Acest departament urmărește anunțurile importante ale guvernului despre politici sociale, cum ar fi sprijinul pentru familii. Aceste informații ajută compania să înțeleagă contextul social și să comunice mai bine cu publicul sau cu autoritățile.
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) a anunțat recent că, de la 1 ianuarie 2025, alocațiile de stat pentru copii se majorează cu 10,4%. Alocațiile mărite se vor primi o lună mai târziu. Citește articolul
Acest departament monitorizează modul în care publicul percepe compania și se asigură că reputația firmei nu este afectată de știri negative legate de nereguli la locul de muncă sau amenzi din partea Inspecției Muncii.
În perioada 1 aprilie - 27 septembrie 2024, Inspecția Muncii a desfășurat o campanie națională pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și respectarea normelor legale în rândul angajatorilor care utilizează zilieri și salariați temporari, identificând numeroase nereguli și aplicând sancțiuni semnificative. Atât munca zilieră, cât și leasingul de personal reprezintă soluții importante pentru angajatorii care au nevoi temporare de personal, dar necesită o respectare riguroasă a reglementărilor legale pentru a evita penalitățile și a asigura un mediu de lucru sigur și eficient. Iar unul dintre aspectele uitate frecvent e chiar zona obligațiilor de sănătate și securitate în muncă (SSM). Citește articolul
Acest departament monitorizează modul în care compania este percepută public, iar subiecte precum discriminarea sau egalitatea de tratament au un impact direct asupra reputației și relațiilor bune cu toți partenerii.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat recent într-o cauză în care în discuție a fost egalitatea de tratament între femei și bărbați și remunerarea în consecința acestui principiu. În cauză era vorba de diurnele plătite de o companie aeriană membrilor echipajului de cabină, care sunt în majoritate femei, și piloților, care sunt în majoritate bărbați. Sindicatul care reprezintă membrii echipajului de cabină a susținut că diurnele mai mici plătite personalului de cabină constituie discriminare indirectă pe criteriul sexului, interzisă de o directivă europeană. CJUE a decis că diurnele fac parte din remunerație, dar diferența de tratament nu este o discriminare indirectă deoarece piloții și membrii echipajului de cabină nu efectuează aceeași muncă, nici o muncă de valoare egală. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care transparența, cum ar fi publicarea CV-urilor, influențează imaginea publică și încrederea în instituții, informație utilă și în gestionarea imaginii propriei companii.
În maximum o lună de la punerea în funcție, demnitarii vor fi obligați să-și publice CV-ul complet şi actualizat pe website-ul instituţiei în cadrul căreia activează, altfel vor risca amenzi de 10.000 de lei, după cum este prevăzut într-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Citește articolul
Această modificare este de interes direct, deoarece una dintre noile specializări recunoscute oficial este 'specialist în relații publice'. Este important pentru ei să știe cum este regulată și recunoscută profesionalitatea în domeniul lor.
Furnizorii de specializări vor putea organiza cursuri de formare pentru specializările ”brand manager” și ”specialist în relații publice”, conform unui proiect de ordin emis în acest sens, aflat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Muncii. Citește articolul
Departamentul urmărește cu atenție schimbările legislative și politice care pot afecta imaginea publică a companiei sau relațiile acesteia cu autoritățile și cu publicul larg.
O serie de competențe legate de alegerile prezidențiale vor fi transferate de la Curtea Constituțională a României (CCR) la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), conform unei propuneri legislative înregistrate recent la Parlament. Printre altele, la ICCJ se va transfera soluționarea contestațiilor privind înregistrarea sau respingerea candidaturilor sau a semnelor electorale. Citește articolul
Acest departament este interesat de strategiile de marketing și promovare pentru a crește vizibilitatea României ca destinație turistică, atât pe plan intern, cât și internațional, și de abordarea provocărilor legate de perceptia pieței.
Strategia Națională a României pentru Dezvoltarea Turismului în următorii zece ani, al cărei proiect a fost pus la finele lui februarie în dezbatere la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial și include o serie de planuri guvernamentale și inițiative menite să sprijine și să dezvolte sectorul turistic. Strategia identifică nevoia de a spori calitatea și accesibilitatea zonelor turistice, încurajând inovarea în sectorul privat și îmbunătățirea experiențelor turistice. De asemenea, se pun accent pe digitalizare, marketing țintit și adaptarea la schimbările climatice. Citește articolul
Este interesat de modul în care respectarea (sau nerespectarea) drepturilor angajaților, în special a celor străini, poate afecta imaginea publică, reputația companiei și modul în care aceasta este percepută în societate.
Deși există un cadru legal care garantează drepturile tuturor lucrătorilor, inclusiv ale celor străini, realitatea demonstrează că uneori angajatorii respectă mai mult drepturile lucrătorilor străini, de teama controalelor, în detrimentul celor români, ceea ce poate conduce la invariabil la conflicte la locul de muncă. Această situație este complicată de nivelul de vulnerabilitate mai ridicat al lucrătorilor străini, care sunt mai expuși la nerespectarea drepturilor lor. Citește articolul
Conține știri despre companii și piața de capital care pot afecta imaginea publică a unei firme sau modul în care este percepută de publicul larg și parteneri.
După o săptămână în care analiștii au dezbătut mult pe marginea celor mai recente date privind capacitatea economiei de a genera joburi noi, Business Insider arată cât de complicat e să-ți găsești un loc de muncă în America zilelor noastre, chiar dacă ai avut parte de o pregătire academică serioasă. Despre aceste subiecte multe altele, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Acest departament este preocupat de reputația companiei, iar respectarea protecției datelor contribuie la o imagine publică pozitivă și la evitarea crizelor de imagine.
În era digitală de astăzi, protecția datelor personale a devenit o provocare complexă pentru companii. Andreea Lisievici, avocat cu o experiență vastă atât în firme de avocatură, cât și ca lider intern în materie de privacy pentru companii diverse, a decis să abordeze această problemă într-un mod practic și inovator. Cu o carieră care include roluri de top în protecția datelor la giganti precum Volvo Cars și Boeing, Lisievici a observat o lipsă de resurse practice pentru profesioniștii din domeniu. Răspunsul ei? PrivacyCraft, un proiect lansat în 2024, care include "The Privacy Manager Club" - un program complet de formare și suport pentru specialiștii în protecția datelor. Scopul său este simplu, dar ambițios: să transforme conformitatea în materie de privacy dintr-o simplă obligație legală într-o competență esențială și practică pentru profesioniștii din domeniu. Citește articolul