Chiar dacă nu se ocupă direct de acest impozit, echipa de vânzări trebuie să înțeleagă cum modificările fiscale pot influența prețurile produselor sau serviciilor și condițiile de vânzare, mai ales pentru produsele menționate în articol.
În urma multiplelor atenționări din spațiul public cu privire la extinderea artificială a numărului plătitorilor de impozit suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS), specific sectoarelor petrol și gaze naturale, Guvernul a corectat oficial regimul fiscal al ICAS. Totodată, au apărut și reguli noi care vizează firmele străine. Citește articolul
Ajută la înțelegerea condițiilor și costurilor implicate în prestarea de servicii în alte țări, pentru a stabili prețuri corecte și a vedea dacă un contract este avantajos.
Angajații din state terțe pot fi detașați în aceleași condiții ca și cetățenii români, cu respectarea tuturor condițiilor și procedurilor aplicabile cetățenilor români, dar cu obținerea unei vize de detașare prealabilă de la autoritățile statului unde se va face detașarea. Citește articolul
Noile reguli influențează modul în care produsele sunt vândute, inclusiv prețul pentru recipientele aduse de clienți și obligația de a informa clienții despre opțiunile de ambalaj.
Până în 2027, operatorii din HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) ce vând mâncare gătită sau băuturi trebuie să permită clienților să vină cu propriile recipiente, atunci când vor să ia mâncare la pachet, iar până în 2028, să dea mâncarea pentru acasă în ambalaje reutilizabile, potrivit unui regulament european apărut recent. Prin aceste măsuri este vizată, în primul rând, reducerea consumului de ambalaje de unică folosință din industria alimentară. Citește articolul
Acest departament folosește datele clienților pentru campanii de marketing și vânzări, iar articolul arată cum să le folosească corect pentru a nu primi amenzi.
Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) a adus schimbări majore în modul în care companiile pot utiliza datele cu caracter personal, inclusiv în scopuri de marketing. Un aspect important, dar adesea trecut cu vederea, este folosirea bazelor de date proprii prin intermediul împuterniciților. Citește articolul
Departamentul de vânzări este vizat indirect prin noua raportare fiscală (CESOP) care monitorizează tranzacțiile online, în special pe cele internaționale, pentru a combate frauda de TVA. Este important ca echipa de vânzări, mai ales cea care operează online, să fie la curent cu modul în care plățile sunt urmărite și implicațiile pentru clienți și tranzacții.
Printre noutățile apărute în cursul anului trecut se numără și unele care au legătură cu prevenirea și combaterea evaziunii fiscale și a fraudelor. Iată, în linii mari, ce chestiuni interesante merită amintite: Citește articolul
Ajută echipele de vânzări care se deplasează frecvent în străinătate să înțeleagă cerințele legate de permisul de conducere, pentru a putea conduce legal și fără probleme.
Șoferii din statele cu care România are parteneriate strategice, cei din statele membre ale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord (NATO) și ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), precum și diplomații acreditați în țara noastră nu vor mai avea nevoie de permis de conducere internațional pentru a călători pe teritoriul României, conform unei ordonanțe recent publicate în Monitorul Oficial. Totuși, aceștia vor putea circula în țara noastră cu o anumită condiție și pe o perioadă determinată de timp. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli de vânzare și de prețuri pentru produsele în ambalaje proprii sau reutilizabile, pentru a le comunica clienților și a adapta strategia de vânzare.
Un regulament apărut recent va permite consumatorilor din toate statele Uniunii Europene, așadar, și celor din țara noastră, să meargă cu propriile recipiente la restaurante sau fast-food-uri pentru a fi umplute cu mâncare sau băutură, astfel încât să se reducă cantitatea de ambalaje de unică folosință utilizate în domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele). Citește articolul
Pentru firmele care vând online, este important să știe despre noua raportare fiscală care vizează comerțul electronic (CESOP), deoarece acest lucru poate afecta modul în care sunt procesate și raportate plățile online.
Anul 2024 a adus o multitudine de modificări legislative care au o legătură directă sau indirectă cu activitatea de control derulată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și nu numai. Astfel, în sinteza de astăzi reunim principalele noutăți din 2024 demne de interes pentru contribuabili în 2025. Citește articolul
Articolul menționează restricții privind oferirea de reduceri sau avantaje pentru atragerea clienților. Departamentul de vânzări trebuie să știe ce strategii de preț și promoții sunt permise de legea concurenței pentru a nu încălca regulile și a nu risca sancțiuni.
Consiliul Concurenței a transmis recent un comunicat prin care anunță că a declanșat o investigație privind posibila încălcare a legislației din domeniul concurenței de către Colegiul Medicilor Stomatologi din România (CMSR). Autoritatea a efectuat inspecții inopinate atât la sediul central al Colegiului, cât și la sediul filialei din Iași. Citește articolul
Echipa de vânzări colectează adesea date de la clienți. Ei trebuie să înțeleagă exact ce informații au voie să ceară și cum să le gestioneze corect pentru a nu încălca regulile de protecție a datelor și a evita problemele precum cele descrise în articol.
Cel mai mare operator de telefonie din România a fost amendat de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru colectare excesivă de date personale și nerespectarea dreptului de ștergere a acestora. Speța arată că firmele trebuie să nu uite sau să refuze să șteargă datele personale colectate în faza precontractuală, în caz contrar riscând amenzi și sancțiuni complementare. Citește articolul