Poate fi util pentru a înțelege cum problemele legate de orele suplimentare pot afecta imaginea publică a companiei și cum să gestioneze percepția externă.
Miile de ore suplimentare adunate într-o perioadă de 25 - 30 de luni de muncă reprezintă o chestiune (un abuz) cu care ne-am mai întâlnit, indiferent că vorbim de angajații de la privat sau din sistemul public. Reperele esențiale legate de timpul de muncă, de repaus, scopul și condițiile de efectuare a muncii suplimentare, cel mai adesea complet trecute cu vederea. În speța pe care o avem azi în față însă cel mai șocant aspect e chiar o prevedere din contractul colectiv de muncă, prin care părțile, cu încălcarea flagrantă a legii, au decis să legitimeze munca suplimentară în situații aproape absurde. Citește articolul
Problemele menționate în articol, cum ar fi lucrătorii la negru și calitatea slabă a lucrărilor publice, pot afecta negativ imaginea și reputația unei companii implicate, fiind de interes pentru comunicarea externă.
În România, 86% din achizițiile publice sunt atribuite doar pe criteriul prețului cel mai mic. Între timp, la nivel european se discută nevoia schimbării regulilor achizițiilor publice pentru a încuraja crearea de locuri de muncă adecvate. Recent, sindicatele europene au protestat la Bruxelles susținând că proiectele publice ar trebui să favorizeze firmele care respectă niște standarde minime în ceea ce privește forța de muncă și asigură locuri de muncă de calitate. Citește articolul
Pentru a comunica eficient, atât pe plan intern, cât și extern, despre impactul acestei legi asupra organizației și a personalului, gestionând imaginea publică în contextul noilor reglementări.
Pentru evitarea apariției unor conflicte de interese și pentru reducerea cheltuielilor publice, bugetarii nu vor mai putea avea mai multe contracte individuale de muncă ori rapoarte de serviciu în cadrul autorităților sau instituțiilor publice, după cum este prevăzut într-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de modul în care legile noi contribuie la siguranța publică și la rezolvarea problemelor sociale, cum ar fi violența domestică, pentru a informa comunicarea publică și imaginea companiei.
Două acte normative apărute în vară modifică legislația referitoare la monitorizarea cu brățări electronice a persoanelor aflate sub control judiciar și arest la domiciliu, stabilind ca etapele de implementare a acestui tip de măsuri să fie devansate. Astfel, de la 1 octombrie 2024 începe a treia și ultimă etapă a monitorizării electronice, toți inculpații față de care a fost dispusă măsura controlului judiciar sau a controlului judiciar pe cauțiune, precum și cei față de care instanța de judecată a luat măsura arestului la domiciliu putând fi monitorizați de-acum astfel. Citește articolul
Acest departament are grijă de imaginea publică a companiei. Problemele legate de prețuri incorecte pot duce la o reputație proastă, așa că trebuie să știe cum să comunice corect și să prevină scandalurile.
Joi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat într-o cauză ce privește modul de afișare a reducerilor de preț către consumatori, stabilind că orice reducere de preț comunicată de comercianți trebuie să se bazeze pe cel mai scăzut preț aplicat în ultimele 30 de zile, conform Directivei 98/6/CE, pentru a proteja consumatorii de practici comerciale înșelătoare. În esență, instanța de trimitere a solicitat CJUE să răspundă la două întrebări: dacă procentul de reducere indicat de comerciant se poate referi numai la acel preț anterior care reprezintă cel mai mic preț din ultimele 30 de zile și dacă orice fel de anunț privind o potențială reducere de preț, de tipul „preț șoc”, trebuie să respecte aceleași reguli. Citește articolul
Pentru a gestiona corect imaginea publică a companiei în cazul unor incidente legate de droguri sau pentru a comunica inițiativele de prevenție și implicare socială, acest departament trebuie să fie la curent cu legislația relevantă.
O propunere legislativă pentru modificarea legii privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri a fost recent depusă spre dezbaterea Senatului. Măsura urmărește să îmbunătățească eficacitatea luptei împotriva traficului de droguri prin reducerea termenului pentru înscrierea unor noi substanțe cu efecte psihoactive, diferențierea sancțiunilor pentru consumul de droguri față de traficul de droguri și introducerea unor prevederi specifice pentru prevenirea eludării legii. Citește articolul
Urmărește noutățile legate de serviciile publice importante, cum ar fi sănătatea, pentru a putea comunica intern angajaților sau pentru a gestiona informațiile de interes public care pot influența imaginea și relațiile companiei.
Printr-o hotărâre adoptată miercuri și publicată azi în Monitorul Oficial, Guvernul a stabilit modificarea contractului-cadru din sănătate, printre altele stabilindu-se că, în situații deosebite, cum au fost, de pildă, inundațiile recente, cei ce rămân fără prescripțiile medicale pot primi altele pentru aceeași perioadă. Citește articolul
Informațiile despre sprijinul educațional și bursele oferite elevilor pot fi relevante pentru imaginea publică a companiei și pentru comunicarea angajamentului său față de comunitate și educație.
Până de curând, elevii care aveau o notă mai mică de șapte la purtare nu mai puteau primi, timp de trei luni, bursa tehnologică, dar Ministerul Educației (ME) a abrogat, printr-un ordin apărut în această săptămână, prevederile respective, astfel că acum nu se mai poate suspenda acordarea bursei tehnologice la obținerea de note mici la purtare. Citește articolul
Nivelul de digitalizare al societății și al administrației publice, așa cum este prezentat în articol, influențează imaginea generală a țării și climatul de afaceri, ceea ce este important pentru comunicarea publică a companiei și pentru gestionarea relațiilor cu părțile interesate.
România a fost și anul trecut statul UE unde cetățenii interacționează online cel mai puțin cu autoritățile, conform ultimelor date Eurostat. În mod paradoxal, însă, stăm mai bine decât cehii, polonezii și germanii la folosirea identității electronice (eID) pentru accesarea de servicii furnizate de mediul privat. Ceea ce înseamnă că, la fel ca în multe alte sectoare, românii sunt cu mult înaintea statului în ce privește adaptarea la viitor. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă modificările legislative care pot afecta reputația companiei și relațiile sale cu publicul, clienții și autoritățile, mai ales în contextul sprijinirii producătorilor locali.
Un nou proiect de lege, înregistrat recent la Senat de un grup de 50 de senatori reprezentând întreg spectrul politic, propune modificări esențiale ale legislației privind concurența și practicile comerciale. Obiectivul principal declarat al proiectului legislativ este echilibrarea relațiilor dintre marii retaileri și producătorii locali, asigurându-se, totodată, protejarea consumatorului prin facilitarea accesului la produse de calitate. Citește articolul