Acest departament ar putea folosi aceste noi practici eco-friendly pentru a îmbunătăți imaginea publică a companiei și a comunica angajamentul față de sustenabilitate și conformitatea cu noile reglementări.
Un regulament apărut recent va permite consumatorilor din toate statele Uniunii Europene, așadar, și celor din țara noastră, să meargă cu propriile recipiente la restaurante sau fast-food-uri pentru a fi umplute cu mâncare sau băutură, astfel încât să se reducă cantitatea de ambalaje de unică folosință utilizate în domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele). Citește articolul
Acest departament este interesat de cum noile reguli privind recuperarea datoriilor pot influența imaginea și reputația companiei, și cum să comunice public acțiunile conforme cu legea pentru a menține o relație bună cu publicul.
Anul trecut, cu o întârziere vecină cu infringementul, România a transpus în legislația națională normele europene privind cesionarea de creanțe, printr-o ordonanță de Guvern care impune respectarea unei serii de prevederi referitoare la drepturile consumatorilor. În cele ce urmează, află ceea ce trebuie să știi în situația în care ai de-a face cu recuperatorii de creanțe. Citește articolul
O investigație a Consiliului Concurenței și acuzațiile de practici neloiale, așa cum sunt descrise în articol, pot afecta serios imaginea publică a unei companii. Acest departament se ocupă de comunicarea cu publicul și media pentru a proteja reputația companiei în astfel de situații.
Consiliul Concurenței a transmis recent un comunicat prin care anunță că a declanșat o investigație privind posibila încălcare a legislației din domeniul concurenței de către Colegiul Medicilor Stomatologi din România (CMSR). Autoritatea a efectuat inspecții inopinate atât la sediul central al Colegiului, cât și la sediul filialei din Iași. Citește articolul
O știre despre o amendă mare pentru nerespectarea datelor personale poate afecta serios imaginea publică a companiei. Acest departament trebuie să știe cum să gestioneze astfel de situații și să mențină reputația firmei.
Cel mai mare operator de telefonie din România a fost amendat de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru colectare excesivă de date personale și nerespectarea dreptului de ștergere a acestora. Speța arată că firmele trebuie să nu uite sau să refuze să șteargă datele personale colectate în faza precontractuală, în caz contrar riscând amenzi și sancțiuni complementare. Citește articolul
Oferă exemple despre cum instituțiile se apără împotriva utilizării abuzive a brandului și cum comunică despre fraude, informații utile pentru protejarea propriei imagini a companiei.
Registrul Auto Român (RAR) avertizează cetățenii asupra unei înșelătorii prin care escrocii folosesc elemente vizuale similare celor oficiale pentru a vinde certificate RAR Auto-Pass la prețuri mai mari decât cele stabilite. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de modul în care problemele birocratice cu autoritățile române impactează imaginea companiei în fața autorităților străine și de necesitatea de a comunica eficient în aceste situații.
Companiile se confruntă cu o lipsă de predictibilitate în ceea ce privește termenele de eliberare a formularelor A1, explica un specialist, recent, în cadrul unui eveniment organizat de avocatnet.ro pentru abonații premium complet. Sunt situații în care cererile nu sunt soluționate nici după zece luni. În plus, autoritățile din alte state europene nu înțeleg de ce durează atât de mult emiterea unui formular, cei care trimit angajați în detașare transfrontalieră fiind nevoiți să le arate autorităților din statele membre că au depus toate eforturile pentru obținerea lor, dar că nu ține de ei durata mult prea îndelungată de obținere a acestora. Citește articolul
Dacă numele companiei este folosit în astfel de fraude sau dacă angajații sunt vizați, acest departament poate comunica avertismente și poate proteja imaginea publică a companiei prin informarea corectă a angajaților și a publicului.
În ultimul timp, au crescut cazurile de fraudă în care infractorii folosesc tehnica "spoofing" și aplicații VoIP (Voice over Internet Protocol) pentru a se pretinde angajați ai băncilor și a înșela cetățenii să dezvăluie informații personale și să transfere bani în conturi "sigure". Citește articolul
Se ocupă de imaginea publică a companiei și de comunicarea cu publicul, iar raportarea de sustenabilitate este esențială pentru a arăta că firma e responsabilă și pentru a-și consolida reputația.
Directiva UE privind raportarea durabilității corporative (CSRD) revoluționează modul în care companiile își comunică impactul asupra mediului și societății. Alături de Standardele Europene de Raportare a Sustenabilității (ESRS), CSRD impune noi cerințe de raportare, oferind o imagine completă a performanței unei companii. Citește articolul
Dacă o companie oferă pensii ocupaționale, acest lucru poate fi comunicat extern ca un beneficiu important pentru angajați, îmbunătățind imaginea companiei.
În domeniul pensiilor private au apărut, atât pe parcursul anului încheiat recent, dar și la începutul acestui an, mai multe schimbări. Pensii private sunt considerate cele administrate privat (Pilonul II), cele facultative (Pilonul III), cât și cele ocupaționale (Pilonul IV). Citește articolul
Acest departament este interesat de contextul economic general și de performanța companiilor pentru a-și alinia strategia de comunicare externă și imaginea corporativă.
Sezonul raportărilor financiare de pe Wall Street este deosebit de relevant, cu previziuni optimiste din partea FactSet, care anticipează o creștere de 12,5% a profiturilor companiilor din S&P 500 în al patrulea trimestru din 2024, comparativ cu ultimele trei luni din 2023. Deși economia americană se află într-un context favorabil, cu un PIB estimat să crească cu peste 2,5% în 2024, există riscuri legate de inflație și de politica Federal Reserve. Analiștii subliniază că evaluările actuale ale companiilor sunt superioare mediei istorice, ceea ce le impune să demonstreze o creștere constantă a câștigurilor pentru a justifica aceste valori, în special în cazul unor surprize negative în raport cu așteptările investitorilor. Companii precum Nvidia, Amazon și Alphabet sunt așteptate să contribuie semnificativ la această creștere, dar întregul sector financiar și tehnologic va fi monitorizat cu atenție. Citește articolul