Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Intervine în situațiile de urgență sau accidente, unde pot fi necesare ore suplimentare pentru a preveni riscuri sau a remedia consecințele, asigurând siguranța angajaților.
În mod normal, Codul muncii prevede că munca suplimentară poate fi făcută, la cererea angajatorului, numai cu acordul salariaților. Totuși, în caz de forță majoră, acordul salariaților nu mai este necesar pentru orele suplimentare. Citește articolul
Deși nu se referă direct la norme SSM interne, contextul restricțiilor (limitarea răspândirii coronavirusului) este legat de sănătatea și siguranța angajaților și a populației în general, aspecte de care departamentul SSM trebuie să fie conștient.
Începând de astăzi, de la ora 12:00, persoanele fizice mai pot ieși din casă numai dacă se duc la muncă, dacă se duc să ajute pe cineva sau dacă se duc la cumpărături pentru nevoile de bază. Orice ieșire trebuie justificată, față de autorități, prin prezentarea unei adeverințe de la angajator sau a unei declarații pe propria răspundere. Totodată, persoanele care au de la 65 de ani în sus pot pleca de acasă numai între orele 11:00 și 13:00, pentru o listă și mai scurtă de motive. Citește articolul
Specialiștii SSM au rolul de a proteja sănătatea angajaților și trebuie să înțeleagă cum pot face asta eficient, fără a încălca regulile de confidențialitate legate de datele medicale.
Mulți angajatori ar putea fi tentați să prelucreze date medicale ale angajaților lor, în contextul măsurilor luate ca reacție la criza generată de coronavirus. Am arătat, săptămânile trecute, care ar fi contextul și limitele prelucrării datelor medicale ale salariaților, iar recent a fost emis și un comunicat al Comitetului European pentru Protecția Datelor (CEPD), în acest sens. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu măsurile de siguranță legate de pandemie și pentru a vedea cum alte companii se adaptează pentru a-și proteja angajații în contextul unor noi tipuri de producție (măști, ventilatoare).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul subliniază importanța asigurării unui mediu de lucru igienic și sigur, stabilirea de protocoale pentru cazurile de angajați bolnavi și prevenirea răspândirii bolilor la locul de muncă.
Răspândirea accentuată a pandemiei COVID-19 în Europa, implicit în România, și măsurile din ce în ce mai stricte luate de autorități pentru a preveni efectele nocive asupra cetățenilor și economiei ridică numeroase întrebări privind acțiunile care ar trebui luate de societăți pentru a asigura respectarea obligațiilor legale și mai ales persoanele responsabile cu luarea acestor măsuri. Citește articolul
Articolul oferă informații despre situația generală de sănătate publică și măsurile luate de autorități, aspecte esențiale pentru a se asigura că mediul de lucru al companiei este sigur și respectă normele de sănătate și securitate.
În condițiile extinderii epidemiei de coronavirus în țara noastră, autoritățile se pregătesc pentru o creștere, în următoarea perioadă, a numărului de îmbolnăviri cu COVID-19 și iau o serie de măsuri pentru a elibera spitalele, în vederea spitalizării celor îmbolnăviți. Astfel, una dintre măsurile decise de autorități este suspendarea, începând de azi, a internărilor pentru intervențiile chirurgicale și alte tratamente sau investigații medicale spitalicești neurgente. Citește articolul
Mențiunea că aglomerația poate fi un focar de infecție subliniază importanța măsurilor de sănătate publică, care se extind la siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Datele despre evoluția pandemiei sunt esențiale pentru a evalua riscurile la locul de muncă, a implementa și actualiza protocoalele de sănătate și siguranță (ex. distanțare, igienizare) și a proteja angajații împotriva infectării.
Înainte de focusul pe economia românească în plină criză mondială provocată de pandemia declarată pentru Covid-19, câteva observații pe informații din surse strict oficiale. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că angajații lucrează în condiții sigure și că sunt respectate toate normele de sănătate și protecție, mai ales în perioade de criză sanitară. Articolul subliniază importanța respectării măsurilor de igienă și prevenție impuse.
Fiind printre cele mai expuse profesii, avocații, notarii, precum și executorii judecătorești ar putea fi tentați să își suspende activitatea, pe perioada stării de urgență. Totuși, riscul unei asemenea măsuri este major, întrucât Guvernul a intervenit printr-o ordonanță prin care îi obligă pe aceștia să își continue prestarea serviciilor, cu riscul excluderii din profesie, în caz contrar. Citește articolul
Informațiile despre pedepsele pentru nerespectarea carantinei sau ascunderea riscului de infectare sunt cruciale pentru SSM, pentru a preveni răspândirea bolilor și a menține un mediu de lucru sigur și sănătos pentru toți angajații.
Autoritățile vor aplica pedepse mai drastice atât celor ce mint în declarații sau chiar omit să declare anumite informații, cât și celor care nu respectă măsurile impuse în anumite perioade, inclusiv carantina sau izolarea. Înăsprirea pedepselor se regăsește într-o ordonanță de urgență a Guvernului oficializată recent și vine ca urmare a înmulțirii cazurilor în care cei veniți din zone în care sunt înregistate multe cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19 nu declară acest lucru sau nu respecta carantina impusă. Citește articolul