Este important pentru vânzători să știe ce produse mai pot fi vândute și până când, mai ales cele cu ambalaje vechi, care nu intră în sistemul nou de reciclare.
Legislația referitoare la Sistemul Garanție-Returnare (SGR) a fost modificată printr-o hotărâre de Guvern care vizează amânarea contribuțiilor pentru neîndeplinirea obiectivelor de returnare în 2025 și permiterea comercializării stocurilor de produse în ambalaje non-SGR și în prima parte a acestui an, în condițiile în care fostul termen era 31 decembrie 2024. Documentul stabilește noi reguli pentru administratorul sistemului, precum utilizarea exclusivă a veniturilor pentru eficientizarea acestuia și obligativitatea publicării lunare a datelor privind cantitățile de ambalaje colectate și reciclate. Măsura impune utilizarea Bursei Române de Mărfuri pentru vânzarea a cel puțin jumătate din materialele care urmează a fi reciclate. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu noile reguli privind încasările în numerar de la clienți, în special cu limitările impuse pentru sumele mari și cerințele de identificare, pentru a asigura conformitatea operațiunilor de vânzare.
În cursul anului 2024 au fost oficializate mai multe măsuri legate de prevenirea și combaterea spălării banilor în mediul de afaceri. Însă doar câteva au venit de la autoritățile române, pentru că majoritatea au fost date de autoritățile europene (cu aplicabilitate directă în toate statele UE). Citește articolul
Modificările accizelor, în special cele care cresc prețurile la anumite băuturi sau produse, influențează direct costul produselor și, implicit, prețurile de vânzare către clienți. Departamentul de vânzări trebuie să știe acest lucru pentru a-și ajusta strategiile și estimările de profit.
Persoanele juridice care au de a face cu produse accizabile au „primit” de la autorități, pe parcursul anului 2024, mai multe noutăți importante. Din acest motiv, prezentăm astăzi câteva dintre schimbările majore din domeniul accizelor. Citește articolul
Echipa de Vânzări și Marketing folosește datele clienților pentru a le oferi produse și servicii. Ei trebuie să înțeleagă regulile privind utilizarea acestor date pentru publicitate și contact, ca să nu încalce intimitatea clienților și să nu primească amenzi.
Din perspectiva GDPR, anul 2024 a adus, înainte de toate, câteva decizii importante ale Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Am aflat, de exemplu, că Autoritatea de Supraveghere (ANSPDCP) nu este obligată să aplice amenzi de fiecare dată când constată nereguli, dar și că simpla încălcare a GDPR nu dă dreptul, în sine, la despăgubiri. Autoritatea a anunțat câteva amenzi semnificative anul acesta, mai mari decât în anii precedenți, iar 2024 este și anul în care a fost adoptat regulamentul european privind inteligența artificială, ceea ce pune GDPR într-un nou context interesant de urmărit. Citește articolul
Obligația de a emite facturi e-Factura și către persoanele fizice poate influența procesele de vânzare și facturare, mai ales pentru firmele cu mulți clienți persoane fizice (ex: furnizori de utilități, magazine online).
Așa cum ne-au obișnuit autoritățile, trecerea către un an nou vine la pachet cu noi măsuri fiscale - inclusiv unele de ultimă oră, pe lângă cele pe care le știam de ceva timp. Pentru a vă ține la curent cu noutățile majore, am făcut astăzi o sinteză în acest sens. Citește articolul
Multe echipe de vânzări folosesc mașini pentru a vizita clienții. Este important ca acești angajați să fie la curent cu noile reguli privind permisele, pentru a-și putea desfășura activitatea fără probleme legale.
Anul care urmează să se încheie a adus câteva noutăți, inclusiv în ceea ce privește obținerea permisului de conducere și desfășurarea examenului auto. Poate că cele mai importante schimbări au fost aduse categoriei B de permise, deținătorii acesteia putând conduce din acest an anumite tipuri de motociclete și tractoare.
Schimbările legate de emiterea bonului fiscal la plata cu cardul și excepțiile pentru automatele comerciale simplifică procesul de vânzare și interacțiunea cu clienții la punctul de vânzare.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 23 - 29 decembrie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Deși indirect, condițiile de transport, termenele și documentele necesare pot influența livrările către clienți și costurile produselor, în special introducerea avizului de însoțire special pentru comerțul cash&carry, ceea ce e important pentru modul în care se vând și se livrează mărfurile.
Majoritatea noutăților din 2024 ce prezintă interes pentru activitatea de transport din România au legătură cu sistemul e-Transport și cu domeniul produselor accizabile. Totuși, de reținut că au apărut regulile unui sistem nou -- cel numit e-Sigiliu -- și că avem și alte noutăți relevante în domeniul transporturilor. Noutățile sunt de interes atât pentru operatorii economici care au nevoie să-și transporte bunurile, cât și pentru transportatorii de bunuri și persoane. Citește articolul
Deoarece retailerii vând produse cu ambalaje SGR și trebuie să gestioneze returnarea acestora de la clienți, ceea ce afectează direct procesul de vânzare și relația cu clienții.
Sfârșitul lui 2024 marchează finalul primului an (și un pic) de funcționare a Sistemului de garanție-returnare (SGR), care e operațional din 30 noiembrie 2023. Măsura a însemnat, însă, pe lângă valențele sale ecologice, un efort financiar și logistic pentru companii, dar și alergătură și stres pentru consumatori. Iată, în continuare, câteva aspecte utile pentru persoanele fizice. Citește articolul
Echipa de vânzări, mai ales cea care vinde produse în alte țări din UE, trebuie să înțeleagă cum se aplică TVA. Scutirea de TVA influențează prețul final pentru client și modul în care se fac facturile, deci informația este importantă pentru a face oferte precise și a evita neînțelegeri cu clienții.
În conformitate cu art. 294 alin. (2) din Codul fiscal, livrările intracomunitare de bunuri sunt scutite de TVA dacă sunt efectuate către persoane care comunică un cod valid de înregistrare în scopuri de TVA, cu anumite excepții. Scutirea se justifică prin documente precum facturi și dovezi de transport, iar aplicarea regimului de taxare, pentru operațiuni scutite cu drept de deducere, nu afectează dreptul de deducere al beneficiarilor. Citește articolul