițiile în care deocamdată ordonanța controversată îngheață cheltuielile bugetare, face câteva reglaje ale acestora și majorează unele taxe. Citește articolul