Acest departament se ocupă de relația cu investitorii și acționarii companiei, iar modul și termenele de plată a profitului sunt aspecte cheie care influențează încrederea și percepția acestora despre companie.
În mod normal, dacă o societate are mai mulți asociați, distribuirea dividendelor se face proporțional cu cota de participare, potrivit Legii societăților. Totuși, distribuirea se poate face și altfel, dar numai dacă așa prevede actul constitutiv al societății. Citește articolul
Se interesează de modul în care este administrată compania din punct de vedere financiar și de respectarea legilor fiscale, ceea ce este important pentru încrederea celor care investesc în firmă și pentru o bună guvernare.
În urma unei inspecții fiscale derulare la o companie, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au identificat diferențe între evidența contabilă și datele declarate prin formularele 300 și 394, conform unui raport recent despre controalele terminate în iulie 2023. Prin urmare, autoritățile au stabilit sume suplimentare de plată privind TVA. Citește articolul
Știrile despre includerea companiilor în indici bursieri, performanța financiară și distribuția de dividende sunt direct legate de atragerea și menținerea investitorilor, precum și de raportările către aceștia.
În sinteza știrilor bursiere de astăzi vorbim despre companiile românești remarcate de furnizorul global de indici MSCI (Morgan Stanley Capital International), despre Evergrande Group, cel mai îndatorat dezvoltator imobiliar din lume, care și-a cerut insolvența într-un tribunal din New York, dar și despre SpaceX, companie a miliardarului Elon Musk, despre care presa afirmă că și-a vândut toate deținerile în Bitcoin. Mai multe detalii, dar și noutăți suplimentare, într-un material de sinteză realizat cu ajutorul partenerilor noștri de la Investimental. Citește articolul
Se asigură că firma este condusă corect și transparent, iar respectarea regulilor anti-spălare a banilor este esențială pentru reputația și încrederea investitorilor.
Ne apropiem, încet-încet, de finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2023 și deja avem mai multe schimbări oficiale sau în pregătire ce țin de domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor. Iată ce este important de știut de către firme și profesioniști: Citește articolul
Dacă proprietarii sau managerii cheie ai firmei se numără printre persoanele cu averi mari vizate de aceste noi reguli, stabilitatea și reputația firmei pot fi influențate. Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile pentru a menține încrederea investitorilor și pentru a asigura o bună guvernare.
Persoanele fizice cu averi mari și rudele lor apropiate vor fi monitorizate separat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în conformitate cu un ordin oficializat recent. Însă care sunt efectele practice ale noii reglementări și cât de utilă se va dovedi aceasta în creșterea conformării voluntare printre persoanele cu averi mari? Ne explică avocatul Gabriel Biriș, unul dintre cei mai reputați experți în fiscalitate din România. Citește articolul
Pentru companiile care au investitori, un conflict de muncă major poate influența încrederea acestora și poate arăta cum este condusă compania. Acest departament informează investitorii despre riscurile și modul de administrare.
Organizațiile sindicale ce reprezintă interesele lucrătorilor din finanțe, administrațiile fiscale din țară și alte entități subordonate Ministerului Finanțelor spun că, în urma discuțiilor purtate la începutul acestei luni pe revendicările salariale și legate de păstrarea locurilor de muncă, din partea Guvernului nu vin semne de soluționare. Ca atare, organizațiile au declanșat conflictele colective de muncă și indică spre o probabilitate ridicată ca lucrătorii să ajungă în grevă generală. Ce presupune declanșarea unui conflict colectiv de muncă și cum se poate ajunge la încetarea colectivă a lucrului: Citește articolul
Acest departament este interesat de cum noile politici și legi pot afecta modul în care compania este condusă și cum se asigură respectarea principiilor de bună guvernanță, mai ales când apar discuții despre limitele legilor și impactul asupra libertății economice a firmei.
Regulile de operare REGES ar urma să fie completate printr-un proiect de hotărâre de Guvern (HG) pus în dezbatere la începutul acestei veri la Ministerul Muncii și care, potrivit inițiatorului, ar pune în aplicare referirile din Codul muncii la serviciile externe specializate și coordonate de un expert în legislația muncii și la serviciile externe de contabilitate autorizate ca fiind singurele în măsură să opereze în registru dacă angajatorul optează pentru un serviciu extern. Proiectul de HG este acum pe circuitul de avizare, însă Consiliul Legislativ, una dintre entitățile ce trebuie să dea un aviz pentru ca proiectul să poată fi aprobat, consideră că prevederile privind serviciile externe specializate adaugă la lege și restrâng libertatea economică a angajatorilor. Totodată, Consiliul reiterează faptul că expertul în legislația muncii și serviciul extern specializat nu sunt reglementate prin lege, iar referirile la acestea din chiar Codul muncii sunt imprecise. Citește articolul
Acest departament se ocupă de relația cu proprietarii firmei (acționarii/asociații) și asigură o bună administrare. Informațiile despre modul corect de distribuire a profiturilor și respectarea cerințelor legale sunt esențiale pentru transparență și pentru a menține încrederea investitorilor.
În urma controalelor fiscale terminate în iulie 2023, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a prezentat cazul unei societăți care n-a respectat regulile ce îi permiteau să achite dividende în 2022 la vechea cotă de impozit de 5%. Ba mai mult, plățile făcute de companie excedau profitul din 2022, astfel că veniturile au fost recalificate în venituri din alte surse și le-a fost aplicat un impozit de 10%. Citește articolul
Informațiile despre evoluția economică (curs valutar, inflație, deficit) sunt de mare interes pentru investitori și sunt folosite în comunicarea cu aceștia despre performanța și perspectivele companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma este condusă corect și transparent, iar modul în care sunt tratați angajații este important pentru investitori și pentru o bună guvernanță.
Chiar dacă regulile care guvernează relațiile de muncă sunt suficient de clare în privința modului în care un contract de muncă poate înceta, sunt și situații în care sunt ignorate cu bună știință, iar cei care o fac se bazează, probabil, pe faptul că salariații fie nu cunosc ce prevede legea, fie nu au posibilitatea să-și exercite efectiv drepturile. Chestiunea demisiei forțate e unul dintre exemplele frecvente din practică în care angajatorii îi pun pe angajați în situații dificile sau când se ajunge la adevărate hărțuiri la locul de muncă. Citește articolul