Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Un studiu despre piața de comerț online oferă informații valoroase despre comportamentul clienților și tendințele de consum, ajutând echipa de vânzări să își adapteze strategiile și să găsească noi oportunități.
Pandemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra pieței și a obiceiurilor de cumpărare și a însemnat o oportunitate pentru creșterea cumpărăturilor online. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact care sunt drepturile clienților privind returnarea produselor, garanțiile și termenele de livrare, pentru a le oferi informații corecte și a gestiona așteptările acestora.
În luna noiembrie a fiecărui an are loc Black Friday, eveniment ce aduce reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De-a lungul timpului, evenimentul a suscitat mult interes atât pentru cumpărători, cât și pentru comercianți, în legătură cu achizițiile făcute în această perioadă apărând și o serie de mituri, pe care le demontăm în acest articol. Citește articolul
Cei de la vânzări trebuie să știe că modul în care se fac vânzările online este sub lupa autorităților. Acest lucru îi ajută să înțeleagă riscurile legate de nerespectarea regulilor fiscale atunci când vând produse online, mai ales în perioade cu volum mare, cum e Black Friday.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță că inspectorii antifraudă vor monitoriza vânzările de Black Friday pentru a depista încălcarea legislației fiscale, potrivit unui comunicat de presă transmis joi seara. Citește articolul
Echipa de vânzări are primul contact cu clienții și trebuie să înțeleagă drepturile acestora și modul în care nemulțumirile pot escalada, pentru a preveni reclamațiile și a oferi soluții amiabile rapid.
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul
Articolul arată cum procesul de vânzare și interacțiunea cu clienții pot fi afectate de modul în care se cere acordul pentru datele personale, evidențiind riscurile unor practici neconforme.
O firmă care introduce în contractele folosite cu clienții clauze prebifate conform cărora acei clienți își dau consimțământul la prelucrarea datelor acționează contrar Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), a decis miercuri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Chiar dacă un client semnează contractul, nu se poate considera că asemenea practici implică un consimțământ valid la prelucrarea datelor. Soluția este dată în baza unui litigiu apărut între Orange și Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP), care a amendat operatorul de telefonie mobilă pentru că a făcut și arhivat copii după buletinul clienților ulterior utilizării unor clauze prebifate de tipul celor de mai sus. Citește articolul
Angajații din vânzări interacționează frecvent cu clienți și parteneri, iar un atac de phishing reușit poate compromite informații confidențiale sau reputația companiei, afectând relațiile comerciale.
E imposibil ca în ultimii câțiva ani să nu fi ajuns în căsuța ta poștală electronică, fie personală, fie profesională, un e-mail suspect, prin care cineva încerca să obțină ceva de la tine - date și informații personale ori profesionale, financiare, resetarea unor parole sau chiar bani. Dacă da, atunci ai fost vizat de o tentativă de phishing. O formă tot mai răspândită de înșelăciune în mediul online, phishingul îți poate aduce pagube serioase, iar dacă vorbim de aspecte ce țin de locul de muncă, responsabilitatea e prezumată - a ta! Cum recunoaștem însă aceste tentative de înșelăciune? Într-un cuvânt: prudență. Citește articolul
Trebuie să știe cum se schimbă prețurile generale și cum stă economia, pentru a-și potrivi strategiile de vânzări și a înțelege ce vor cumpăra clienții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă echipa de vânzări trebuie să se deplaseze la clienți sau în interes de serviciu în timpul orelor restricționate, acest departament trebuie să știe ce documente sunt necesare pentru ca angajații să nu primească amenzi și să-și poată face treaba.
De când au intrat în vigoare noile restricții impuse de autorități, s-au dat foarte multe amenzi, încă din prima noapte fiind sancționate peste o mie de persoane. În acest context, e important de prezentat, pe scurt, care sunt cele mai importante elemente ale unei declarații pe propria răspundere pe care trebuie să o aibă la ei cei care circulă noaptea. Citește articolul
Echipele de vânzări sunt direct afectate de mesajele negative despre companie sau produse, deoarece acestea pot descuraja potențialii clienți. Articolul le arată că există metode legale de a combate și opri astfel de atacuri care le influențează direct performanța.
Unii comercianți s-ar putea să fie chemați în judecată dacă publică mesaje denigratoare la adresa concurenților lor și s-ar putea să ajungă să le plătească acestora despăgubiri, pentru că vorbim de posibile acte de concurență neloială. Chiar acum se află pe rolul instanțelor un litigiu privitor la publicarea de mesaje denigratoare la adresa unui mare retailer online, care au fost publicate inclusiv în contextul Black Friday. Deși litigiul nu e, cel mai probabil, finalizat (din informațiile pe care le avem), e de remarcat existența unei ordonanțe președințiale prin care tribunalul sesizat cu o asemenea cerere a obligat părțile care publicau mesajele ce vizau acel retailer să înceteze această practică. Citește articolul
Articolul subliniază schimbările majore în comportamentul de cumpărare al consumatorilor (caută oferte, cumpără online) din cauza pandemiei. Acest lucru este crucial pentru departamentul de vânzări pentru a-și adapta strategiile și ofertele pentru a atrage clienții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul