Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deși nu abordează direct securitatea la locul de muncă din birou, articolul prezintă reguli sanitare și de distanțare pentru anumite activități (săli de fitness, bazine, tratamente balneare, sporturi). Acest departament poate folosi informațiile pentru a educa angajații despre cum să se protejeze în afara locului de muncă sau dacă firma organizează astfel de activități.
În ședința de Guvern de joi, au fost decise noi măsuri de relaxare în timpul stării de alertă, prin hotărâre, documentul fiind publicat vineri în Monitorul Oficial. Astfel, o serie de activități care au fost oprite de ceva vreme pot fi reluate. Referitor la prelungirea stării de alertă în sine, aceasta se va face printr-o altă hotărâre, care ar trebui să apară până, cel mai târziu, mâine. Citește articolul
Articolul menționează direct că trebuie adaptate regulile de siguranță pentru angajații care lucrează de acasă, fiind o informație cheie pentru asigurarea unui mediu de lucru sigur.
Lucrul de acasă este din ce în ce mai întâlnit, sub diferite forme, motive, în diverse industrii și chiar țări. Unii oameni au parte de interviuri online și se angajează pentru organizații din alte țări și culturi, alte companii au politica de a lucra un anumit număr de zile de acasă. Fie că este vorba de lucru remote, work from home, telemuncă sau lucrat de la distanță, toate denumesc aceeași stare de fapt: o libertate geografică prezentă în cultura economică din ziua de azi. Citește articolul
Departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă este interesat de măsurile de siguranță legate de riscul de infectare cu coronavirus, chiar dacă tratamentele balneare nu au loc la locul de muncă. Este important să se înțeleagă protocoalele de sănătate publică și cum acestea pot influența bunăstarea angajaților.
Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a anunțat că va începe să acorde din nou bilete pentru tratamentul balnear, în contextul în care aceste tipuri de activități au fost interzise în ultimele luni, din cauza riscului ridicat de îmbolnăvire cu coronavirus. Citește articolul
Se preocupă de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă, iar munca nedeclarată este adesea asociată cu condiții de lucru precare și riscuri crescute de accidente sau îmbolnăviri.
Inspecția Muncii a verificat dacă firmele respectă legislația privind angajarea de personal în domenii precum fabricarea și comercializarea produselor textile, confecții, pielărie și încălțăminte. Printre neregulile sancționate se numără munca la negru sau nerespectarea termenelor pentru transmiterea datelor în Revisal. În numai cinci zile, amenzile au ajuns la 2,2 milioane de lei, informează Inspecția Muncii (IM). Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile legate de sănătatea și siguranța angajaților, mai ales pentru cei care conduc în interes de serviciu. Este important să se clarifice știrile false despre fișe medicale sau alte cerințe pentru a menține siguranța la locul de muncă.
Numeroase site-uri de știri scriu, de câteva zile încoace, despre modificări ale Codului rutier care vor intra în vigoare la 1 iulie anul acesta. Informația este falsă - nu există nici măcar o modificare care se va produce de la 1 iulie sau în viitorul apropiat. Citește articolul
În domenii unde siguranța angajaților depinde de măsurători precise (temperatură, curent electric, masă etc.), este important ca departamentul SSM să cunoască definițiile legale ale unităților de măsură, pentru a se asigura că echipamentele și procedurile de siguranță sunt conforme.
Pentru a alinia definițiile existente în legislația națională cu ultimele noutăți apărute la nivel internațional, guvernanții au decis schimbarea modului în care sunt exprimate câteva dintre unitățile de măsură utilizate în țara noastră, inclusiv secunda, metrul sau kilogramul. Astfel, după cum prevede o hotărâre a Guvernului oficializată la începutul anului, de sâmbătă, o parte dintre unitățile de măsură vor avea definiții noi. Citește articolul
Bullying-ul și violența psihologică afectează sănătatea mintală și siguranța angajaților. Departamentul SSM trebuie să fie conștient de aceste riscuri pentru a asigura un mediu de lucru sigur și pentru a preveni problemele psihologice cauzate de stres sau hărțuire.
După ce, spre sfârșitul anului trecut, legislația privind violența psihologică sau, după cum mai este aceasta cunoscută, bullying a intrat în vigoare, recent au fost publicate în Monitorul Oficial și normele de aplicare a Legii bullyingului, acestea aducând o serie de clarificări asupra formelor pe care le poate îmbrăca violența psihologică. Citește articolul
Articolul recunoaște oficial anumite condiții de muncă ca fiind 'speciale' din cauza riscurilor mari pentru sănătatea angajaților. Acest departament este interesat de modul în care aceste riscuri sunt identificate și de implicațiile lor pe termen lung asupra angajaților.
Medicii și personalul auxiliar sanitar care lucrează în secțiile de terapie intensivă și în unitățile de primiri urgențe ar putea să se pensioneze mai dreveme în viitor, pentru că lucrează în condiții speciale, se arată într-o propunere legislativă care se află în dezbatere la Parlament. Citește articolul
Articolul menționează concedii medicale legate de accidente de muncă, boli profesionale și boli precum COVID-19, domenii de care se ocupă și SSM. Este important să înțeleagă cum aceste situații influențează dreptul la concediu de odihnă al angajaților.
În caz de incapacitate temporară de muncă, inclusiv din cauza coronavirusului, salariații au dreptul la concediu medical, conform legislației în vigoare. Totodată, concediul medical n-are nicio influență asupra numărului de zile de concediu de odihnă pe care trebuie să le acorde angajatorul. Astfel, salariații care au fost în concediu medical au dreptul la tot atâtea zile de concediu de odihnă cât salariații care n-au fost în concediu medical. Citește articolul
Pentru a se asigura că toate măsurile de sănătate și siguranță impuse de lege (distanțare, igienă, limitarea accesului persoanelor cu simptome) sunt implementate corect pe plajă, atât pentru angajați, cât și pentru public.
Chiar dacă trecem printr-o serie de măsuri de relaxare, în privința limitărilor impuse de autorități pentru a preveni efectele coronavirus, acest lucru nu înseamnă că activitățile care sunt permise nu trebuie făcute cu luarea unor garanții de igienă și de protecție. Astfel de garanții se aplică și în privința mersului la plajă, iar Guvernul a clarificat recent cadrul legal aplicabil, stabilind și distanța ce trebuie păstrată între persoanele care se află pe plajă: cel puțin doi metri. Citește articolul