Modificările de TVA influențează prețul final al produselor. Echipa de vânzări trebuie să știe exact cum se modifică prețurile pentru a le comunica corect clienților și a-și ajusta strategiile de vânzare.
În contextul creșterii TVA-ului pentru produsele cu mult zahăr adăugat, specialiștii atrag atenția că la această categorie nu intră cele la care se folosesc îndulcitori artificiali. Astfel, deși putem vorbi de produse la fel de dulci precum cele cu mult zahăr adăugat, la folosirea îndulcitorilor artificiali se aplică un TVA de 9%, nu de 19%. Citește articolul
Chiar dacă nu gestionează direct sistemul e-Factura, departamentul de Vânzări inițiază procesul de facturare. Ei trebuie să înțeleagă cum funcționează acum emiterea facturilor și importanța respectării noilor reguli pentru a asigura o colaborare eficientă cu clienții și o conformitate legală.
Trei noi îmbunătățiri la sistemul e-Factura au fost anunțate marți de Ministerul Finanțelor (MF), care spune că s-au introdus autofacturarea și filtrarea facturilor. Totodată, e-Factura poate fi folosit chiar și atunci când Spațiul Privat Virtual (SPV) este în mentenanță. Citește articolul
Echipa de vânzări stabilește prețurile și vorbește cu clienții. Ei trebuie să înțeleagă cum modificările de TVA afectează prețul final al produselor și cum ar putea fi nevoie să schimbe denumirea comercială a unor produse pentru a le face mai atractive sau a respecta regulile.
Din 2024, biscuiților, cozonacilor și laptelui praf cu mult zahăr adăugat li se aplică un TVA redus de 9%, în timp ce restului produselor cu mult zahăr adăugat li se aplică un TVA de 19%. Totuși, specialiștii de la EY România spun că măsura dată de Guvern este în contradicție cu principiul neutralității fiscale, ceea ce înseamnă că ar putea să apară probleme pe viitor dacă chestiunea ajunge în atenția Curții de Justiție a UE. Citește articolul
Echipa de Vânzări trebuie să înțeleagă regulile de concurență, mai ales când vine vorba de oferte și pachete de servicii cu AI, pentru a se asigura că strategiile comerciale sunt corecte și legale.
Inteligența artificială (IA) generativă este cel mai căutat subiect al anului 2023 pe enciclopedia online Wikipedia și tehnologia considerată ca având cel mai mare potențial de a transforma și a duce la un alt nivel de dezvoltare majoritatea industriilor. În același timp însă, este de așteptat ca IA să remodeleze și dinamica concurențială pe piețe și să genereze noi forme de comportamente anticoncurențiale, ceea ce determină autoritățile de reglementare să investigheze tot mai mult acest sector. Citește articolul
Trebuie să știe despre limitările de preț pentru anumite produse, pentru a-și stabili ofertele și strategiile de vânzare conform legii.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Articolul indică unde se concentrează investițiile majore (ex: construcții, infrastructură), ajutând echipa de vânzări să identifice noi piețe și oportunități pentru produsele sau serviciile companiei.
Anii de după pandemie sunt caracterizați de efortul economiilor de-a recupera căderea din 2020 si 2021, precum și de determinarea guvernelor de-a amortiza timpul pierdut și fondurile inghițite de criza sanitară. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să știe exact ce informații trebuie să apară pe etichetele produselor și cum să stabilească prețurile pentru bijuteriile cu pietre, astfel încât să ofere informații corecte clienților și să respecte noile cerințe.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat un proiect de ordin care introduce noi norme pentru informarea consumatorilor la achiziționarea de obiecte din metale prețioase, impunând specificarea clară a greutății materialelor care compun bijuteriile. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este interesat de modul în care reducerile comerciale și bonusurile acordate clienților pot fi recalificate fiscal, deoarece acest lucru poate afecta prețul final al produselor/serviciilor și poate genera costuri suplimentare neprevăzute.
Sediile fixe, deducerea TVA, taxele de reziliere, neconcordanțele din documentele fiscale și reducerile comerciale se numără printre subiectele care pot prezenta interes, în 2024, în cadrul controalelor de TVA derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), spun fiscaliștii. Citește articolul
E important ca echipa de vânzări să înțeleagă cum transportul mărfurilor este afectat de aceste noi reguli, pentru a nu promite termene de livrare nerealiste și pentru a ști ce informații sunt necesare de la client.
Printre contribuabili circulă o idee eronată conform căreia transportatorii rutieri sunt cei obligați să raporteze în e-Transport. Ba mai mult, există contribuabili care riscă amendarea tocmai pentru că presupun că altcineva, nu ei, trebuie să raporteze transporturile vizate de sistem. Citește articolul
Limitarea duratei publicității la emisiunile TV destinate copiilor afectează direct strategiile de marketing și vânzări ale companiilor care își promovează produsele sau serviciile către acest segment de public.
Săptămâna viitoare, mai exact, joi, începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, pe agenda acestuia aflându-se mai multe propuneri care-i vizează pe cetățeni și care ar putea fi adoptate în următoarea perioadă. Unele dintre măsurile luate în discuție sunt de dată recentă, dar mai sunt și unele a căror adoptare a fost amânată în alte sesiuni. Citește articolul