Oferă informații esențiale despre reputația brandului, percepția publicului și strategiile de comunicare eficiente, elemente cheie pentru gestionarea imaginii publice a companiei și campaniile de PR.
Superbrands România, program derulat de către agenția BDR Associates, anunță încheierea primei faze a ediției curente. Au fost identificate brandurile comerciale și de business eligibile pentru statutul de Superbrand, prin reputația și cultura lor de branding, impecabile. Procesul de evaluare a fost asigurat cu sprijinul membrilor Consiliului Superbrands, format din 30 de reputați specialiști și lideri în business din diferite companii, împreună cu Ipsos, partenerul oficial al Superbrands în România. Citește articolul
Articolul evidențiază impactul negativ asupra reputației și credibilității unei companii dacă nu își ia în serios responsabilitățile legale și nu desemnează corespunzător persoanele cheie.
Responsabilitățile legale pentru diverse roluri în organizații, cum ar fi responsabilul de mediu sau ofițerul de protecția datelor, sunt esențiale pentru conformitate și, uneori, chiar pentru prevenirea conflictelor interne, iar lipsa acestora poate duce la sancțiuni severe și la deteriorarea reputației companiei. Identificarea persoanelor potrivite pentru aceste roluri este o provocare, deoarece necesită o combinație specifică de cunoștințe și experiență, iar suprapunerea rolurilor poate afecta calitatea muncii și obiectivitatea. Pentru o desemnare eficientă, este necesară o analiză juridică detaliată, iar externalizarea acestor responsabilități nu exonerează organizațiile de răspunderea finală. Citește articolul
Acest departament trebuie să comunice public modul în care compania respectă noile reglementări și sprijină accesul la servicii bancare pentru toți clienții, contribuind la o imagine pozitivă.
Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care vizează îmbunătățirea accesului consumatorilor vulnerabili la serviciile bancare esențiale a fost oficializat în septembrie, documentul intrând în vigoare începând cu 25 octombrie. Măsura impune instituțiilor de credit furnizarea de informații clare, accesibile și pe înțelesul oricărui client care nu are o pregatire financiară minimală. Acestea includ drepturile și obligațiile consumatorilor, detalii despre conturile de plăți și soluționarea litigiilor. Persoanele cu deficiențe de vedere trebuie să aibă, la rândul lor, acces la aceste informații. Citește articolul
Acest departament se preocupă de imaginea publică a companiei și vrea să evite situațiile negative care ar putea apărea dacă vehiculele sau șoferii companiei sunt implicați în încălcări grave ale legii rutiere.
Mai nou, în anumite situații, potrivit articolului 97 din Codul rutier, polițiștii pot stabili, pe lângă amendarea șoferilor, și aplicarea unor măsuri tehnico-administrative, inclusiv imobilizarea vehiculului persoanei care a încălcat regulile rutiere. De duminică, imobilizarea unui vehicul va putea fi revocată, potrivit unei ordonanțe apărute în vară, în anumite termene, în funcție de abaterea ce a dus la aplicarea măsurii. Citește articolul
Comportamentul șoferilor companiei în trafic, mai ales cel agresiv, poate fi filmat și făcut public, afectând reputația companiei. Acest departament monitorizează și gestionează imaginea publică.
Codul rutier se modifică în această săptămână, pentru a da posibilitatea celor ce surprind comportamente agresive în trafic să trimită înregistrările audio-video polițiștilor, care, în baza acestora, vor putea sancționa șoferii, potrivit unei ordonanțe apărute în vară. Pentru sancționarea șoferilor indisciplinați în trafic, polițiștii vor putea utiliza, de asemenea, date de monitorizare a traficului rutier primite de la administratorii drumurilor publice, iar în aceste cazuri, polițiștii vor putea sancționa mai multe tipuri de abateri de la regulile de circulație, nu doar comportamentul agresiv în trafic, așa cum se întâmplă în cazul înregistrărilor făcute cu camere de bord sau telefoane. Totuși, ar mai putea dura o vreme până ce măsurile să fie aplicabile în practică, deoarece e nevoie de modificarea infrastructurii informatice a poliției. Citește articolul
Investiția în pregătirea angajaților poate fi comunicată extern pentru a îmbunătăți reputația companiei și pentru a atrage talente noi, fiind un punct forte în strategia de imagine.
Piața muncii se schimbă rapid, în special din cauza tranziției digitale și ecologice. Noile tehnologii și cerințele de competențe apar în ritm accelerat, iar microcertificările permit lucrătorilor să dobândească rapid cunoștințe și abilități specifice, necesare pentru a se adapta la noile realități, ca să nu mai spunem că ele oferă o șansă vitală la formare sau reconversie profesională categoriilor vulnerabile din piața muncii. Pentru angajator, microcertificările cresc flexibilitatea și adaptabilitatea echipei în fața schimbărilor rapide din industrie. Deși, practic, angajatorul nu e împiedicat în niciun fel să-și formeze angajații prin tot felul de cursuri online, oferite atât de furnizori de educație premium, cât și de mari companii tech, certificările obținute de lucrători ar trebui să poată beneficia de o recunoaștere în sistemele de formare profesională din țară și să poată fi valorificate pe piața muncii, iar nu doar la nivelul „bucătăriei interne” a companiei. La nivel european s-au făcut deja propuneri în vederea reglementării unitare a microcertificărilor, iar strategia de formare profesională adoptată de Guvern pentru următorii ani arată interesul reglementării acestora. Citește articolul
Anunțurile sau implementarea unor schimbări fiscale majore pot influența percepția publică și relațiile cu părțile interesate, necesitând o strategie de comunicare adaptată.
Cota generală a TVA-ului și impozitul pe veniturile persoanelor fizice se pot majora în cursul anului 2025, sunt de părere specialiștii de la EY România. Cu toate că autoritățile se feresc să vorbească acum despre majorări de taxe și impozite, asemenea măsuri pot deveni inevitabile anul viitor, după ce vor fi trecut toate alegerile din acest an. Citește articolul
Articolul prezintă propuneri ale mediului de afaceri către guvern pe tema fiscalității, fiind relevant pentru înțelegerea dialogului dintre companii și autorități și pentru imaginea publică.
Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) atrage atenția asupra impactului destabilizator pe care schimbările fiscale frecvente și imprevizibile îl au asupra mediului de afaceri din România și subliniază că acestea îngreunează planificarea pe termen lung a companiilor. Spre deosebire de alte țări europene, unde schimbările fiscale sunt implementate gradual și în consultare cu mediul de afaceri, România suferă de instabilitate legislativă. Pentru a remedia acest lucru, CONAF propune un set de soluții menite să sprijine dezvoltarea economică și să ofere stabilitate companiilor. Citește articolul
Articolul vorbește despre percepția publică a inteligenței artificiale, despre generarea fricii și anxietății în rândul populației și despre eforturile companiilor de a comunica cu guvernele pentru reglementarea AI, toate relevante pentru imaginea publică și relațiile corporative.
Doar 28% dintre români au cunoștințe digitale de bază și mai puțin de 10% dintre companii folosesc inteligența artificială (AI). Riscurile automatizării afectează diferit diversele meserii, profesii și locuri de muncă, dar e destul de clar că anumite locuri de muncă vor continua să existe, fără a suferi modificări semnificative în următorii zece ani. Există o frică generalizată în rândul populației privind înlocuirea locurilor de muncă de către inteligența artificială, iar companiile mari din acest domeniu profită tocmai de pe urma acestei anxietăți. În România, adoptarea AI-ului este în continuare limitată, cu doar 1,5% dintre angajatori utilizând această tehnologie, în contrast cu media europeană. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei și trebuie să fie pregătit să răspundă în cazul unor probleme cu produsele, cum ar fi retragerile de pe piață sau amenzile, pentru a proteja reputația companiei.
Chiar și pentru bunurile nealimentare fără reglementări individualizate, operatorii economici trebuie să respecte legislația privind calitatea produselor și informarea corectă a consumatorilor. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) monitorizează conformitatea acestora prin inspecții bazate pe o fișă de control care a fost făcută publică de instituție. În caz de neconformitate, comerciantul riscă amenzi cumulative cu valori cuprinse între 1.000 - 30.000 lei, iar controalele pot viza și alte aspecte legislative. Citește articolul