Amnistia fiscală recent introdusă pentru tichetele cadou acordate salariaților partenerilor de afaceri nu prevede absolut nimic despre deciziile de impunere care în prezent sunt contestate pe cale administrativă sau pe cale judecătorească. Potrivit specialiștilor, asta înseamnă că situația lor rămâne incertă cel puțin până când vom avea o procedură de la Fisc pentru aplicarea amnistiei fiscale. Citește articolul
În contextul apariției unei amnistii fiscale pentru tichetele cadou reîncadrate de Fisc din venituri din alte surse în venituri salariale, specialiștii atrag atenția că este posibil ca anumite companii să fie excluse din mecanism. Mai precis, este vorba de cei care au aplicat alt tratament fiscal decât cel pentru venituri din alte surse. Citește articolul
Tichetele cadou primite de salariați de la terți, în perioada 26 mai 2006 - 31 decembrie 2020, nu mai pot fi reîncadrate din venituri în alte surse în venituri salariale, conform unei legi care a introdus recent o amnistie pentru aceste recalificări. Asta înseamnă că amnistia se aplică și celor care încă riscau să primească decizii de impunere pe această temă de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Pentru a pune în aplicare recent oficializata amnistie fiscală pentru tichetele cadou reîncadrate, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să vină cu o procedură specială în acest sens în următoarele săptămâni. Citește articolul
O amnistie fiscală care să rezolve problema companiilor care au acordat în trecut tichete cadou salariaților partenerilor de afaceri a fost oficializată vineri, legea dată în acest sens trecând de două ori prin procesul parlamentar de legiferare. Astfel, după ce amnistia va primi o procedură de aplicare prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), contribuabilii vor scăpa de sumele suplimentare de plată stabilite de inspectori atunci când s-au reîncadrat veniturile din tichete cadou în venituri salariale. Măsura se va aplica și celor care deja au plătit sumele suplimentare stabilite de ANAF la reîncadrare, însă la cerere. Citește articolul
Două măsuri care ar însemna o scădere semnificativă a poverii fiscale de pe veniturile salariale au fost incluse recent într-un proiect de lege înregistrat la Senat pentru dezbatere și adoptare. Acestea vizează contribuția la pensii (CAS) și contribuția la sănătate (CASS). Citește articolul
O mare nelămurire apărută în spațiul public odată cu introducerea impozitării bacșișului este ce se întâmplă dacă bacșișul este mai mare de 15% din consumație? În mod normal, pentru bacșiș se datorează numai impozit, acesta fiind considerat un venit din alte surse. Însă specialiștii spun că partea de bacșiș care depășește 15% din consumație poate fi considerată venit salarial pentru care se datorează atât impozit, cât și contribuții sociale. Citește articolul
Începând cu 2023, statele de salarii emise de angajatori vor trebuie păstrate doar pentru cinci ani, nu 50 ani, ca și până acum. Schimbarea se regăsește într-o lege oficializată luni, care introduce o excepție de la regula actuală și va viza doar situațiile în care angajatorul depune în paralel anumite declarații fiscale. Citește articolul
Pentru veniturile salariale și cele asimilate salariilor, care se declară lunar pentru luna anterioară, angajatul datorează statului impozit pe venit, de 10%, contribuția de asigurări sociale (CAS), în cuantum de 25%, precum și contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS), de 10%, iar obligația de a calcula, reține, declara și plăti statului aceste taxe revine angajatorului. Există însă anumite venituri salariale și asimilate salariilor pentru care nu se plătesc impozit pe venit, CAS și CASS, care sunt cu atât mai important de amintit cu cât, la începutul acestui an, au intrat în vigoare noi reguli privind tratamentul fiscal al anumitor beneficii salariale. Vă prezentăm, în continuare, care sunt veniturile salariale și asimilate salariului exceptate de la plata CAS, CASS și a impozitului pe venit. Citește articolul
Profitul realizat de firme poate fi repartizat acționarilor sau asociaților și trimestrial, nu doar anual, cum se întâmpla până lunile trecute. Încasarea unor sume de bani sub forma dividendelor este mult mai avantajoasă pentru asociați și acționari, din punct de vedere fiscal, față de încheierea unui contract individual de muncă, iar această modificare poate determina orientarea proprietarilor de afaceri către prima variantă prezentată. Citește articolul